Jarrupalojen kestävyys - Galluppia aiheesta

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Enpä haulla vastaavanlaista pohdintaa sisältävää topicia vielä löytänyt joten aloitetaanpa uusi.

Paljonko kestää minkäkin merkkiset etujarrupalat? Aloitanpa omasta pyörästä:

Suzuki original 35400km - 41800km = 6400km (2004-2005)
Ferodo Sinter 42677km - 53780km = 11103km (2005-2006)
SBS Sinter 53780km - 65200km = 11420km (2006)
AP Racing Sinter 65200km - 75611km = 10411km (2006-2007)
AP Racing Sinter 75611km - 86130km = 10519km (2007-2008)
EBC Sinter 86130km - 92251km = 6121km (2008)
Ferodo Sinter 92251km - 100396km = 8145km (2008-2009)
AP Racing Sinter 100396km - 109321km = 8925km (2009-2011)
Varapalat... 109321km - 109572km = 251km
Braking Sinter 109572km - 118253km 8681km (2011-2012)
EBC Sinter 118253km - ... (2012- )

Päivittelen lukemia tähän sitä mukaa kun paloja taas vaihtuu... näemmä kenttävauhtien kasvu 2008 lähtien näkyy myös jarrupalojen kulumisena. :baaa:




Edited By jarim on 1347550192
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
firefighter22
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:50

Viesti Kirjoittaja firefighter22 »

Suzuki original n. 18000km eli vaihettiin pois huollossa uusiin!
Nyt EBC sintterit kokeilussa
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

Newfrenit puuttuu listasta.
Itse tilaisin orkkikset,isot pojat kertoivat että ovat parhaat radalla.
Maksaa,mutta niin kaikki muukin,,,
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

Edellisessä Bussissa taisi olla 28tkm mittarissa kun lähti muille maille ja siinä vaiheessa oli ensiasennuspalat vielä käytössä. Ei ne tällaisessa 'virkamieskäytössä' mihinkään kulu. :p
Avatar
Cebusa
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Kesä 2009, 10:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Cebusa »

Sinttereillä ja vakioilla jarrutelleet,

Kummat ovat mielestänne paremmat tuntuman ja jarrutustehon suhteen katukäytössä?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Cebusa kirjoitti:Sinttereillä ja vakioilla jarrutelleet,

Kummat ovat mielestänne paremmat tuntuman ja jarrutustehon suhteen katukäytössä?
Sinterit.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

TeeCay kirjoitti:Edellisessä Bussissa taisi olla 28tkm mittarissa kun lähti muille maille ja siinä vaiheessa oli ensiasennuspalat vielä käytössä. Ei ne tällaisessa 'virkamieskäytössä' mihinkään kulu. :p
Kompataan. 18tkm huolto, eikä tarvetta VIELÄ palojen vaihtoon. :omituinen:
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Nyt alla hieman vajaa 15 tkm ja pitäis orkkispalat vaihtaa.
Käykös noi sintteri palat noihin normi levyihin? ???

edit. Tuolla duellin kuvastossahan se lukikin; älä koskaan vaihda sintrattuja paloja levyihin joissa on ollut orkkis ei-sintratut.
Eli onko suzukin orkkikset sintratut?




Edited By BaTTman on 1245734487
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
bussikka
Viestit: 92
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 20:43

Viesti Kirjoittaja bussikka »

Mä vaihdoin alkuperäisten palojen jälkeen sintterit ja takajarru rupes vinkumaan jarrutettaessa, mistäs moinen...
Avatar
harris
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Touko 2007, 14:01
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja harris »

vaihdoin eteen sintterit (ebc) kyllä tuli tuntumaa kerralla.alkuperäiset palat 2mm. pintaa jälellä ajettu .19800km. ....k.7 musta tuntuu.....
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

mikä lie 74590-86400=11850 km
Ferodo Sinter -99300=12900 km
Ferodo norm -113928=14628km
Ferodo Sinter -

...tuossa viimesimmät. Eilen vaihatutin ja oli kyllä finaalissa. Yllättävän vähän noilla ajaa...onneksi on tuo excel jossa kaikki huollot/korjaukset/vaihot jne niin eipä jää spekuloinneille varaa. Eilen kun huoltomies kysäsi, niin kerroin että eikhän nuo ole jo reilusti yli 20tkm ajettu. Mutta ei. Näemmä.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

23500km mittarissa ja ensiasennuspalaset. Tulee jarruteltua aika paljon vaihteilla :)

Käynpäs tarkistamassa samantien onko niissä vielä pintaa..
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

34tkm alkuperäisillä paloilla ja talvella meni Ferodon sintterit alle (eteen) samassa yhteydessä kun teräspunosletkutkin.
Taakse tuli vaihdettua jossain 12tkm paikkeilla eka kerran (EBC) ja 34tkm:ssa ny toisen kerran (Ferodo).
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
74-1302205404

Viesti Kirjoittaja 74-1302205404 »

Takajarrupalat alkuperäiset vaihtoon 16000tkm toinen ihan raudalla...

Ja samalla vaihtelin myös etupalat vaikka niissä nyt se n.1mm olisi vielä pintaa ollut, kuinka lie ensimmäinen omistaja jarrutellut kun noin äkkiä palat menneet... ???
Avatar
same
Viestit: 149
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 20:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja same »

Alkuperäiset (0-16)tkm
Lucas sintteri (16-

Alkuperäisissä oli vielä hieman pintaa jäljellä (takan vähän enemmän), mutta ei kait niitä raudoille kannata ajaakkaan.
Black -08
Vastaa Viestiin