Vaihdekaavion kääntäminen

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Kamibusa
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:42
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Kamibusa »

Tere!

Onkos kukaan kääntänyt vaihdekaavion Gen2:ssa? Tilasin tossa männä viikolla ko toimenpiteen vaatiman lisäkalikan tietämättä oikeastaan, mikä sen merkitys toimenpiteessä on. Gen1:ssä kääntäminen vaati käytännössä pidemmän tangon, koska muuten sen kiinnitys alkuperäisellä olisi jäänyt aika ohueksi. ???

En nyt usko, että Gen2:n lisäkappaleen asennus on iso remppa, mutta kysympähän kuitenkin, että vai onko? :O Gen 1:n vaihdekaavion kääntöähän joku kuvasi, että kolmen minuutin homma - kahvitauon kera. Mielestäni se oli aika osuva kuvaus. :D
MAL
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Kakkosessa kanssa 3 minuutin homma. Yhen mutterin vaihto ja siinäpä se.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Vääntäkääpä rautalangasta jos haluaa... mistä,mitä,miten?

..täytyypä käydä mopoa pihalla ihmettelämässä jos avautus ihan kattelemalla




Edited By bussikoppa on 1315503305
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

no hah, yhtä helppoa kuin epäilin..no eipä ollu pahoja esteitä...ensin vaan aattelin että mikä mutteri ja vaihto, mut joo ku kävi kattoos



Edited By bussikoppa on 1315507293
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

TÄSSÄ juttua ja kuviakin.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Avatar
busabobo
Viestit: 442
Liittynyt: 25 Heinä 2008, 15:43
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja busabobo »

Luin nuo jutut, mutta ihan täysin ei auennut. Tuo seisontajalan pultti on vaihdetava matalampikantaiseen ja sitten tarvitaan vielä joku lisäkalikka, että saa käänteiseksi, vai kuinka? Jos tarvitaan, niin millainen ja mitä mahtaa kustantaa?

Tänä keväänä menee vihdoin tuo busankin kaavio käänteiseksi, että jää miettiminen pois.
Family toys:
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Voidaan Matti kääntää se joku päivä... :) ..hommaan valmiiks jotain jos tarttee...



Edited By Jukkis on 1363525846
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
busabobo
Viestit: 442
Liittynyt: 25 Heinä 2008, 15:43
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja busabobo »

Milloin Jukkis käännettäis tuo kaavio? Joku pyhä varmaan sopivin?
Family toys:
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Pistin viestiä fb:kiin :)
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
74-1271266398

Viesti Kirjoittaja 74-1271266398 »

Vaihtelin äskön sen kuusiokolopultin matalampaan, mutta en saa poljinta millään sopivalle kohdalle. Eli oletteko vaihtaneet sen tannonkin lyhyenpään ja jos ootte mistäköhän semmosia saa?
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Koitin tuossa käännellä gen1 busan kaaviota, mutta seisontajalan anturi tulee selkeästi tielle kun kääntää tuon vivun alaspäin. Riittääkö tuohon vain matalakantainen pultti vai pitääkö siihen vielä jotain muuta kikkailla? Aikaisemmassa pyörässä kun tottui käännettyyn kaavioon niin meinaa vähän liikaa joutua miettimään, kun kaavio on normaali :)

Edit. kävin tutkailemassa tuota vähän lisää ja melko tiukka on siis paikka. Seisontajalan taaempi pultti täytyy siis vaihtaa todella matalaan malliin. Ilmeisesti ns. button head eli kupukantainen kuusiokolo tuohon voisi mennä ja sen avulla voisi tulla tarpeeksi tilaa tuohon.




Edited By juu-zo on 1468837046
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Mikä vuosimalli? Olikohan 1999 ja vielä 2000 missä se akselin päähän tuleva kalikka on pidempi eikä se käännettynä tosiaan sovi kääntymään siinä välissä. 2001 eteenpäin on ainakin lyhyempi. Käytännössä sama tilanne kuin Gen2 kanssa siis.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

-05 busa kyseessä. Tämä selventää tilannetta, eli kikkailua vaatii hieman.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kyllä 05 pitäisi mennä ihan kääntämällä kunhan mulikka sattuu oikeille booreille. Se mahtuu olemaan vain yhdessä asennossa. Ellei sitten joku ole vaihtanu siihen tuollaista pidempää.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Lyhkäseltä näyttää kyllä tuo. No täytyy siiis koittaa vekslata oikealle kohdalle. Ei ainakaan liikaa tosiaan jää tilaa. Toisella puolella jalan pultti ja toisella puolella jalan kytkin. Koitan vielä vekslata paikoilleen.
Vastaa Viestiin