Käynnistymis ongelma

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
80-1250320735

Viesti Kirjoittaja 80-1250320735 »

Eilen teki K8 sellasen tempun ettei lähtenytkään käyntiin ajotauon jälkeen.

Ei startannut vaikka mitä teki, sitten yks kaks lähti käyntiin.

Kotona teki samaa ja tuntuis että vika liittyis kytkimeen.

Eli ei meinaa lähtee käyntii mutta kun kytkintä remppaa niin sitten toimii.

Eli missä on se katkaisija mikä estää käynnistymisen ilman kytkimen pohjaan painamista?

Onko muilla ollu samanlaisia ongelmia?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Minulla Gen1:ssä. Ns. "kytkimen kytkin", kattos tuota: http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/kytkimenkytkin

Sellainen piti vielä kysyä että pyörittääkö se starttia ollenkaan kun ei lähde käyntiin? Jos tuo kytkimen kytkin brakaa niin starttinapista ei tapahdu mitään.




Edited By jarim on 1273214702
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Oletko vaihtanut kytkin ja jarru kahvat toisiin ? Muillakuin orkkis kahvoilla liike saattaa jäädä vajaaksi kun kahva on viritettynä lähimpään asentoon..
Jos säätörulla on suurimassa luvussa niin ton kaltaisia ongelmia voi ilmaantua...




Edited By Ksthb on 1273215399
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Täsä tapauksessa varmaanki syy siellä kytkimen kahvan katkaisjassa, mutta Mun eka Gen 1 teki kerran saman kun seisontatuen "tappokatkaisija" jumitti, no aseöljyllä voitelin ja pelitti taas OK. :)
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
80-1250320735

Viesti Kirjoittaja 80-1250320735 »

Kiitoksia vastauksista.

Ja lisätietoja:
jarim
Käynnistysnappulaa painaessa ei startti pyöri, mutta valot sammu eli ihan samanlailla toimii kun ilman kytkintä painettaessa

Ksthb
Joo kytkimen kahva on vaihdettu Titax:n tekemään.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

PumpMan kirjoitti:Kiitoksia vastauksista.

Ja lisätietoja:
jarim
Käynnistysnappulaa painaessa ei startti pyöri, mutta valot sammu eli ihan samanlailla toimii kun ilman kytkintä painettaessa

Ksthb
Joo kytkimen kahva on vaihdettu Titax:n tekemään.
Jep eli tarkista ensin painuuko tuo kytkimenkytkin pohjaan kun kytkin on sinulla pohjassa. Siitä se vika todnäk löytyy kuten ksthb:kin vinkkaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
80-1250320735

Viesti Kirjoittaja 80-1250320735 »

Kiitoksia vielä kerran vastauksista.

Täytyy viikonloppuna syventyä tohon hommaan, eiköhän
se siitä kytkimen kytkimestä vika löydy.
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

No ihmettelinkin mihin sä oikein eilen jäit kun ei enää näkyny Monnin jälkeen.
Jos oisin tiennyt, että on ongelmia niin auttamaahan oisin jäänyt. Sorry!
No hyvä että pääsit kotio.
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
80-1250320735

Viesti Kirjoittaja 80-1250320735 »

Vmatti:
Joo en siinä viittiny ruveta huitoo ja pysäyttää koko porukkaa, vaan ajattelin että joko saan yksin pyörän käyntiin tai sitten se matkaa hinausautolla kotiin.
Jos siihen olis jääny muitaki niin niiltä olis menny ajelut pieleen.
nyt siihen jäi paikalle yks gixxeri kuski, joka oli kääntymässä kotiinpäin.

Ja kyllähän se siltä näyttää että kahva ei painanu tarpeeksi sitä kytkimen kytkintä ja siks ei lähteny käyntiin.

Olisko katkaisija ollu pikkusen löysällä ja liikahtanu karkuun tai
sitten oli voimat niin loppu ettei vaan jaksanu painaa kahvaa pohjaan.

Pientä modausta kahvaan ja nyt pelaa (ainaki jonkin aikaa).
Vastaa Viestiin