C41 apuja

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
98-1246960997

Viesti Kirjoittaja 98-1246960997 »

projekti käy ja kukkuu mutta c41 aina vaan taulussa.Rele on uusi.Polttoainepumppu ulkoinen walbro.Virta ja maa otettu suuttimien johtosarjasta(kelta/pun,musta/valk).Releelle tulee jännite kun virta on päällä oranssi/valk-ohjaus ja puna/sin-ohjattava.Keltamusta-ohjauksen maadoitus on ok ja menee ecun pinniin 9.Jos keltamustan tuikkaa maihin kaikki toimii ok.Johtosarja oli siis 99-00 ja vp+ecu uudemmasta(pinnimuutos tehty ecun liittimiin).Jos tosta joku jotain ymmärsi niin ideoita otetaan vastaan....
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

herja c41 on polttoainepumppu. Oletko jättänyt aluperäisen polttoainepumpun pihat käyttämäti ? Tai käyttänyt niitä sellaisenaan ison pumpun ohjaukseen ? Uskoisin että kun käytät niitä orkkis piuhoja pumpun releen ohjaukseen niin ongelma poistuu



Edited By Ksthb on 1273345185
98-1246960997

Viesti Kirjoittaja 98-1246960997 »

Joo pumpun piuhat on orkkispaikasta eli suuttimien johtosarjasta.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eli tarkennuksena: otatko sähköt Walbrolle suoraan kelta/pun, musta/valk -johdoista vai ohjaatko noilla ulkoista relettä jonka kautta pumppu saa sähköt?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
98-1246960997

Viesti Kirjoittaja 98-1246960997 »

Suoraan pumpulle menevät
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ehdottaisin että tosiaan kokeilisit sellaista kytkentää jossa noita alkuperäisiä virtajohtoja käytetään releen ohjaukseen jonka kautta vedät Walbrolle sähköt suoraan akulta (muista sulake väliin). Walbro voi ottaa sen verta enemmän virtaa että mahdollista lie että ecu virhetilanteeksi sen luokittelee.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
98-1246960997

Viesti Kirjoittaja 98-1246960997 »

Täytyy koittaa releellä.Onko mitään tietoa mitä piiriä/piirejä fi-systeemi mittaa ja miten.Jännitettä,virtaa,vastusta???
98-1246960997

Viesti Kirjoittaja 98-1246960997 »

Niinpä... ei taida rele auttaa.Toi oma relehän vasta kytkee virran sinne keltapunaiseen josta pumppu saa voimansa.Ja rele ei vedä kun taulussa on c41.Vai voisko se mitata jotain sieltä mustavalkoisen maapuolen kautta???
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

bigcc kirjoitti:Niinpä... ei taida rele auttaa.Toi oma relehän vasta kytkee virran sinne keltapunaiseen josta pumppu saa voimansa.Ja rele ei vedä kun taulussa on c41.Vai voisko se mitata jotain sieltä mustavalkoisen maapuolen kautta???
No joo, kun tuota kytkentäkuvaa ja manuaalin selitystä C41stä tutkin uudestaan niin se on itseasiassa se alkuperäinen pumpun rele minkä toimintaa ecu seuraiee, toisin sanoen veikkaisin että näkee jännitteen siinä pinniin 9 menevässä joka sen releen maadoittaa ja jos näin ei ole niin herjaa C41. Onko se rele satavarmasti ehjä? Entä sulake?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
bussikoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 11:23

Viesti Kirjoittaja bussikoppa »

Ei mulla mitään virhettä ilmottanut vaikka 255l walbron laitoin 99-2000 malliseen suoraan vanhan pumpun virtoihin..tosin jos paluu letku tukossa tai siis vaikka regu väärinpäin niin lähtee kyllä käymään kamalan rikkaalla mutta virhettä ilmottaa ja viimein polttaa sulakkeen kun kuormittuu pumppua liikaa.
Vastaa Viestiin