Päivitelläänpä vanhaa aihetta.
Itsellä edelleen soutaa tuo lämpömittari. Tähän asti kokeiltu:
- Uusi alkuperäinen termari, josta ilmareikä porattu 2,0 -> 4,0 mm. Lämmöt ei enää humpailleet, mutta viileämmällä kelillä ei lämpö noussut enää normaaliin. Syyläriä tukkimalla parempi, mutta ei hyvä.
- Toinen uusi alkuperäinen termari ilman ylimääräisiä porauksia. Tämä edelleen paikallaan. Lämmöt soutaa edelleen, mutta keulaa tukkimalla tilanne vähän parempi. Syyläri oli käytännössä koko viime kesän alareunastaan n. 10 cm peitettynä.
- TT Motorsportin penkissä viisari ei humpaillut ollenkaan, vaikka keula ei ollut peitettynä. Ilmeisesti puhallin ei ole yhtä tehokas jäähdyttäjä kuin ilmavirta ajaessa.
Harmittaa moinen käyttäytyminen uudessa pyörässä. Voisi vielä kokeilla porata ilmareiän esim. 3,0 mm ja kokeilla miten toimii.
Onko muita ideoita tai kokemuksia, vaikka jonkin muun mallin termari? Onko tietoa onko gen1 sama termostaatti?
Maahantuojan mukaanhan tämä on ominaisuus eikä vika.
Hommaan kohta ilmajäähdytteisen BMW:n...
Edited By Julli on 1298571825
K8:n lämpömittarin liike
Julli kirjoitti:Harmittaa moinen käyttäytyminen uudessa pyörässä.
Hommaan kohta ilmajäähdytteisen BMW:n...
Turhaa stressiä ei siitä heilunnasta kannata ottaa jos ei lämmöt kipua punaiselle asti. Vauhtia ja mutkia lisää niin pysyy ajatukset pois lämpömittarista. Kaupungillahan ei sitä tule tuijoteltua, kun siellä on ne minihameet.
Edited By kormus63 on 1298573658