Tarkoitus on vaihtaa originaalin kaksiosaisen Cam Setin tilalle yksiosainen kytkinkäikäle, jolla päästään eroon back torque limitatorista (samalla jäykemmät jouset ja työsylinterin tuki/suojalaippa). Katse on siis suunnattuna kiihdyttelyyn.
MUTTA miten helvetissä sen kytkimen kasassa pitävän mutterin, joka Service Manualin mukaan on kireydessä jopas 150 Nm, saa irti (ja takas tuohon kireyteen). Service Manualin mukaan tarvitaan (pitämään vastaan, kun räikällä tai kiintoavaimella käännetään?), yllätys-yllätys joku Mr. SukiSukin erikois(enkallis)työkalu (kuvasta ei oikein saanut selvää).
Eräs huoltohessu kehui tekevänsä homman pulttipyssyllä. Järkeä? Tartteeko (silloin) vaihde olla päällä ja vanteessa kalikka kuten eturatasta vaihdettaessa (kuten huomaatte, en tajua kytkimen toiminnasta paskaakaan) vai millä muulla keinolla kytkinmöhkäle pidetään paikallaan - vai tartteeko edes? Muita vaihtoehtoja?!
En siis uskaltanut kauheasti "lähteä kokeilemaan", vaan ajattelin, että josko tällä kerralla kysyisin ensin...
Tollasen kehää pitävän työkalun tekee näppärämpi tuunaaja itse.
TFM:llä on tollainen tinattu vanhasta kytkinlevyn välilevystä - siihen varsi vaan tinattu kiinni. Samaan tyyliin kuin tässä ducati ukko on tehnyt
Mutta tekee tollaisen itse myös ihan lattaraudasta - sellainen Y-tyylinen haarukka joka ottaa kytkinkehän ylä ja alapuolelta. Kuvaa en nyt pikaiseltaan löytänyt..
Kyllä kai se pulttipyssylläkin lähtee, mutta itse en tolle tielle lähtis. Ne pulttipyssyn iskut kyllä sitten näkyy vaihteistossa.. ja se käikäleen kiristäminen ei mene pulttipysyllä vaan tarttet sen työkalun anyway.
busajasa kirjoitti:Tollasen kehää pitävän työkalun tekee näppärämpi tuunaaja itse.
TFM:llä on tollainen tinattu vanhasta kytkinlevyn välilevystä - siihen varsi vaan tinattu kiinni. Samaan tyyliin kuin tässä ducati ukko on tehnyt
Mutta tekee tollaisen itse myös ihan lattaraudasta - sellainen Y-tyylinen haarukka joka ottaa kytkinkehän ylä ja alapuolelta. Kuvaa en nyt pikaiseltaan löytänyt..
Kyllä kai se pulttipyssylläkin lähtee, mutta itse en tolle tielle lähtis. Ne pulttipyssyn iskut kyllä sitten näkyy vaihteistossa.. ja se käikäleen kiristäminen ei mene pulttipysyllä vaan tarttet sen työkalun anyway.
Kesken ajokauden vaan ei oikein ehdi tusaamaan työkaluja. Erinomaisen hyvä idea kyllä tulevan talven puuhasteluihin.
Pitäis saada paketti kasaan perjantaiksi Kauhajoelle...
Samaa ajattelin itsekin tuosta pulttipysystä - ja muista mahdollisista väkivallanteoista - että mitäköhän tekee vaihteistolle.
busajasa kirjoitti:Tollasen kehää pitävän työkalun tekee näppärämpi tuunaaja itse.
TFM:llä on tollainen tinattu vanhasta kytkinlevyn välilevystä - siihen varsi vaan tinattu kiinni. Samaan tyyliin kuin tässä ducati ukko on tehnyt
Mutta tekee tollaisen itse myös ihan lattaraudasta - sellainen Y-tyylinen haarukka joka ottaa kytkinkehän ylä ja alapuolelta. Kuvaa en nyt pikaiseltaan löytänyt..
Kyllä kai se pulttipyssylläkin lähtee, mutta itse en tolle tielle lähtis. Ne pulttipyssyn iskut kyllä sitten näkyy vaihteistossa.. ja se käikäleen kiristäminen ei mene pulttipysyllä vaan tarttet sen työkalun anyway.
Kesken ajokauden vaan ei oikein ehdi tusaamaan työkaluja. Erinomaisen hyvä idea kyllä tulevan talven puuhasteluihin.
Pitäis saada paketti kasaan perjantaiksi Kauhajoelle...
Samaa ajattelin itsekin tuosta pulttipysystä - ja muista mahdollisista väkivallanteoista - että mitäköhän tekee vaihteistolle.
Pulttipyssyllä lähtee auki ja menee kii ja tosiaankin vaihde täytyy olla vapaalla kuten Jarim jo aiemmin kertoi...
Kymmeniä kykä asennuksia olen tuusannu ja yhdessäkään ei ole ollut ongelmia...