Välitykset ja säädöt nopeusajoon? - Ratastus, rengaspaine, jousitus
- Huhan Kolli
- Viestit: 299
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...Hallissa ei saanu (muistaakseni), mutta Lappeenrannassa (tai Joensuussa) näky noita kaksi päällä testaajia. Joillaki oli vielä täys laukkusatsi mukana, joten taisivat testata miltä tuntuu autobahnilla ajella isoa kovaa euroopan turneellaHuhan Kolli kirjoitti:Offix menee, mutta saako noissa nopeus ajoissa ajaa 2 päällä? Ja paljonkohan sitä sais vakio 2 genillä 2 päällä loppunopeudex maililla?
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Kentälläkö täpöllä ajettaessa, vaiko muutenkin ? Näkyy renthalin alurattaat olevan 7075 alumiinia ja mul sellanen, mut oma tekemä, eli anodisointi puuttuu, nii ei juur kulumista havaittavissa muutaman kenttäajon ja penkityksen jälkeen. Eihän ne voi niitä kaupata jos ei mee siinä missä normi rataskin.SuperB kirjoitti:Lainataan tätä topiccia, eli mites on kestänyt renthalin alumiini rattaat teirän pyörissä? vähän mietityttää toi alumiini hampaiden kesto..
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Piiiiitkällä ketjulinjalla ja kun myös paljon "normiajoa" (laaja käsite..., niin ainakin Vortexit ja PM:t olleet aika nopeesti vainajia. Joo myönnetään, että olis niitä ketjuja voinut useamminkin kiristellä...SuperB kirjoitti:Ihan yleiseen ajeluun ja mahdollisesti sillointällöin kiihdytellessä. Täytyy laittaa tilaukseen niin sittenhän sen kesällä näkee..
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Hayabussi kirjoitti:En tiedä oliko jo tällainen aika monipuolinen laskuri sivusto tiedossa, tuolta löytyy hyvin tietoa ratastuksesta, rengastuksesta ja nopeuksista eri vaihteilla, eri kierroksilla.
Ensin valitaan pyörä malli, ja napsautetaan "Load Gearing" nappia jne.
http://www.gearingcommander.com/
Laskin tuolla laskurilla nykyisellä 190/50 renkaalla ja 18/40 ratastuksella, lisäksi rajoitin on nostettu muistaakseni 11000 kierrokseen: 348km/h ja kun vaihdan kohta renkaaksi 190/55 niin 359km/h.
Mikä olisi raadin mukaan paras kompromissi ratastuksen suhteen kun tarkoituksena olisi ajaa putkivirinä JA miedoilla kaasuilla (+35hv)? Tavoite on 300km/h putkivirinä ja 200mph kaasuilla. Vai pitääkö suosiolla mennä eri ratastuksella putkivirinä/ilokaasulla?
Katso missä kohtaa kierrosaluetta sinulla on huipputeho vaparina ja ilokaasuilla. Sitten oman tavoitteesi mukaan lasket välitykset siten että tavoittelemasi nopeus sattuu huipputehon kohdalle tai hieman sitä ennen. Huomioi myös luisto tuossa laskelmassa. Tuolla tavalla ainakin pitäisi tavoitteisiin päästä jos muuten olosuhteet sattuu kohdilleen. Ja hyvän kelin sattuessa eipä haittaa jos mukana on rattaita pidempäänkin välityssuhteeseen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Katso missä kohtaa kierrosaluetta sinulla on huipputeho vaparina ja ilokaasuilla. Sitten oman tavoitteesi mukaan lasket välitykset siten että tavoittelemasi nopeus sattuu huipputehon kohdalle tai hieman sitä ennen. Huomioi myös luisto tuossa laskelmassa. Tuolla tavalla ainakin pitäisi tavoitteisiin päästä jos muuten olosuhteet sattuu kohdilleen. Ja hyvän kelin sattuessa eipä haittaa jos mukana on rattaita pidempäänkin välityssuhteeseen.
Ok, kiitos toivotaan hyviä kelejä