Gen2 takuusta ja huollosta
Niinpä. Toisekseen mulla on jo 6tkm täynnä ja paikallinen (kuvan moottoripalvelu) huolto pystyisi tekemään huollon n. kuukauden päästä.hepe kirjoitti:itellä sama pohdinta alla. ei huvittais maksaa liikkeelle öljynvaihdosta hivenen suolasta 235e hintaa.
Hopee on nopee?
Galleria
Galleria
Kiha kirjoitti:No ei kait takuuta kannata noin halvan huollon takia katkasta. ???
en tiä mikä on fiksuinta...
Mun pyöräs eka omistaja tehny kaikki huollot itte
ja myös korjauttanu omaan piikkiin etupään stefat jotka olis menny takuuseen.Kuitti on ny mulla ja maksanu noin 400
Tämä siis gen1
Ajo pyörällä noin 18k siihen mennessä olis huoltohin kulunu noin 800-1000e
Itse kävin 24k huollos ku siihen kuulu vettiili välys tarkastus, loput huollot oon tehny itte.
Mut gen2 ei mun tietääkseni oo mitään suurempia takuun piikkiin vikoja ollu
Jotkut ajaa 2v takuun aikana 36k silloin huoltoihin on menny jo melkonen määrä euroja, eikä vaihdos saa yhtään sen enempää huolloilla tai ilman
SMR
Tuntus kyllä vähän turhalta riskiltä jättää takuu pois.. Mun tuurilla ainakin kävis sit jotain älytöntä..
18tkm huolto makso n.170, no jokanen itte tieteysti funtsii tykönänsä.
Toisaalta nyt kun takuu päättyy niin teen kyllä itte huollot jatkossa kuten edelliseenkin mopoon.
18tkm huolto makso n.170, no jokanen itte tieteysti funtsii tykönänsä.
Toisaalta nyt kun takuu päättyy niin teen kyllä itte huollot jatkossa kuten edelliseenkin mopoon.
..ankka on elävä todiste siitä, että uiminen ei tee hyvää vartalolle..
CR 125R, TZR, SV 650S, K0, K9, L0
kuntofillari YZ400F
TEAM CAMPARI
CR 125R, TZR, SV 650S, K0, K9, L0
kuntofillari YZ400F
TEAM CAMPARI
Jos ootte Espoon suunnalla teettämässä huoltoja niin kannattaa kysästä Dyno Might:sta. Mulle teki 6tkm huollon ja hinta oli muistaakseni 130
http://www.dyno-might.fi/
Edited By Ksthb on 1284836665
http://www.dyno-might.fi/
Edited By Ksthb on 1284836665
no kandeeko pienis säästel, kahenkympin säästöl ei saa kui kusipäitä,
tyypillist et säästetää pienest vaik muute vuotaa..
katoin kerran oriveden abc ku uudel busal sillo 07 ja eka 1000 km övaihto jälkee jätkäl öljytäytökorkki löysäl,,ja öljyt melki loppu,,
oli säästäny ku kaveri veti autohuollos öljyt vaihtoo, ois ajanau jos en ois kys...mitäs siin sanot, harmaatuonnist bike viel,,
menkää vaa heinolle, tai muuhun oikeesee huoltoo,ne ainakin osaa,,
et kunniaa sin, kaikkee ei saa ilman jos et sit ite osaa,,
keijo r
tyypillist et säästetää pienest vaik muute vuotaa..
katoin kerran oriveden abc ku uudel busal sillo 07 ja eka 1000 km övaihto jälkee jätkäl öljytäytökorkki löysäl,,ja öljyt melki loppu,,
oli säästäny ku kaveri veti autohuollos öljyt vaihtoo, ois ajanau jos en ois kys...mitäs siin sanot, harmaatuonnist bike viel,,
menkää vaa heinolle, tai muuhun oikeesee huoltoo,ne ainakin osaa,,
et kunniaa sin, kaikkee ei saa ilman jos et sit ite osaa,,
keijo r
exk6,
k9
k9
Hmm.. merkkihuoltoko ? Onko maahantuojan valtuuttama ?Jasu kirjoitti:Jos ootte Espoon suunnalla teettämässä huoltoja niin kannattaa kysästä Dyno Might:sta. Mulle teki 6tkm huollon ja hinta oli muistaakseni 130
http://www.dyno-might.fi/
Mopojani en ole vielä muualla huollattanut mutta ensi kesänä olisi tarkoitus (24tkm huolto).
