Jarrujen parantamista
Tuossa talven aikana tuli vaihdettua teräspunosletkut eteen ja taakse. Etujarru parantu huomattavasti, mutta takasesta tuli ihan kauhea. Tuntuu että poljinta polkiessa ei alussa tapahdu mitään ja sitten kerrasta sujoks. Onko muillakin ollu samoja ongelmia vai onko tuossa jotain muutaki hämminkiä? Ilmaa siellä ei ainakaan ole. Vai olisko parempi normi jarrupaloilla? Nyt sintterit niinkuin vanhojen letkujenkin aikaan.
K3 "Wannabe" K6 Limited Edition
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
TFM taxiin laitettiin "kaikki". Gen2 keula jarrusatuloineen (Gen1 vanne kuitenkin, eli prikat satuloiden alle), Braking wave levyt, punotut letkut, Brembo RCS pääsylinteri ja EBC extreme HH jarrupalat. Tuli ainakin näillä eväillä jarrut kamppeeseen
Tuntuma on hyvä ja about yksi sormi riittää puristamiseen.
Tuntuma on hyvä ja about yksi sormi riittää puristamiseen.
Tuli itsellekkin pääsylinterin vaihto mieleen euroopassa mutkateillä..pitää talvella päivittää ainakin etujarrut radiaali pääsylinterillä ja teräsletkuilla.Sintteripalat on jo. Kyllä täytyy sanoa ett Ducatin Streetfighterin ja Busan jarruilla on ero kuin yöllä ja päivällä Ducan hyväksi.. Ei auta kuin pistää kättä taskuun ja lompakolle..
Edited By Snowman on 1278665406
Edited By Snowman on 1278665406
Itselläkin on gen2 teräspunokset ja sintteripalat ja ero vakioon on havaittavissa, lähinnä noiden sintteripalojen takia, luulisin.
Alkukesästä kävin koeajamassa BMW RR:n ja täytyypä sanoa, että olipa ainakin jarruissa eroa
Kun liikeen pihasta lähti Busalla, tuntui parissa ensimmäisessä jarrupaikassa, että rumpujarrutko ne on Busaan vaihtanut :p
Alkukesästä kävin koeajamassa BMW RR:n ja täytyypä sanoa, että olipa ainakin jarruissa eroa
Kun liikeen pihasta lähti Busalla, tuntui parissa ensimmäisessä jarrupaikassa, että rumpujarrutko ne on Busaan vaihtanut :p
Ne streetfighterin jarrut on jo hippasen liiankin rajut. Monissa alan lehdissä ovat valitelleet epätoivottua lukkiutumista. Itsekin ko. mopedilla ajaneena kun tulin ekaan jarruun ajattelin että se pyörä hajosi, kun pysähtyi ku seinään... Ilman abseja (vrt bmw r1000rr) ilmeisen vaaralliset hätätilanteessa?Snowman kirjoitti:Tuli itsellekkin pääsylinterin vaihto mieleen euroopassa mutkateillä..pitää talvella päivittää ainakin etujarrut radiaali pääsylinterillä ja teräsletkuilla.Sintteripalat on jo. Kyllä täytyy sanoa ett Ducatin Streetfighterin ja Busan jarruilla on ero kuin yöllä ja päivällä Ducan hyväksi.. Ei auta kuin pistää kättä taskuun ja lompakolle..
Juu juu, mutta ensin hidastimet kuntoon ja sit lisää vauhtia!!!Snake kirjoitti:Tomppa kirjoitti:Vaihdoin itelle Brembon 19 RCS radiaalisylinterin.
Teräspunosletkut oli jo aiemmin, mutta jarrutuntuma parani...
Pitäskö sitä vauhtia lisätä eikä pysäyttää?
:rasberry:
Suunnitelmat myös vauhtipuoleen tekeillä...
SMR
Busanistit +200mph Club Finland
Busanistit +200mph Club Finland
Kapakala kirjoitti:Elikkäs jarruthan bussissa on alimittaiset, mites niitä sais viisaasti parannettua. Teräpunosletkut ja kunnon palat. Mutta mites sitten jarrut esim tonnisesta gigseristä? Tai jostain muusta vastaavasta isosta sportista. Onko kukaan toteuttanut moista projektia? Ja maksoiko vaivan?
Tuli eilen laitettua Gixerin radialpääsylinteri etujarruille ja muutaman kilometrin ajon perusteella tuntuu aikas hyvälle. Tunnokkuutta ja tehoa tuli jarruihin lisää ja nyt menee helposti parilla sormella etunen asfaltilla lukkoon. Mulla lisäksi teräspunokset ja sintteripalat edessä ja pyöränä Gen1. Omat jarruletkut on aavistuksen liian lyhyet eli hieman pidemmät letkut tarvii talven aikana hankkia. Muutama sentti lisää pituutta letkuihin ja pääsylinterin pään banjojen lähdöt 45 asteen kulmaan niin alkaa olemaan siinä. Pääsylinteri maksoi reilun satasen ja kai jarruletkuihin saa satasen hukkumaan eli hinnan puolesta alkaa nuo kalliimmat Brembot ym varmaan puolustamaan paikkaansa jos ne menee alkuperäisen mittaisilla jarruletkuilla, mutta tulipa nyt tuo gixerin pääsylinteri laitettua
Mistä tuommoista gixxerin pääsylkkyä kannattais kysellä ? Ja missä malleissa se on radiaali ?rsilmu kirjoitti:Tuli eilen laitettua Gixerin radialpääsylinteri etujarruille ja muutaman kilometrin ajon perusteella tuntuu aikas hyvälle. Tunnokkuutta ja tehoa tuli jarruihin lisää ja nyt menee helposti parilla sormella etunen asfaltilla lukkoon.
Meinaan olis ihan jees jos suzukin luukki ja logot säilyis kahvoissa.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Onko mimmonen operaatio ilmata gen2 bussin etujarrut jos kaikki nesteet on laskettu ulos? Olen joskus vaihtanut nesteet mutta en niin että letkut olisi vaihdettu..
Meneekö ihan pumppaamalla kahvasta ja alakautta nestettä ulos liruttamalla? Pelottaa että bussi jää jarruttomaksi (vaikka lähes sitä se vakiona onkin
Vai vaaditaanko tuohon jotain oikeita työkaluja tai alakautta nesteen työntämistä?
Meneekö ihan pumppaamalla kahvasta ja alakautta nestettä ulos liruttamalla? Pelottaa että bussi jää jarruttomaksi (vaikka lähes sitä se vakiona onkin
Vai vaaditaanko tuohon jotain oikeita työkaluja tai alakautta nesteen työntämistä?