Busa sylinteriryhmän mittoja?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
J.Hiipakka
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Syys 2010, 19:36

Viesti Kirjoittaja J.Hiipakka »

Hei, joku teistä jolla on Busan sylinteriryhmä pöydällä voisi hieman kertoa ulkoisia mittoja sylinteriryhmästä, kun itse en ole vielä purkanut omaani. Tietääkseni gen1 ja gen2 ei merkittäviä eroja.

ryhmän kokonais korkeus ( käytännössä sylinterin pituus ), leveys ja pituus? ja noin parin millin tarkkuus riittää.

Race pyörään ollaan tilaamassa billetryhmä aihiota.
:bike:
Terv: Joni




Edited By J.Hiipakka on 1283527493
Ei sitä koskaan liikaa oo..

Gen2: 660ft/5.80s -> 1/4 mile 8.87s./255km/h (Pori)
Avatar
J.Hiipakka
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Syys 2010, 19:36

Viesti Kirjoittaja J.Hiipakka »

Eikö kellään ole sylinteriryhmää pöydällä?
Ei sitä koskaan liikaa oo..

Gen2: 660ft/5.80s -> 1/4 mile 8.87s./255km/h (Pori)
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

TFM:llä pitäs kohtapian olla vakioryhmä käsissä, ehkä sieltä saat mittoja.
Club 100 m/s
Avatar
J.Hiipakka
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Syys 2010, 19:36

Viesti Kirjoittaja J.Hiipakka »

Joo olis hyvä, vieläkin olis tarvetta mitoille..
Ei sitä koskaan liikaa oo..

Gen2: 660ft/5.80s -> 1/4 mile 8.87s./255km/h (Pori)
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

J.Hiipakka kirjoitti:Joo olis hyvä, vieläkin olis tarvetta mitoille..
jos illalla vihdoin ja viimein ehtis talliin.

laitatko vielä tarkennusta mistä mitoista on kyse niin tulee mitattua oikeista paikoista oikeat mitat.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Saiskos enemmänki mittoja, jos vaikka mallintais solid wörksillä koko laitteen?
Erääseen kurssiini kuuluisi vapaa valintainen mallinnustyö ja busan mielellään mallintaisin.
Tosin melko mittava urakkahan kyseessä olisi...
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
J.Hiipakka
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Syys 2010, 19:36

Viesti Kirjoittaja J.Hiipakka »

Eli ihan vaan sylinteriputken kokonais pituus? Sylinteriryhmän, siis ulkokuoren leveys leveimmästä kohdasta, sekä syl.ryhmän kokonaispituus, pisimmästä kohdasta. ja muutaman millin tarkkuus riittää.
"mielikuva harjoitus" Jos kuvittele koko kokosyl.ryhmä neliön muotoisen alumiinipalikan sisään, niin minkä kokoinen palikka tarvitaan?
Ei sitä koskaan liikaa oo..

Gen2: 660ft/5.80s -> 1/4 mile 8.87s./255km/h (Pori)
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

J.Hiipakka kirjoitti:Eli ihan vaan sylinteriputken kokonais pituus? Sylinteriryhmän, siis ulkokuoren leveys leveimmästä kohdasta, sekä syl.ryhmän kokonaispituus, pisimmästä kohdasta. ja muutaman millin tarkkuus riittää.
"mielikuva harjoitus" Jos kuvittele koko kokosyl.ryhmä neliön muotoisen alumiinipalikan sisään, niin minkä kokoinen palikka tarvitaan?

No olipa kynä ja paperi vähissä, mutta auttaisiko nämä asiaa?

kuvan oikeasta laidasta klikkaammalla siirtyy seuraavaan kuvaan
kuvan vasemmast laidasta klikkaammalla siirtyy edelliseen kuvaan
kuvan ala laidasta klikkaammalla avaa originaalin kuvan iso resoluutioisena uuteen ikkunaan.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
J.Hiipakka
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Syys 2010, 19:36

Viesti Kirjoittaja J.Hiipakka »

Kiitoksia Busajasa, nuo oli tosi hyviä kuvia, jes. Nyt lähtee hommat käyntiin :pomppu:
Ei sitä koskaan liikaa oo..

Gen2: 660ft/5.80s -> 1/4 mile 8.87s./255km/h (Pori)
75-1248528621

Viesti Kirjoittaja 75-1248528621 »

Onkos tästä tarkempaa tietoa? Ovatko keskenään vaihtokelpoisia?
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Ainakin g1 ryhmiä käytetään molemmissa tapauksissa viritys hommissa. G2 ryhmissä on todettu kestävyys ongelma porattaessa ja siksi g2 virittäjät laittaa poratut g1 lohkot. Jos tuota tietoa hait?
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Mihinhän se +2mm iskun tuoma 1mm "korotustarve" on Gen2:ssa laitettu? Vai onko lohko korkeampi? Vai kenties männät matalammat?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

mulla on gen 1 moottorissa gen 2 ryhmä...
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
75-1248528621

Viesti Kirjoittaja 75-1248528621 »

Vakio kokoisena tarkoitus laittaa ja turbohommiin menossa. Kun tuntuu noi gen1 ryhmät olevan kiven alla, mutta gen2:n löytyisi ihan mukavasti maailmalta. Onko noissa sitten muuten mitoissa eroa ?
Avatar
Tepa
Viestit: 158
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:21
Paikkakunta: laitamaa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

Kapakala kirjoitti:Vakio kokoisena tarkoitus laittaa ja turbohommiin menossa. Kun tuntuu noi gen1 ryhmät olevan kiven alla, mutta gen2:n löytyisi ihan mukavasti maailmalta. Onko noissa sitten muuten mitoissa eroa ?

mä kasasin ainakin samoilla osilla mitä ennenkin,ainoa ero mikä tulee mieleen,on noi putkien alavälit,ne on gen2 ryhmässä avattu,mikä on vaan tehollisesti parempi.. :turbobusa:

jos niitä gen2 ryhmiä löytyy enemminkin suht järkihintaan,ni mullekkin 1kpl,kiitos!




Edited By Tepa on 1317023477
"Right kick will send you to hospital,the left one to the cemetary" -Mirko Cro Cop-
Vastaa Viestiin