Nykäisy - Kaasua höllätessä

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

lisäruisku 0,2bar ja 4% rikastus. (bensanpaineet n.3,2bar+ ahdot ).

==> 14% lisää injektorin aukioloaikaa 0.2bar --> bensaa 35hp moottoritehonlisäykselle --> 30hp takarengastehon lisäystä

vrt

Vakiona takarengasteho = 155, 0.2 ahdoilla arvioitu takarengasteho 1.2 x 155 = 186hp
==> 31hp

Eli bensanlisäys vastaa laskemalla juuri ahtojen tuottamaa bensanlisäystä täyskaasulla. Osakaasusta ei tuon perusteella osaa vielä sanoa paljon mitään. Pitäisi nähdä peruspyörän osakaasulla tehty tehonmittaus mihin tuo 0.2bar bensanlisäys osuu.

Tätä pohtiessa jos lisäruiskun ensimmäinen rikastuspiste 0.2bar niin mistä tietää että välilllä 0-0.2 bar ei tapahdu lisäystä lineaarisesti ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

PetriK kirjoitti:lisäruisku 0,2bar ja 4% rikastus. (bensanpaineet n.3,2bar+ ahdot ).

==> 14% lisää injektorin aukioloaikaa 0.2bar --> bensaa 35hp moottoritehonlisäykselle --> 30hp takarengastehon lisäystä

vrt

Vakiona takarengasteho = 155, 0.2 ahdoilla arvioitu takarengasteho 1.2 x 155 = 186hp
==> 31hp

Eli bensanlisäys vastaa laskemalla juuri ahtojen tuottamaa bensanlisäystä täyskaasulla. Osakaasusta ei tuon perusteella osaa vielä sanoa paljon mitään. Pitäisi nähdä peruspyörän osakaasulla tehty tehonmittaus mihin tuo 0.2bar bensanlisäys osuu.

Tätä pohtiessa jos lisäruiskun ensimmäinen rikastuspiste 0.2bar niin mistä tietää että välilllä 0-0.2 bar ei tapahdu lisäystä lineaarisesti ?
lisäboxin ei pitäisi antaa mitään ennen ensimmäistä asetettua pistettä... ja siitä lineaarisesti seuraavaan pisteeseen..

Mutta rikastusta tapahtuu omien suuttimien kautta, kosta bensanpaineet nousevat ahtojen myötä....
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
107-1126906030

Viesti Kirjoittaja 107-1126906030 »

koinonia kirjoitti:minulla myös tämä sama "vaiva" nykäisee kun löysää,hitaasti kääntäessä tuppi alas ei haittaa, kovan vedon jälkeen aika nykäsy,,kait sen jotenkin sais pois???

Tämäkin "vika" historiaa tänään hain busan Samin autopajalta eli: s2000 suuttimet(ei enää lisäruuttia käytösssä), b-paineensäädin, ja ecun ohjelmointia,aivan uskomattoman herkkä verrattuna edelliseen versioon. Ja loppuun syvä kumarrus-hymiö taitajille SamiV ja PetriK
:bowdown:
Avatar
Joppe
Viestit: 247
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 21:59

Viesti Kirjoittaja Joppe »

Joo nyt pelitää :turbobusa: SamiV ja PetriK kiitokset. Hyvä oli vanhakin versio, mutta nyt on mahtava.
Vastaa Viestiin