Teräspunos jarruretkut

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Jassu
Site Admin
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Touko 2004, 20:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

MGa kirjoitti:Mä oisin nytten valmis hommaamaan noita teräspunottui eteen.
Kun o näitä Busanistei tullu ni saiskohan jostain kimpan vai onko suurta eroo jos vaa yhet ottais?
Saatko pete1 viäl hommattuu ja mikä ois kaikkine kuluineen hinta?
Mä saattaisin olla kiinnostunut kanssa jos hinta on kohillaan.

Btw, tuo sun tekstis väri heikentää aika hyvin luettavuutta.
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Mulla ei oo ainakaa mitää suhteita, että jos joku pystyis tarjoomaaan jotain ni kuulolla ollaa..
Ps.Mulla toi väri näkys hyvin mut koitetaan ny jotain toista sitte..
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
Jokimaa
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Heinä 2005, 14:11
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokimaa »

Tänne kelpaisi letkut myös etu sekä takaseen :pääseinään: :pylly: :apua:
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Jos jollakulla on nuo letkut sillei esillä,et vois mitata ja ilmottaa minkä pituset nuo teijän teräsletkut on...niin olisin hetken ikuisesti kiitollinen... :bowdown:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Onhan noita. mitäs mittoja tarviit? Ylhäältä heti kahdella vaiko oikealla sylkällä jakaen?
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Kujo kirjoitti:Onhan noita. mitäs mittoja tarviit? Ylhäältä heti kahdella vaiko oikealla sylkällä jakaen?

varmaa ylhäältä heti kahdella,vai mitäs Kujolainen suosittelet...
...vaikka banjon päästä-päähän...

edit:siis nyt kyseessä etupään letkuttimet...
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

purzzi kirjoitti:
Kujo kirjoitti:Onhan noita. mitäs mittoja tarviit? Ylhäältä heti kahdella vaiko oikealla sylkällä jakaen?

varmaa ylhäältä heti kahdella,vai mitäs Kujolainen suosittelet...
...vaikka banjon päästä-päähän...

edit:siis nyt kyseessä etupään letkuttimet...
Toisaalta parempi ylhäältä kahdella, toisaalta silloin joutuu soveltaan letkujen kiinnikkeitä, etteivät hiero katteisiin tai sylttää minnekkään väliin. Uskaltaisin suositella alkuperäisen tyyppistä ratkaisua toimivuutensa vuoksi. Kuitenkin näin saadaan hyvä lopputulos vähemmällä säätämisellä ja myös pienemmällä riskillä.
116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

Mitenkäs hankala on busassa tuo jarrujen ilmaus? Vanhassa giksussa oli letkulla imettävä ekaks tuo neste ilmaruuvin kautta ennen kun alkoi saada mitään tuntoa. Joskus vaan kuulin et näiden uudempien ilmaaminen ois vähäsen helpompaa?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Useampaan kertaan on tullut ilmattua, ei ongelmia. Naapurin Yamaha sitä vastoin oli sen suhteen melko tuskainen... :thumbdown:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Mitenkäs hankala on busassa tuo jarrujen ilmaus? Vanhassa giksussa oli letkulla imettävä ekaks tuo neste ilmaruuvin kautta ennen kun alkoi saada mitään tuntoa. Joskus vaan kuulin et näiden uudempien ilmaaminen ois vähäsen helpompaa?


Kytkimen ja etujarrujen ilmauksessa homma hoitui mallikkaasti, mutta takajarru teetti ihan huolella. Tiedä sitten johtuiko mun avuttomuudesta vai siitä että vedin hieman eri reittiä letkun satulalle.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Yks jippo...antakaa nesteen valua omalla painollaan linjan läpi ja sit vasta ilmaustoimenpiteitä...helpottaa kummasti,eikä kiristä hermopinnaakaan..
toinen olis sit se laite kun imee sen nesteen linjan läpi...öh,ei nainen kuitenkaa... :omituinen:

:unclesam:
116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

eikös jossakin laitteissa ole ns itsestään ilmautuvat systeemit? Ilmeisesti ei sitten busassa kuitenkaan..
116-1126624259

Viesti Kirjoittaja 116-1126624259 »

Niin piti tuohon alkuperäiseen aiheeseen vielä mainita et mul oli tuossa vanhassa pelissä goodridgen punos letkut sekä etu/takajarruissa sekä kytkimellä. Hyvät oli mut törkeen kalliit, noin 250 euroa maksoivat banjoineen päivineen :shocked: Sintteri xr jarrupaloja mulle suositeltiin busaan, joten sellaset hankintalistalla letkujen lisäks..
118-1106829594

Viesti Kirjoittaja 118-1106829594 »

Kujo kirjoitti:
purzzi kirjoitti:
Kujo kirjoitti:Onhan noita. mitäs mittoja tarviit? Ylhäältä heti kahdella vaiko oikealla sylkällä jakaen?

varmaa ylhäältä heti kahdella,vai mitäs Kujolainen suosittelet...
...vaikka banjon päästä-päähän...

edit:siis nyt kyseessä etupään letkuttimet...

Toisaalta parempi ylhäältä kahdella, toisaalta silloin joutuu soveltaan letkujen kiinnikkeitä, etteivät hiero katteisiin tai sylttää minnekkään väliin. Uskaltaisin suositella alkuperäisen tyyppistä ratkaisua toimivuutensa vuoksi. Kuitenkin näin saadaan hyvä lopputulos vähemmällä säätämisellä ja myös pienemmällä riskillä.

Mites noi valmiit GoodRidget on muuten tarkotettu asennettaviksi etupäähän? Siis jako jo ylhäällä vai vasta siellä oikean syltyn äärellä? Mitta sille vasuripuolelle kun vissiin on eri, riippuen kummalla tavalla jako on tehty?
???
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tuplana tulee ylhäältä asti Goodridget. Toinen letku oli himpun pitempi sikäli kun en väärin muista.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin