Ei ymmärrä

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
Henkka
Viestit: 96
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 14:15
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Nyt ei enään tiedä mikä vika bussiin tuli. Tein normaalia huoltoa eli vaihdoin öljyt ja suodattimen, ilmansuodattimen sekä tulpat. Huollon tehtyä pyörä käyntiin ja käynti päin persettä. No ajattelin että tulpan johdot väärinpäin mutta oikeinhan ne oli joten ajattelin kokeilla toisia tulppia jos vaikka ekassa satsissa olisi ollut yksi huono. Mutta tilanne ei muuttunut mihinkään.
Eli pyörä ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Kaasua käänätessä käynti on ihan oikein mutta taas tasa kaasua ei onnistu pitämään kun kierrokset soutaa miten sattuu.
Missä vaan mahtaisi olla vika?
Kuitenkin ennen tuota hulto touhua pyörä kävi ihan oikein, että jotain siinä nyt tuli mokattua, mutta mitä?

Kiitos avuista jo etukäteen.




Edited By Henkka on 1304783277
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Map anturi. Letku irti, pistoke irti tai jotain vastaavaa. Se on siis siinä ilmaboksin vas. takareunassa.
Avatar
Henkka
Viestit: 96
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 14:15
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Ne on tullu kyllä tarkistettua. Kaikki mitkä irti olen ottanut olen takaisin kiinni laittanut.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Tarkista vielä uudemman kerran.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tai ota se sähköliitin IAP anturista irti ja katso paraneeko käynti. Siitä syttyy FI mutta se osaa tuossa tapauksessa käyttää "backuppina" olevaa TPS karttaa ja käy ihan ok. Jos käynti tuolla paranee niin alipainetieto IAP anturille on perseellään.

Niin siis IAP = MAP, selvyydeksi.




Edited By jarim on 1304799594
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Henkka
Viestit: 96
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 14:15
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja Henkka »

jarim kirjoitti:Tai ota se sähköliitin IAP anturista irti ja katso paraneeko käynti. Siitä syttyy FI mutta se osaa tuossa tapauksessa käyttää "backuppina" olevaa TPS karttaa ja käy ihan ok. Jos käynti tuolla paranee niin alipainetieto IAP anturille on perseellään.

Niin siis IAP = MAP, selvyydeksi.
Tuota pitää huomenna kokeilla.
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

itellä vasta kävi noin, käy niiku tulpan johot väärässä järkässä = mapista letku irti. :1087
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
Avatar
Henkka
Viestit: 96
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 14:15
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Näinhän se meni. Mapin letku oli tullut laitettua kiinni sinne ilmanputsarikotelon pohjassa olevaan systeemiin :1087
Kaikkea sitä näemmä sattuu :p

Iso kiitos avusta :respekt:
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Mikäs vois olla vikana, kun saman homman tein ja sama vika ilmeni...
Se letku kyllä menee MAPille/IAPlle. Liittimen kun ottaa irti niin busa kehrää kuin kissa :O .
Kaikki muut letkut ja liittimet on tarkistettu pariin kertaan ja tuo IAP vähintään viiteen kertaan...
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Alipainetieto on jostain syystä poskellaan jos käy hyvin IAP anturin liitin irrotettuna. Tarkista vielä kerran että IAP:lle menee nimenomaan letku joka yhdistyy kaikilta neljältä ruiskurungolta yhdeksi. Ja sitten että ko. letku ei ole lytyssä mistään. Syttyykö FI jos annat kaasua pyörän käydessä huonosti? Tyhmä kysymys mutta eihän rungon vieressä olevalle ilmanpaineanturille mene mitään letkua? Siinäkin on samanlainen letkun paikka mitä IAP anturissa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

No näinhän se meni. Prkl harlikkamiäs oli pistäny letkut väärinpäin. Tosin empä sitä itsekkään huomannut kun tarkistelin... :baaa:
Kyl sie oot guru Jari :bowdown:
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

Aina kannattaa irrottaessa painaa mieleen tahi laittaa paperile missä järjestyksessä purkaa ja tekee mitäkin tai hyvä vinkki on että ottaa digikuvan,,,,
Vastaa Viestiin