Putsarin öljyäminen??

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

k&n kyseessä.

tuota öljyänkö molemmin puolin, vaiko pelkälteen ulkoa, vai sisältä??

ja onko väliä, bell rayn öljyä olisi hyllyssä, kaippa ajaa asiansa??

ja jos vaikka kerrattaisiin normi ajon öljyämisvälit...3000km??
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

No mulle joku joskus opetti et: Putsaus huolellisesti K&N puhdistusaineella ja sen jälkeen paineilmalla "paskat" puhallellaan pois. Sitten K&N öljyllä suodatin komean punaiseksi(molemmin puolin) ja annetaan olla ajelut suraavaan päivään... Mutta toi 3000km kuulostaa hiukan turhan usein :shocked: Itse teen tän ajokauden alussa/lopussa...



Edited By BusaCormaX on 1275665190
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
kimisti
Viestit: 122
Liittynyt: 16 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kimisti »

ohjeet pesuun ja öljyämiseen
lontooksi

ei paineilmaa...ei molemmin puolin...

ja ei taida ihan noin usein tarvita öljyämistä...




Edited By kimisti on 1275666592
mopot ennen.honda mtx 125- suzuki gsx 750 e-kawasaki gpz 750-honda cbr 1000f-hayabusa vm.99-suzuki dr 800-kawasaki zzr 1100-honda vf 1100 magna-honda cbr 1000-honda vfr 750-aprilia sl 1000 falco-kawasaki vn 800-kawasaki z750- ???
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

kimisti kirjoitti:ohjeet pesuun ja öljyämiseen
lontooksi

ei paineilmaa...ei molemmin puolin...

ja ei taida ihan noin usein tarvita öljyämistä...
Dodiin, aina oppii uutta :tapu:
...no ensi kerralla teen näin jos tälle putsarille enään mitään voi :shocked: Toki se kyllä tuntuu pelittävän mutta sen elinikä tais hiukan lyhentyy :ghostface:
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Gen1. Ohje sanoo että 50000 mailin välein puhdistus. Noh itse kyllä suomalaisissa olosuhteissa puhdistaisin vähintään 20tkm välein. Ja öljyä HILLITYSTI. Jokaiseen taitokseen ulkopuolelta ohut öljyvana ja odotusta, leviää kyllä pikkuhiljaa siten että suodatin on punainen (kun originelli öljyllä laittaa). Ja tämä riittää. Yliöljyäminen aika yleistä...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

jarim kirjoitti:Gen1. Ohje sanoo että 50000 mailin välein puhdistus. Noh itse kyllä suomalaisissa olosuhteissa puhdistaisin vähintään 20tkm välein. Ja öljyä HILLITYSTI. Jokaiseen taitokseen ulkopuolelta ohut öljyvana ja odotusta, leviää kyllä pikkuhiljaa siten että suodatin on punainen (kun originelli öljyllä laittaa). Ja tämä riittää. Yliöljyäminen aika yleistä...
Tämä myöntää tehneensä "yliöljyämisen" :oho:
Mut huomenna pesen ton hoidon ja öljyyn sen niin kuin ootte neuvonu.

Pitäis näköjään AINA kysyy täältä(foorumilta)neuvoo!!! Eikä luottaa ns. kuulopuheisiin :glare: Oma moka :omituinen:

Mut hei, kiitti taaas kerran :thumbup:
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Ei tuo minun mielestä ole niin hifistelyä..pessy olen bensalla ja paineilmalla puhaltanu..sitte uittanu sopivasti reilussa 2-tahti öljybensa seoksessa, joskus jopa jossain kirkkaassa bensalla läträtyssä vaihdelaatikko öljyssä niin on siisti ja nakannu kiinni..aina se on toiminut

mutta mie olenki juntti :kippis:

sen verran editoin että paineilmaaku ruuttaa niin ruuttaa sisäpuolelta...ettei mene putsari tukkoon, mutta senhän sanoo järkikin




Edited By bussikoppa on 1275677842
Avatar
Topi
Viestit: 41
Liittynyt: 25 Touko 2009, 19:27

Viesti Kirjoittaja Topi »

Yliöljyäminen sattuu kovin helposti :oho: Oma mopo oli talvihuollon jäljiltä Heinolla venttiiliensäädössä yms. niin huoltoselostuksessa yhdessä kohtaa luki "ylimääräisen suodatinöljyn puhdistus suodatinkotelosta" :D
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

tarkkaa puuhaa se on busan kanssa ilmeisesti..eipä ole tuomosta vakio bussissa ollu vaan parissa muussa ruiskupyörässä



Edited By bussikoppa on 1275725328
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

paperi vs. pestävän putsarin tehollinen hyöty pestävälle on kaiketi hyvin marginaalinen.
mutta mitä lie tapahtuu jos öljyn vaihtaa johki hengittävempään, kasvaako ero?

jos pesu & öljy vaik sen 3000km ja öljyäisi wd:lla tms.?
tuleeko jotain sanomista?

mikä voisi olla napsun kevyempi öljy jos vrt. esm. konnan omaan öljyyn?

mielenkiinnosta, onko kukaan penkittäny putsarilla vs. ilman, mit tapahtui??
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Jep, nyt on putsari hoidettu ohjeiden mukaisesti...hiukkasen tuli "ylimääräistä" öljyä suoratinta pestessä(pintakaasulla meinannu tukehtuu).
Nyt pintakaasu "toimii" eikä hötkötä...eikun testaileen liikenteeseen :vilkutus:
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Piti oikeen itekki käydä topiikin tiimoilta hakemassa kitti K&N pesuainetta/öljyä ja kokeilla onk ne ny nii paljo parempia aineita :shocked:
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

bussikoppa kirjoitti:sen verran editoin että paineilmaaku ruuttaa niin ruuttaa sisäpuolelta...ettei mene putsari tukkoon, mutta senhän sanoo järkikin

Kyllä se paineilmakin on ihan tarkoituksella kielletty: paineilma rikkoo ohuen suodatinkankaan, jonka tarkoitus on öljyttynä se pöly napata kiinni. Suodatin ei hoida hommaansa jos siinä on reikiä --> pöly koneeseen ja aika hoitaa loput...
Club 100 m/s
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

juu ei kai sitä maailmanlopun paineella kannata että reikiä tulee..no täytyypä nyt sitten liottaa pelkästään ja jättää se ilmalla suhhuuttelu kokonaan välistä ku on "hajottamaton" tuo föönin k&n..tehään nyt niinku ohjeessa lukee pärkkeles
Vastaa Viestiin