Välitykset ja säädöt nopeusajoon? - Ratastus, rengaspaine, jousitus

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
72-1242108374

Viesti Kirjoittaja 72-1242108374 »

En tiedä oliko jo tällainen aika monipuolinen laskuri sivusto tiedossa, tuolta löytyy hyvin tietoa ratastuksesta, rengastuksesta ja nopeuksista eri vaihteilla, eri kierroksilla.

Ensin valitaan pyörä malli, ja napsautetaan "Load Gearing" nappia jne.

http://www.gearingcommander.com/
Avatar
Huhan Kolli
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00

Viesti Kirjoittaja Huhan Kolli »

Offix menee, mutta saako noissa nopeus ajoissa ajaa 2 päällä? Ja paljonkohan sitä sais vakio 2 genillä 2 päällä loppunopeudex maililla?
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Huhan Kolli kirjoitti:Offix menee, mutta saako noissa nopeus ajoissa ajaa 2 päällä? Ja paljonkohan sitä sais vakio 2 genillä 2 päällä loppunopeudex maililla?
...Hallissa ei saanu (muistaakseni), mutta Lappeenrannassa (tai Joensuussa) näky noita kaksi päällä testaajia. Joillaki oli vielä täys laukkusatsi mukana, joten taisivat testata miltä tuntuu autobahnilla ajella isoa kovaa euroopan turneella :D
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
SuperB
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 14:37

Viesti Kirjoittaja SuperB »

Lainataan tätä topiccia, eli mites on kestänyt renthalin alumiini rattaat teirän pyörissä? vähän mietityttää toi alumiini hampaiden kesto..
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

SuperB kirjoitti:Lainataan tätä topiccia, eli mites on kestänyt renthalin alumiini rattaat teirän pyörissä? vähän mietityttää toi alumiini hampaiden kesto..
Kentälläkö täpöllä ajettaessa, vaiko muutenkin ? Näkyy renthalin alurattaat olevan 7075 alumiinia ja mul sellanen, mut oma tekemä, eli anodisointi puuttuu, nii ei juur kulumista havaittavissa muutaman kenttäajon ja penkityksen jälkeen. Eihän ne voi niitä kaupata jos ei mee siinä missä normi rataskin.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
SuperB
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 14:37

Viesti Kirjoittaja SuperB »

Ihan yleiseen ajeluun ja mahdollisesti sillointällöin kiihdytellessä. Täytyy laittaa tilaukseen niin sittenhän sen kesällä näkee..
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

SuperB kirjoitti:Ihan yleiseen ajeluun ja mahdollisesti sillointällöin kiihdytellessä. Täytyy laittaa tilaukseen niin sittenhän sen kesällä näkee..
Piiiiitkällä ketjulinjalla ja kun myös paljon "normiajoa" (laaja käsite...;), niin ainakin Vortexit ja PM:t olleet aika nopeesti vainajia. Joo myönnetään, että olis niitä ketjuja voinut useamminkin kiristellä...
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

Hayabussi kirjoitti:En tiedä oliko jo tällainen aika monipuolinen laskuri sivusto tiedossa, tuolta löytyy hyvin tietoa ratastuksesta, rengastuksesta ja nopeuksista eri vaihteilla, eri kierroksilla.

Ensin valitaan pyörä malli, ja napsautetaan "Load Gearing" nappia jne.

http://www.gearingcommander.com/

Laskin tuolla laskurilla nykyisellä 190/50 renkaalla ja 18/40 ratastuksella, lisäksi rajoitin on nostettu muistaakseni 11000 kierrokseen: 348km/h ja kun vaihdan kohta renkaaksi 190/55 niin 359km/h.

Mikä olisi raadin mukaan paras kompromissi ratastuksen suhteen kun tarkoituksena olisi ajaa putkivirinä JA miedoilla kaasuilla (+35hv)? Tavoite on 300km/h putkivirinä ja 200mph kaasuilla. Vai pitääkö suosiolla mennä eri ratastuksella putkivirinä/ilokaasulla?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Katso missä kohtaa kierrosaluetta sinulla on huipputeho vaparina ja ilokaasuilla. Sitten oman tavoitteesi mukaan lasket välitykset siten että tavoittelemasi nopeus sattuu huipputehon kohdalle tai hieman sitä ennen. Huomioi myös luisto tuossa laskelmassa. Tuolla tavalla ainakin pitäisi tavoitteisiin päästä jos muuten olosuhteet sattuu kohdilleen. Ja hyvän kelin sattuessa eipä haittaa jos mukana on rattaita pidempäänkin välityssuhteeseen. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

jarim kirjoitti:Katso missä kohtaa kierrosaluetta sinulla on huipputeho vaparina ja ilokaasuilla. Sitten oman tavoitteesi mukaan lasket välitykset siten että tavoittelemasi nopeus sattuu huipputehon kohdalle tai hieman sitä ennen. Huomioi myös luisto tuossa laskelmassa. Tuolla tavalla ainakin pitäisi tavoitteisiin päästä jos muuten olosuhteet sattuu kohdilleen. Ja hyvän kelin sattuessa eipä haittaa jos mukana on rattaita pidempäänkin välityssuhteeseen. :)

Ok, kiitos :goodboy: toivotaan hyviä kelejä :please:
Vastaa Viestiin