Alustan säädöt

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
84-1085342662

Viesti Kirjoittaja 84-1085342662 »

Performance bikes 2002 maaliskuun numerosta skannattu juttu busan alustan säätämisestä lähinnä radalle löytyy täältä



Edited By Timppa on 1100291456
98-1085415583

Viesti Kirjoittaja 98-1085415583 »

Paljonko muuten pidätte renkaissa painetta radalla ?
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Nyt olis performance biken säädöt yhtä lukuunottamatta.....kaiketi ton takajousen kuorma,mistä ja paljon kun ei toi aukee tosta mulle toi juttu?
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Haka-avaimella, siitä jousen yläpäästä. Eli kierettään sitä säätörengsta aukipäin. Ko. avain ei muuten jostain syystä kuulu busan orig. työkalujen joukkoon. ???
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Siinä on kaksi mutteria......ja tossa lukee about tällai...
5mm of thread showing,from top of locking ring to end of thread.....
5 mm jotain?????
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Jätetään kierrettä näkyviin sen ylemmän (siis lukitusrenkaan) säätörenkaan yläpuolelle 5 mm. Vakiona tainaa olla kierrettä näkyvissä luokkaa 10-15 mm.
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Öö... siis itse itseäni selventäen. Takajousen "esijännityksen" säätö on toteutettu siis kahdella perättäisellä säätömutterilla, joista toisen (ylemmän) tarkoituksena on siis lukita säätö eli mutterit/renkaat paikalleen haluttuun kohtaan. :p :;):
116-1086988912

Viesti Kirjoittaja 116-1086988912 »

Säätöön vaikuttaa myös varmaankin kuskin paino. Jostakin on jäänyt sellainen ohje mieleen että esijännitykset säädetään siten että jousitus painuu noin 30 % kuskin istuessa normaalissa ajoasennossa.

Elikkä jos takajousen joustovara on 140 mm, niin painuman pitäisi olla noin 40 mm verratuna siihen että jousi on täysin ulkona (takapyörä ilmassa).
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Jep jep,kylläpäs muuttu hayabussi mukavammaksi..... :thumbup: :tapu:
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Huomatkaapa ainakin '99 mallin omistajat että Sportriderin suositukset poikkeavat erityisesti takaiskarin kohdalla merkittävästi '01:een verrattuna:

http://www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/#suzuki

Eli jotain muutoksia on takapumppuun jossakin vaiheessa tehty, kuinkahan lie '00-mallin laita...
Club 100 m/s
116-1086988912

Viesti Kirjoittaja 116-1086988912 »

Tuosta linkistä löytyy tarinaa säätöjen vaikutuksesta:
http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-5.html#5.10.2
76-1089075294

Viesti Kirjoittaja 76-1089075294 »

Olisko kellään valmiita hyväksi todettuja normaaliajoon soveltuvia alustan asetuksia noin satakiloselle miehelle?

Säästäis kovasti säätöä kokeilua ja vaivaa, vai ottaakko tuolta sportriderin asetuksista ja jättää jokaiseen vaikka 15-20% varaa?

Siis en kaipaile ratakireetä alustaa vaan sellasta yleishyvää...
Vastaa Viestiin