Pelekkä stroukki??

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

mitäs tuosta tuleepi jos pelkän stroukin teettäisi??
edellisen toimesta yläkerta ollu jampalla, miten tiä mitä sielä on tehty, vai tehdäänkö aina samoin...2-3v sittenkö se oli ollunna.

elikkäs hinta kiinnostaa + mit tapahtuisi teho vääntöpuolelle, niin piikki, kuin ala/keskialue joka eneimmillee on käytös.

en ny justiin löytäny, kaik tuntuu aina tekevän 1400cc tai ++ isompaa mäntää vipuna käyttäen.

...vaiko kattellu silmä ummessa foorumia??
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Se vaan ainakin minun mielestä on niin paljon helpompaa kasvattaa mäntää kuin pidentää iskua, kustannustenkin puolesta ainakin jos uusien osien hintoja vertaa. 1397cc Gen1 kustannukset on kuitenkin vielä suht kohtuulliset mutta siitä ylöspäin alkaa kasvaa, teki miten vain. Vääntöä se stroukkaaminen käsittääkseni kasvattaa enemmän mitä tuo mäntien isontaminen. 5mm stroukki vakiomännillä tekee 1401cc. Ja 3mm isommat männät 1397cc. Nuo yhdessä 1507cc. Mutta virittäminenhän kannattaa aina. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Mullahan on yhdistelmänä tuo 1397 lohko ja siihen yhdistettynä K8 kampi, eli +2mm, 1441cc.
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

ko luulin että jos pelkkä stroukki, niin ei tarvi lastuta eikä sorvata tms.
kone auki, uus kampura, kone kiinni ja kaikki hyvin.
muttaettä on kalliinpi tehdä??

minkätähe?
ja kuinka paljo kalliinpi?
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Mulla setup on nyt 6,25mm stroukki, Apella kevennetty ja tasapainotettu.
Lohko ja kansi ovat vakioita, joten kuutioita 1427cc. Kajaanin penkissä potkaisi takarenkaalta n.190hv ja 171Nm.
Tein tällaisen halpisversion vakio-osista, kun 84mm lohko ja virikansi poksahtivat lentokentällä.
Sroukattuun koneeseen pitää laittaa lohkon aluslevyksi paksumpi levy, joka paksuudeltaan 1/2 pidentyneestä iskunpituudesta, vaihtoehtoisest lyhemmät kiertokanget
tai em. mainittujen vaihtoehtojen kombinaatio tilanteesta riipuen.




Edited By Joke on 1274470347
208 whp / 168 Nm
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Joke kirjoitti:Mulla setup on nyt 6,25mm stroukki, Apella kevennetty ja tasapainotettu.
Lohko ja kansi ovat vakioita, joten kuutioita 1427cc. Kajaanin penkissä potkaisi takarenkaalta n.190hv ja 171Nm.
Tein tällaisen halpisversion vakio-osista, kun 84mm lohko ja virikansi poksahtivat lentokentällä.
Sroukattuun koneeseen pitää laittaa lohkon aluslevyksi paksumpi levy, joka paksuudeltaan 1/2 pidentyneestä iskunpituudesta, vaihtoehtoisest lyhemmät kiertokanget
tai em. mainittujen vaihtoehtojen kombinaatio tilanteesta riipuen.
Ja nostolevyn kanssa lastua rungon ylemmistä kiinnityspisteistä jotta pultit saa paikoilleen. Reiät moottorissa kun siirtyy sen nostolevyn verran ylöspäin. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

mittees joke tarkoitat "halpisversiolla"?

dragracen pitkäisku +3000e kun se isompi ryhmä kikkareineen näky olevan 1300e.

pystyykö tuon tekemän jotenki edukkaammin?
pitkäisku kyl kiinnostaa.

muuttuko koneen luonne millätapaa jos vrt. edelliseen poksahdusversioon?
kummanko pitäisit jos sais valita uudelleen?
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Meinaan halpiksella sitä, että en ostanut uusia viriosia, vaan
ostin vakiolohkon mäntineen (300€) ja asensin alkuperäisen vakiokannen. Lisäsi tarvitsin muutaman tiivisteen öljyt yms.
Kun työlle en laske mitään, niin yhteensä n. 500€ remontti.
Toki kampuran puolesta koneessa olisi potentiaalia viritellä.
Stroukkikampura maksoi APE:lla tehtynä kaikkine kuluineen n. 1400€. Jokainen toeuttaa omia haaveitaan viritellessään pyöräänsä, mulla nyt virittelyinto vaan on vähentynyt.
Matka-ajoon riittää kyllä vakiobusa.
208 whp / 168 Nm
116-1253685669

Viesti Kirjoittaja 116-1253685669 »

apen pultit jotenki tiedän, mutta firma?? suomi?? ei kai??
ja vissiin haluavat vanhan kampuran josta tekeevät??

mitäs mieltä olet, kun olet molempia koneita ajanu, kumpi??
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Lähetin oman kampuran, josta oli yksi kiertokangen kaula sökönä Apelle. Hoidin tilauksen suoraan heidän kanssaan.
Aikaa saa varata koko talven, eivät pidä yksityishenkilöiden tilausten kanssa kiirettä, palvelu kyllä ystävällistä.
Hommaa mutkisti se, että lähettämäni kampura katosi USA:n tullin jälkeen. En ollut vakuuttanut sitä, joten postilta kansainvälisten sopimusten mukaan max. korvaus oli 120€ + postikulut.
Kyseiset korvaukset riittivät juuri uuden kampuran hankintaan Ebay:sta. Myyjä lähetti sen suoraan Apelle.
Kumpi moottoriversio parempi? Vähän vaikea vastata. Nykyiseen olen tyyväinen. Uskon, että luotettavampi.
208 whp / 168 Nm
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Luotettavuudesta sen verran että omalla on ajettu nyt reilut 30tkm porattuna. 2007 otti yksi pakoventtiili kosketusta nelosen männän kanssa kun putosi paikoiltaan eli koviakin kokenut. Ja kovaakin sillä on ajettu lentokentillä sekä varttia että pidempää matkaa, kaasujen kanssa ja ilman. Samat männät ja ryhmä edelleen rokkaa hienosti.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin