Lämmöt nousee välillä gen1

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Aatueetu
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Elo 2008, 08:54
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Aatueetu »

Onko kellään aiempaa kokemusta lämpöjen noususta yht´äkkiä.

Ensin kun ajoimme reippaammin ja isommilla teillä lämmöt ok, mutta kun ajoimme kaupunkiin niin lämmöt nousi punaiselle ja kun ajoin pyörän parkkiin, niin se pukkasi neisteitä pihalle.

Kun tulin kämpille niin käytin pyörää tyhjäkäynnillä ja felkti toimi kokoajan oikein ja lämmöt pysyi normaalina.

Parikertaa aiemmin olen huomannut että lämmöt nousseet punaiselle, kaupunkiajossa ja radalla.

Mistä tätä ongelmaa vosi etsiä?

Kiitokset etukäteen :apua:
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

korkki tai lämpöanturin liitokset.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Pahin vaihtoehto että kannentiiviste vuotaa, tuleeko kuplia paisuntasäiliöön tyhjäkäynnillä?
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Muutamia koneita korjanneena noilla oireilla vika on ollut aina kansitiivisteessä. Kaupunki ajossa eteenkin liikennevaloissa seisoskellessa lämmöt rupee hiipimään punarajalle ja jos et lähde liikkeelle niin porina alkaa väistämättä.

Mosa irti , kansi taso plaanaten ja uus tilke väliin.

Jos jäähdyttäjän korkki on hajalla niin keittää jo lämmitys käytössä, ajamaan et kerkii kun glyko lentää pitkin pihoja..
Aatueetu
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Elo 2008, 08:54
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Aatueetu »

Ksthb kirjoitti:Muutamia koneita korjanneena noilla oireilla vika on ollut aina kansitiivisteessä. Kaupunki ajossa eteenkin liikennevaloissa seisoskellessa lämmöt rupee hiipimään punarajalle ja jos et lähde liikkeelle niin porina alkaa väistämättä.

Mosa irti , kansi taso plaanaten ja uus tilke väliin.

Jos jäähdyttäjän korkki on hajalla niin keittää jo lämmitys käytössä, ajamaan et kerkii kun glyko lentää pitkin pihoja..

Miksi se ei aina lämpöjä nosta,jos se on kansipahvivika, esim eilen annoin mopon käydä tyhjäkäyntiä n 15min ja lämmpöt pysy puolessa välissä kokoajan. Sitten tänään kävin ajelemassa kaupungissa ym. ja lämmöt ihan ok, mutta kun tulin kämpille ja jätin mopon käyntiin niin lämmöt alkoi taas nousemaan, mutta nesteitä ei tullut pihalle, vaikka punainen valo paloi. Tämän jälkeen sammutin mopon ja käynnistin sen uudelleen,n.1min kuluttua niin lämpömoittari näytti jo 3/4 verran lämpöjä, voisiko olla sittenkin vika jossain muualla. Hope so. :apua:
Avatar
eeroolli
Viestit: 54
Liittynyt: 20 Heinä 2009, 15:47

Viesti Kirjoittaja eeroolli »

Vosikohan tuo termostaatti jumittaa?
Termari
Joskus tuo "sopimustaan irtisanova" termostaatti päästää nestettä läpi rajalämmöillä oikein ja välillä taas jumittaa eli ei avaudu.




Edited By eeroolli on 1277663587
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vaihtoon seuraavat ulkoiset osat niin ainakin niiltä osin epäilyn saa pois:
- Syylärin korkki
- Termostaatti
- Nesteet
- Klemmarit
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Aatueetu
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Elo 2008, 08:54
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Aatueetu »

jarim kirjoitti:Vaihtoon seuraavat ulkoiset osat niin ainakin niiltä osin epäilyn saa pois:
- Syylärin korkki
- Termostaatti
- Nesteet
- Klemmarit
Ajattelnikin käydä huomenna hakemassa termostaatin ja nesteet, tuo korkki löytyykö se jostain paikallisliikkeestä, vai joutuuko sen tilaamaan jostain? Btw kuinka paljon on nestettä järjestelmässä?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Aatueetu kirjoitti:
jarim kirjoitti:Vaihtoon seuraavat ulkoiset osat niin ainakin niiltä osin epäilyn saa pois:
- Syylärin korkki
- Termostaatti
- Nesteet
- Klemmarit

Ajattelnikin käydä huomenna hakemassa termostaatin ja nesteet, tuo korkki löytyykö se jostain paikallisliikkeestä, vai joutuuko sen tilaamaan jostain? Btw kuinka paljon on nestettä järjestelmässä?

Tilluuseen taitaa mennä paikassa ku paikassa ... minä voisin kyllä dragrace:sta tilata itselleni korkin joka kestää korkeampaa painetta, saat tuon minun originellin vasta vaihdetun (alle 2tkm ajettu) sopivaan hintaan? On tällä hetkellä vielä irrallaankin kun pyörä on osina... :glare: Karvan vajaa 3L nestettä tuo keksintö imee.

edit: ja se termostaattikin taitaa olla tilaustavaraa vai sopiiko sinne joku tarvike? Itte en tiiä... 82'C siinä aukeamislämpö pitäisi kuiten olla.




Edited By jarim on 1277667841
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Aatueetu
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Elo 2008, 08:54
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Aatueetu »

jarim kirjoitti:
Aatueetu kirjoitti:
jarim kirjoitti:Vaihtoon seuraavat ulkoiset osat niin ainakin niiltä osin epäilyn saa pois:
- Syylärin korkki
- Termostaatti
- Nesteet
- Klemmarit

Ajattelnikin käydä huomenna hakemassa termostaatin ja nesteet, tuo korkki löytyykö se jostain paikallisliikkeestä, vai joutuuko sen tilaamaan jostain? Btw kuinka paljon on nestettä järjestelmässä?

Tilluuseen taitaa mennä paikassa ku paikassa ... minä voisin kyllä dragrace:sta tilata itselleni korkin joka kestää korkeampaa painetta, saat tuon minun originellin vasta vaihdetun (alle 2tkm ajettu) sopivaan hintaan? On tällä hetkellä vielä irrallaankin kun pyörä on osina... :glare: Karvan vajaa 3L nestettä tuo keksintö imee.

edit: ja se termostaattikin taitaa olla tilaustavaraa vai sopiiko sinne joku tarvike? Itte en tiiä... 82'C siinä aukeamislämpö pitäisi kuiten olla.

Joo tuon korkin otan, kyselen noita muita tavaroita ja kun oon saanut ne, niin infoon, niin soivitaan siitä korkki casesta sitten.
Kiitos
Aatueetu
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Elo 2008, 08:54
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Aatueetu »

Nonniin vika selvisi, termostaatin ja nesteiden vaihdon jälkeen lämmöt jälleen ok. :)
Hyvä että päästiin näin vähällä, niin pysytään vieläkin Suzuki leirissä, Great
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Aatueetu kirjoitti:Nonniin vika selvisi, termostaatin ja nesteiden vaihdon jälkeen lämmöt jälleen ok. :)
Hyvä että päästiin näin vähällä, niin pysytään vieläkin Suzuki leirissä, Great
Hyvä homma että pelaa taas. Löytyikö termostaatti jostain suoraan hyllystä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Aatueetu
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Elo 2008, 08:54
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Aatueetu »

jarim kirjoitti:
Aatueetu kirjoitti:Nonniin vika selvisi, termostaatin ja nesteiden vaihdon jälkeen lämmöt jälleen ok. :)
Hyvä että päästiin näin vähällä, niin pysytään vieläkin Suzuki leirissä, Great

Hyvä homma että pelaa taas. Löytyikö termostaatti jostain suoraan hyllystä?

EMC:n kautta tilaamalla, sakasata Toimitusaika 4vrk. Hinta 29€ ja risat.
75-1201539216

Viesti Kirjoittaja 75-1201539216 »

Tulipa vaihdettua tohon uurempaan korimalliin vielä loppusyksystä,viikko sitten jätti Poriin,lämmöt punaselle,heti mopo parkkiin,ruiski nestettä ulos,paisuntasäiliö tyhjä,syyläri lähes täys kun vahti on viisaasti syylärin yläosassa joten ei ole aiheuttanut muuta vahinkoa.Mopo on Nakkilassa kuulemma valmistusvika syylärissä,reikä tai repeämä en tiedä tarkemmin,saksasta ootellaan uutta,takuukorjaus.
Vastaa Viestiin