Kun tm:n testejä katsoo ja omia kokemuksia autohuolloista niin ei helvetti mitä tunarointia. Jos on tuttu huoltomies että tietää mitä se tekee niin sitten mielellään maksaa. Mutta se kyllä vituttaa jos maksat kalliisti huollon ulkoistamisesta ja siellä vain kämmäillään tai annetaan valohoitoa.
Sen puoleen en näe huonona vaihtoehtona itse huoltamistakaan. Tietysti siinäkin pätee se että pitää tietää mitä tekee.. Onhan se osa harrastusta kun tutustuu omaan kulkineeseen
Kun tm:n testejä katsoo ja omia kokemuksia autohuolloista niin ei helvetti mitä tunarointia. Jos on tuttu huoltomies että tietää mitä se tekee niin sitten mielellään maksaa. Mutta se kyllä vituttaa jos maksat kalliisti huollon ulkoistamisesta ja siellä vain kämmäillään tai annetaan valohoitoa.
Sen puoleen en näe huonona vaihtoehtona itse huoltamistakaan. Tietysti siinäkin pätee se että pitää tietää mitä tekee.. Onhan se osa harrastusta kun tutustuu omaan kulkineeseen
Ihan of the record kyselen tyhmiä.
Mihin perustuu "satu" että takuu loppuu kun ei ole käytetty merkkihuollossa?
Ainakaan autopuolella näin ei ole. Riittää kun huolto on teetetty maahantuojan/valmistajan ohjeita ja huoltokohteita noudattaen.
Toki takuun jälkeiset ns goodwill tapaukset (esim 3 v ja kone sanoo poks) on ihan "selviä keikkoja" jos laitetta ei ole käytetty virallisessa huollossa, mutta et takuuaikaiseen laitteeseen ei vaihdettas esim osaa jonka vaurioituminen ei liity mitenkään huoltamiseen/huoltamattomuuteen...
Mun "hieman" tyhmään ja "yksinkertaiseen" päähän tää ei mahdu.
Lienee suorastaan laitonta...
Ja vielä loppukaneettina, itse aina käyttänyt virallisessa merkkihuollossa yhteensä vajaat 100 tkm ajetuna 3 eri busalla ilman huolia (valinnut vissiinkin oikean mestan) ja minun mielestäni vaihtohinnassa jopa näkyy kun virallisella vaihtaa...
Edited By mike on 1285271504
Mihin perustuu "satu" että takuu loppuu kun ei ole käytetty merkkihuollossa?
Ainakaan autopuolella näin ei ole. Riittää kun huolto on teetetty maahantuojan/valmistajan ohjeita ja huoltokohteita noudattaen.
Toki takuun jälkeiset ns goodwill tapaukset (esim 3 v ja kone sanoo poks) on ihan "selviä keikkoja" jos laitetta ei ole käytetty virallisessa huollossa, mutta et takuuaikaiseen laitteeseen ei vaihdettas esim osaa jonka vaurioituminen ei liity mitenkään huoltamiseen/huoltamattomuuteen...
Mun "hieman" tyhmään ja "yksinkertaiseen" päähän tää ei mahdu.
Lienee suorastaan laitonta...
Ja vielä loppukaneettina, itse aina käyttänyt virallisessa merkkihuollossa yhteensä vajaat 100 tkm ajetuna 3 eri busalla ilman huolia (valinnut vissiinkin oikean mestan) ja minun mielestäni vaihtohinnassa jopa näkyy kun virallisella vaihtaa...
Edited By mike on 1285271504
mike kirjoitti: ......
