Kiihkeä Kaasukekkonen
Kyllä - YKK mittaus ei meikäläisen mittauskokemusten mukaan oikein kerro mitään.Joke kirjoitti:HUOM! Mäntä - venttilin välys ei ole pienimmillään yläkuolokohdassa vaan esim. pakonokalla se on pienimmillään jotain 10 astetta ennen YKK:ta.
Mulle joskus vannotettiin sitä että nokkien rampit on niin erilaisia joten PTV mittaus tehdä asteen välein noin 15 asteelle. Minimi PTV (piston to valve) etäisyys pitäisi olla jokaiselle mittauspisteelle vähintään 1mm.
Ei ole isäntä vielä maininnut duraatiota ja nostoa ? EAP:hen kun syöttää tiedot niin siitä näkee suunnilleen että missä asteluvussa osuu pienin PTV.
snuggles kirjoitti:Titaani kirjoitti:YKK muistaakseni oli 2,75mm imu ja pako 2,45mm auki kun lobet 105/106,5, 2009versiossa, nyt lobet 108 /109,5 2010versiossa.
Onkohan noi ollu nyt sit kans tosi lähellä. Mul siinä 3mm pinnassa imu auki YKK:ssa ja pako n. 2,2mm. Voiko näis koneissa olla niin paljon eroja että jollain rapsii kiinni ja toisel jää tilaakin. Muuten tottunu että parin kympin sisään tuppaa mitat, venttiilien paikat ym. olemaan.
Paljonko sulla Jarim oli aukeemat yläkuolossa ?
En ole mitannut, yritän muistaa vilkaista kun tuo pakonokka vielä ajoitellaan. Ja tosiaan ei ole YKK se kohta missä se rapsii kiinni...
PetriK kirjoitti:Joke kirjoitti:HUOM! Mäntä - venttilin välys ei ole pienimmillään yläkuolokohdassa vaan esim. pakonokalla se on pienimmillään jotain 10 astetta ennen YKK:ta.
Kyllä - YKK mittaus ei meikäläisen mittauskokemusten mukaan oikein kerro mitään.
Mulle joskus vannotettiin sitä että nokkien rampit on niin erilaisia joten PTV mittaus tehdä asteen välein noin 15 asteelle. Minimi PTV (piston to valve) etäisyys pitäisi olla jokaiselle mittauspisteelle vähintään 1mm.
Ei ole isäntä vielä maininnut duraatiota ja nostoa ? EAP:hen kun syöttää tiedot niin siitä näkee suunnilleen että missä asteluvussa osuu pienin PTV.
Imu .416 / 246 @ 0.050, Pako .386 / 248 @ 0.050
8 astetta ennen YKK sanoo EAP että lähimpänä olisi, tosin EAP sanoo myös että piston/deck clearance 0.000 YKK:ssa mikä ei pitäne paikkaansa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Näinhän se on, että ei ykk ole lähinpänä, mutta helpottaa aina tarkastaa onko nokkapyörät pysyneet paikalla kun on mitatut arvot. Hankalaa tuo mittaus, kun ei meinaa saada kelloa oikein kunnolla linjaan nostinkupin kanssa.PetriK kirjoitti:Kyllä - YKK mittaus ei meikäläisen mittauskokemusten mukaan oikein kerro mitään.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
8 astetta ennen YKK sanoo EAP että lähimpänä olisi, tosin EAP sanoo myös että piston/deck clearance 0.000 YKK:ssa mikä ei pitäne paikkaansa.
Toi 8 astetta varmaan on oikea luku. PTH pitäisi olla 1mm tai jos oikein pitää riskeistä niin 0.8mm ja PTV ei haittaisi vaikka olisi pari milliä tuossa kohtaa missä käy lähimpänä, kuulemma. Onkohan kaikki mitat varmasti oikein laitettu sinne EAP:hen (ne voi olla meikäläisenkin jäljiltä ?) esim. veivin pituus jos heittää vähän niin PTH menee samanverran pieleen.
edit... piti ihan miettiä että miten tuo meneekään ja huomasin että eap:ssä on nokkakorttien osalta käytetty vain imupuolella oikeita termejä.
Nokan profiilista ja kampikulmasta riippuen
- mäntä ottaa pakoventtiiliä kiinni noin 320-360 asteessa
- imuventtiili aukeaa joko mäntää hitaammin tai nopeammin noin 360-400 asteessa
Laitoin tuohon alkuperäiseen kuvaan vielä tuon männän liikkumisen jotta näkyy miten ottaa kiinni. Tuossa kuvassa tosin on TDC nollana, eli 360 asteena.
