Vetoakseli

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Missä vaiheessa vakio vetoakseli kannattaa vaihtaa kestävämpään, onko joku jo selvittänyt todellisen rajan kestävyydelle?

A:llahan oli vakio akseli 400hv moottorissa ja pysyi yhtenä kappaleena.

Shifterin terävät nykäisyt kai rikkoo noita tehovehkeissä...

Pannaanko siis tilaten sekin.
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Jos siis itse sain sen rikki 220hp tehoilla :P
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

RHead kirjoitti:Jos siis itse sain sen rikki 220hp tehoilla :P
Muistelinkin että sulla oli jonkunlaisia huonoja kokemuksia vakioakselista, tosin oot varmaan ainoa jolle on käynyt noin tuolla tehomäärällä :wtf:

No kaikki on mahdollista.
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

ahhahaaa

täällä meni nätisti poikki 260 hp:n takapallolta

:thumbdown:
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Jaku kirjoitti:ahhahaaa

täällä meni nätisti poikki 260 hp:n takapallolta

:thumbdown:
Alkaa tuntumaan siltä, että pitää vaihtaa vetari samalla :angry:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Ehdottomasti kannattaa vaihtaa. Mielestäni 300 hp on viimmeinen takaraja.
Hmm.. jos sattus vetari luovuttamaan ++100 kmh vauhdista ja vapaa ketju sylttäis takapallon jumiin. Ei olis kuskin näkökulmasta ihan kivoin juttu.
Pari tapausta tiedän jossa kuskista on tullut matkustaja ketju ongelmien takia...
82-1232688863

Viesti Kirjoittaja 82-1232688863 »

Vetarin hajoamiset eivät johdu sen heikkoudesta vaan aina jostain ulkoisesta tekijästä. Vakio kestää hyvin.
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Juu jokainen mun moottoriversio oli vakiovetarilla, yhtään en saanut rikki/poikki. Reilu 380hv/360Nm takarenkulalta Samin jarrussa oli pahin versio. Shifteriä ei ollut koskaan käytössä.
Club 100 m/s
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Näkemykset vaihtelee kovasti, tähän tuskin on yhtä oikeaa vastausta.

Sanoisin että rauhallisesti tulevaa voimaa akseli kestää vaikka kuinka paljon mutta kaikenlainen terävyys ja rytkintä saattaa aiheuttaa pettämisen.

Itsellä ei ole shifteriä myöskään eikä varmaan aivan heti ole tulossakaan.
74-1093961235

Viesti Kirjoittaja 74-1093961235 »

Väittäisinpä että huolimattomalla kytkimen käytöllä saa enemmän vahinkoa aikaan kuin oikein toimivalla shifterillä. Jos shifteri pelittää niin kyyti on kuin automaattilaatikolla ajaisi. Ja useimman Pertti-perusvaihtajan kytkimen käyttö varsinkin "race" -tilanteessa on helposti just tuota huolimatonta. Mukaanlukien omani. :glare:



Edited By Jarno on 1297106675
82-1232688863

Viesti Kirjoittaja 82-1232688863 »

Ennenkuin vetolevyjen valmisteviat löydettiin, vetareita paukkui poikki lähinnä ketjujen noustessa takarattaan hampaiden päälle. Nyttemmin on satunnaisia katkeamisia kuullut ja kaikki katupeleissä, milloin missäkin pööpöilyissä. Kisakäytössä hakataan kaikki ja heti peliin liimaradoilla, pito maksimoituna katukumeilla, 7"- ja 8,5 slikseillä, eikä ole ollut ongelmia vakiovetarilla.

Ei todellakaan ole "pakkohankinta" kun virittää pyörää.
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Röhnö kirjoitti:Ennenkuin vetolevyjen valmisteviat löydettiin, vetareita paukkui poikki lähinnä ketjujen noustessa takarattaan hampaiden päälle. Nyttemmin on satunnaisia katkeamisia kuullut ja kaikki katupeleissä, milloin missäkin pööpöilyissä. Kisakäytössä hakataan kaikki ja heti peliin liimaradoilla, pito maksimoituna katukumeilla, 7"- ja 8,5 slikseillä, eikä ole ollut ongelmia vakiovetarilla.

Ei todellakaan ole "pakkohankinta" kun virittää pyörää.
Juuri näin... vetolevy on ollut se suurin ongelma
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Vastaa Viestiin