Busan sähköt katos ?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
112-1242196209

Viesti Kirjoittaja 112-1242196209 »

Juu elikkä kävi semmonen homma,että ajelin kokopäivän ihan rauhassa ilman ongelmia, sitten menin käymään kotona, sammutin busan, kävin sisällä n 1 min ja aloin yrittämaan käyntiin tapahtui seuraavaa ---> pyörä alkoi pitää normaalia 'hurinaa'' ja mittarit kerkes liikahtaa , n 1,5 sekunttia sen jälkeen kun käänsin virrat päälle kaikki vain katos. ei tapahdu mitään vaikka kuinka avainta kääntää, mittasin akun jännitteen 13,0v + katoin kaikki sulakkeet ja ehjiä ovat, siihen loppuu meikäläisen osaaminen :1087 oisko kellään tietoa missä vois olla vika?

Busa on vuosimalllia -03
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...mulla joskus ollu tappokatkaisin päällä ja eräänki tovin miettiny että mikä hitto tuli...eli ellet sitä vielä tsekannu, niin tästä voi liikhelle lähtiä :;):

Se kytkinkahvan mikrokytkin kait sitten toinen vaihtoehto

Ja kolmas "helppo" eli jalassa oleva katkaisija (tosin tuo "sammuttaa" vain vaihe päällä)...nämä siis semmosia, joita ittelle on esitetty kun vastaavaa tullu joskus ethen.

Busavelhot sitten osaavat kertoa josko nuo ei auta :D
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
112-1242196209

Viesti Kirjoittaja 112-1242196209 »

tappokatkasin ei ole päällä :) vaikuttaako tuo kytkimen katkaisin siihen että siinä ei tule sähköjä ollenkaan ?? siis mittarit ei värähdäkkään eikä kuulu sitä hurinaa vaikka väännät avaimesta virrat eikä syty valotkaan. :pääseinään:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jos sähköjä ei tule minkäänmoisia niin veikkaisin virtalukon pohjaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
112-1242196209

Viesti Kirjoittaja 112-1242196209 »

ahaa täytyypäs yrittää tutkia huomenissa tuo virtalukko, virrat tosin lähti ''lennossa'' pois päältä.
112-1242196209

Viesti Kirjoittaja 112-1242196209 »

no niin nyt alko vapaat ja nyt on aikaa tutkia tuota bussia :) nyt kaipaisinki vinkkejä että miten pääsee helpoiten tutkimaan tuota virtalukon pohjaa? mie olen vähä ''peukalo keskellä kämmentä'' näissä remppahommissa :D semmonen haváinto tuli vielä äskettäin että kun käyttää akun kenkiä irti ja laittaa paikalleen niin sen jälkeen mittarit käy ''tyrmässä'' ja palaa takasin nollille,
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tuo on normaalihomma että mittarit pyörähtää kun akun navat kytkee. Itse virtalukon kanssa en ikävä kyllä osaa auttaa kun ei ole koskaan tarvinnut tutustua, Kujo voisi ehkä tuon kanssa opastaa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Tarkista onko virtalukolta tulevan johtonipun liitin kunnolla paikallaan, ettei vaan olisi irronnut. Liitos löytyy sulakerasian lähistöltä...
112-1242196209

Viesti Kirjoittaja 112-1242196209 »

No löyty se vikaki :kippis: Akkuhan se sano työehtosopparin irti, vaihdoin ensin paristot yleismittariin ja aloin mittomaan niin kiinnitin huomiota kun akussa on jännite 13v ja sitte ku käänsi virrat päälle 0.03v no pistin pyörän buusteriin kiini ja kappas se alko pelaamaan, nyt on jo uus akku paikallaan ja käy ja kukkuu oikein nätisti :)
tulipa samalla käytyä nuo liittimekki läpi pyörästä

Iso kiitos kaikille :)
Vastaa Viestiin