![Kuva](http://macmadigan.no-ip.com/public/cams/camtiming.jpg)
Edited By PetriK on 1271773694
Joo, tulihan taas tuuskattua. Eli sitä pakonokan ajoitusta tutkiessa meni ilta. Vittumaisen ahdas tuo pakonokka on mitata koneen ollessa rungossa vaan kyllähän se lopulta onnistui. Vaan se mittaustulos nyt sitten tuosta arvossa X olevasta nokasta. Lobe 95 astetta. WTF. Ei voi pitää paikkaansa. Pähkäilyä, mittailua, pähkäilyä ... ei se noin voi olla kun 108 asteessa kilisi ja pyörätin lobea isommaksi... no pakko se oli lopulta uskoa. 95 vitun astetta! Teoreema: nokkapyörässä 36 hammasta. Kun se nokka alunperin laitettiin 108 asteeseen niin pakonokka on mennyt hampaan verran ketjulla pieleen, ts. asteita olisi ollut ~88 silloin kun kilisi ja kun summassa pyöräytin taas aikaisemmalle niin asteiksi tuli tuo 95. Jippiaijee. No nyt siellä on mittausten mukaan asteita taas 108.5.
![Pää seinään :pääseinään:](./images/smilies/wallbash.gif)
![Pää seinään :pääseinään:](./images/smilies/wallbash.gif)
![Pää seinään :pääseinään:](./images/smilies/wallbash.gif)
![Pää seinään :pääseinään:](./images/smilies/wallbash.gif)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Nyt käy järkeen. Herkästi hyppii ketjut ym. ajoittaessa. Lauantaina tuusattiin yhtä ajoitusta ja vaikutti siltä että ois ollu pari milliä väljää tiukimmillaankin.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Kiihkeä Kaasukekkonen käy taas nätisti.
Ajoitukset saattaa olla 106/109 tai 107/110 tai jokin muu vastaava lähellä oleva kombinaatio, aivan sama, eipä simulointien perusteella paljokaa merkitystä asteen/parin muutoksella suuntaan/toiseen. Lopetan tuon vitun nyhräämisen, kasaan, ajoon, säätöön ja sitten taas ajoon! Venttiilien välykset nyt vielä katoin, pakoset viivasuorasti 0.25 linjassa kaikki, imuventtiilit 0.1-0.2 välillä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tämän päivän saldoa; vaihdoin viimein longlife nesteet á la Biltema G30 50% + akkuvesi 50% vesijohtovesien tilalle. Sitten toisen akun kytkentä, startti 24V. Hohoo, voi sanoa että starttihuolet on historiaa, sen verta vinhasti kone nyt startatessa pyörii. :laugh: Sitten vielä katteet päälle ja se olisi nyt vihdoin valmis ajettavaksi. Ensi viikon loppupuolella vielä säädettäväksi TT-Motorsportiin. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ekat 100km ajettu, säätöähän tuo vaatii mutta ainakin tuon se kesti nipussa.
Kylmä meinas olla...
edit: perinteinen kaudenavauskuva
Edited By jarim on 1272196209
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
edit: perinteinen kaudenavauskuva
Edited By jarim on 1272196209
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Laitetaanpa Hallin "jälkipyykit" tänne nähtäville: http://www.hiekkalaatikko.org/vaurio
Jäljet nyt nähneenä taisi käydä niin että tuosta uudesta ilokaasun syötöstä tuli kallis kokeilu. Jostain syystä suodatinkotelon pohjasta syötetty ilokaasu ei jakaudukaan tasaisesti vaan pääosa on mennyt kolmoselle ja neloselle. Paluu syöttöön ramair putkien kautta ehdottomasti edessä. Että näin. :O
Jäljet nyt nähneenä taisi käydä niin että tuosta uudesta ilokaasun syötöstä tuli kallis kokeilu. Jostain syystä suodatinkotelon pohjasta syötetty ilokaasu ei jakaudukaan tasaisesti vaan pääosa on mennyt kolmoselle ja neloselle. Paluu syöttöön ramair putkien kautta ehdottomasti edessä. Että näin. :O
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Häviskös sieltä sitten puristuksia ? Ei niin kauheen rumat oo osat.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Hiukkasen nilkuttaen kävi tyhjäkäyntiä tuossa kunnossa eli puristuksia taisi olla hukassa kolmosesta ja nelosesta. Reilut määrät alumiiniahan tuosta kannesta on hävinny eli täyttöhommiksi menee sekä seetit uusiksi pakoventtiileistä noista kahdesta pytystä.snuggles kirjoitti:Häviskös sieltä sitten puristuksia ? Ei niin kauheen rumat oo osat.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport