Keulan lasku kääkäleet - Kuis ne laitetaan?

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
same
Viestit: 149
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 20:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja same »

Nyt on "koiranluut" ja putkien lasku/tangon korotuspala paikoillaan.
Melkein sain pyörän kaadettua.
Pakoputkista en uskaltanut nostaa, ei vakioputket tuntu aika ohkaselta ja nostin siitä öljypohjasta, painopiste on siitä aikas keskellä, ja kun keula oli nostettu emäputkesta niin nurin meinasi mennä.

Aikasemmissa ohjeissa:
"" Takapään kanssa kannattanee tehä siten, että laittaa tunkin takalinkun alle jolla on sit helppo säädellä reijjät kohilleen (näin oon ainakin isojen poikien nähny homman hoitaneen )""
jos noin ois tehnyt, niin olisiko pyörä pudonnut takarenkaan päälle??

Ei mulla ainakaan osu mikään osa tangosta (säiliöt) katteisiin, korotuspala oli 25mm.

Etuputket sain löysättyä katteiden välistä, mutta kiristettyä niitä ei oikein saanut, momenttiavaimella oli tarkoitus kiriä ne oikeaan momenttiin mutta en saanut katteita irti.
Miten katteet irroitetaan, kaikki pultit ja muovitapit oli poissa mutta ei ne mihinkään liikkuneet. Onko niissä joku järjestys ja onko ne joillain toisissaan kiinni'??
Pakko ne pois on saada??
Black -08
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Tässä ja tässä pari ohjetta...
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Avatar
same
Viestit: 149
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 20:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja same »

Tomppa kirjoitti:Tässä ja tässä pari ohjetta...
Kiitos ohjeista.
Tuossa Akrapovic:in ohjeessa kuva 22.
Mistään muualta se ei enää ole kiinni, muuta se ei lähde irti ylemmästä katteesta, vaikka siinä ei pitäisi olla muuta kuin huullos josta ne on sisäkkäin.
Joku on varmaan liimannut nuo toisiinsa.
Black -08
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Huulloksessa on "klipsejä" eli pikkusia muoviliuskoja, jotka lukittuu vähän toisiinsa...
Teippaa (=suojaa naarmuilta) yläkatteen alareuna esim maalarin teipillä ja vedä sit etupäästä alaspäin. Voi olla tiukka, mutta pitäsi irrota...
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Avatar
same
Viestit: 149
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 20:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja same »

Tomppa kirjoitti:Huulloksessa on "klipsejä" eli pikkusia muoviliuskoja, jotka lukittuu vähän toisiinsa...
Teippaa (=suojaa naarmuilta) yläkatteen alareuna esim maalarin teipillä ja vedä sit etupäästä alaspäin. Voi olla tiukka, mutta pitäsi irrota...
Pitää illalla kokeilla.
Eilen loppu usko kesken ja piti lopettaa ettei säry mitään, ei varmaankaan ole ihan halpoja nuo katteet.
Black -08
Pultti
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 17:44

Viesti Kirjoittaja Pultti »

19mm holkit Ja pidemmät koiranluut asennettu. Hyvä tuli. Tai eipäs hehkuteta ennekuin on päästy koeajolle.
Laitoin vielä lentokenttä ajoja varten Keulan madallusremmien kiinnikkeet jarrusatuloihin valmiiksi.
Kysyisinkin onko noi aina laitettu vakiopulteilla, vai kannattaako ne vaihtaa pitempiin?
Pulttien hyötymittahan lyhenee 8mm
Avatar
TNT
Viestit: 771
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 21:23
Paikkakunta: Kotipalakinen.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNT »

Kyllä meinasin ite ens tulevalle kesälle laittaa pidemmät pultit varmuuden vuoksi. Jos en aivan väärin muista niin on vakiopulteillakin ajettu kentällä. Ite vain mallin vuoksi ajanu vakiopulteilla.
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Pultti kirjoitti:19mm holkit Ja pidemmät koiranluut asennettu. Hyvä tuli. Tai eipäs hehkuteta ennekuin on päästy koeajolle.
Laitoin vielä lentokenttä ajoja varten Keulan madallusremmien kiinnikkeet jarrusatuloihin valmiiksi.
Kysyisinkin onko noi aina laitettu vakiopulteilla, vai kannattaako ne vaihtaa pitempiin?
Pulttien hyötymittahan lyhenee 8mm

ööö, meinaatkos siis noita jarrusatuloiden M10 pultteja?
Jos menet hakemaan niitä pidempänä kaupasta niin kannattaa muistaa että niissä on HIENOKIERRE :)

Yläkolmioon laitoin itse M10x65 rosteriruuvit...
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Vastaa Viestiin