Toki takuun jälkeiset ns goodwill tapaukset (esim 3 v ja kone sanoo poks) on ihan "selviä keikkoja" jos laitetta ei ole käytetty virallisessa huollossa, mutta et takuuaikaiseen laitteeseen ei vaihdettas esim osaa jonka vaurioituminen ei liity mitenkään huoltamiseen/huoltamattomuuteen...
...
Tuota goodwilliä ei kuulemma suomen sukisukilta löydy, takahaarukasta maali lähtenyt, takuu loppunut pari kk sitten, myyjäliikkeen mukaan maahantuoja ei korvaa mitään takuuajanjälkeisiä vikoja,
noh.. laittelen postia maahantuojalle ja tarpeen vaatiessa muuallekin.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
"'If u dont rev it, dont buy it"
Näin luulin itsekin, mutta kun se koskee pelkästään autojamike kirjoitti:Ihan of the record kyselen tyhmiä.
Mihin perustuu "satu" että takuu loppuu kun ei ole käytetty merkkihuollossa?
Ainakaan autopuolella näin ei ole. Riittää kun huolto on teetetty maahantuojan/valmistajan ohjeita ja huoltokohteita noudattaen.
Toki takuun jälkeiset ns goodwill tapaukset (esim 3 v ja kone sanoo poks) on ihan "selviä keikkoja" jos laitetta ei ole käytetty virallisessa huollossa, mutta et takuuaikaiseen laitteeseen ei vaihdettas esim osaa jonka vaurioituminen ei liity mitenkään huoltamiseen/huoltamattomuuteen...
Mun "hieman" tyhmään ja "yksinkertaiseen" päähän tää ei mahdu.
Lienee suorastaan laitonta...
Ja vielä loppukaneettina, itse aina käyttänyt virallisessa merkkihuollossa yhteensä vajaat 100 tkm ajetuna 3 eri busalla ilman huolia (valinnut vissiinkin oikean mestan) ja minun mielestäni vaihtohinnassa jopa näkyy kun virallisella vaihtaa...
Hopee on nopee?
Galleria
Galleria
mike kirjoitti:Ihan of the record kyselen tyhmiä.
Mihin perustuu "satu" että takuu loppuu kun ei ole käytetty merkkihuollossa?
Ainakaan autopuolella näin ei ole. Riittää kun huolto on teetetty maahantuojan/valmistajan ohjeita ja huoltokohteita noudattaen.
Toki takuun jälkeiset ns goodwill tapaukset (esim 3 v ja kone sanoo poks) on ihan "selviä keikkoja" jos laitetta ei ole käytetty virallisessa huollossa, mutta et takuuaikaiseen laitteeseen ei vaihdettas esim osaa jonka vaurioituminen ei liity mitenkään huoltamiseen/huoltamattomuuteen...
Mun "hieman" tyhmään ja "yksinkertaiseen" päähän tää ei mahdu.
Lienee suorastaan laitonta...
Ja vielä loppukaneettina, itse aina käyttänyt virallisessa merkkihuollossa yhteensä vajaat 100 tkm ajetuna 3 eri busalla ilman huolia (valinnut vissiinkin oikean mestan) ja minun mielestäni vaihtohinnassa jopa näkyy kun virallisella vaihtaa...
Tämän takuuasia lukee ainakin omassa K9 huoltovihkossa eli takuu on voimassa vain jos huollot tehdään virallisessa Suzuki-huollossa. Aikanaan pyörän ostettuani tämän vielä vahvistin maahantuojalta, että mikä tahansa huoltopaikka ei kelpaa vaan nimenomaan virallinen Suzuki pitää olla.
Kaikesta huolimatta olen nyt kaksi vuotta ja n. 20 tkm tehnyt kaikki huollot itse korjausmanuaalin ohjeiden mukaan.
Takuuhommia ei ole ollut paitsi humpaavat lämmöt, joka oli virallisen huollon ja maahantuojan mukaan ominaisuus eikä vika.
Edited By Julli on 1285404390