Alustan säädöt
Säätöön vaikuttaa myös varmaankin kuskin paino. Jostakin on jäänyt sellainen ohje mieleen että esijännitykset säädetään siten että jousitus painuu noin 30 % kuskin istuessa normaalissa ajoasennossa.
Elikkä jos takajousen joustovara on 140 mm, niin painuman pitäisi olla noin 40 mm verratuna siihen että jousi on täysin ulkona (takapyörä ilmassa).
Elikkä jos takajousen joustovara on 140 mm, niin painuman pitäisi olla noin 40 mm verratuna siihen että jousi on täysin ulkona (takapyörä ilmassa).
Huomatkaapa ainakin '99 mallin omistajat että Sportriderin suositukset poikkeavat erityisesti takaiskarin kohdalla merkittävästi '01:een verrattuna:
http://www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/#suzuki
Eli jotain muutoksia on takapumppuun jossakin vaiheessa tehty, kuinkahan lie '00-mallin laita...
http://www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/#suzuki
Eli jotain muutoksia on takapumppuun jossakin vaiheessa tehty, kuinkahan lie '00-mallin laita...
Club 100 m/s
Tuosta linkistä löytyy tarinaa säätöjen vaikutuksesta:
http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-5.html#5.10.2
http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-5.html#5.10.2
Olisko kellään valmiita hyväksi todettuja normaaliajoon soveltuvia alustan asetuksia noin satakiloselle miehelle?
Säästäis kovasti säätöä kokeilua ja vaivaa, vai ottaakko tuolta sportriderin asetuksista ja jättää jokaiseen vaikka 15-20% varaa?
Siis en kaipaile ratakireetä alustaa vaan sellasta yleishyvää...
Säästäis kovasti säätöä kokeilua ja vaivaa, vai ottaakko tuolta sportriderin asetuksista ja jättää jokaiseen vaikka 15-20% varaa?
Siis en kaipaile ratakireetä alustaa vaan sellasta yleishyvää...