Gen2 akku hakusessa - Mistä löytyy tarpeeksi amppeereita ?

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Varashälytin söi talven aikana akun tyhjäksi pariin kertaan. Kun samalla kertaa nostettiin vähän puristuksia olisi aiheellista päivittää akku.

Mistäs saisi vähän tehokkaamman kuin tämän vakion ... tai edes vakion ?

Battery
Type designation YTX12-BS
Capacity 12 V 36 kC (10 Ah)/10 HR
Standard electrolyte S.G. 1.320 at 20 °C (68 °F)




Edited By PetriK on 1271534515
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

ytx12-bs (uuden busan, sekä kingin)löytyy hyllystä, oliskohan muistaakseni 10 ah?(gen 1 = yt12-bs) Jos vaihetaan tehoa niin voipi koko fyysisesti kasvaa ja sittenhän se ei sovi.Kyllä se vakio akku on ihan riittävä.
Kandee ostaa joku Shido tai sit Miel. Yuasa (mikä on kallis mutta hyvä).

Suzukin oma häläri pitäis mennä pois päältä tietyn ajan päästä niin ei akku mene,muista hälyttimistä en tiedä, ja kannattaisi kyllä ladata akkua muutenkin muutamia kertoja talven aikana, eivät ruojakkeet kestä nykypäivänä mitään enää.

Jos tarvetta uuteen akkuun, kannattaa ilmoitella vaikka päivää ennen niin laitan hapot sisään ja lataan valmiiksi ilman veloitusta.




Edited By Snake on 1271536128
Avatar
api-75
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 19:31

Viesti Kirjoittaja api-75 »

Muistaakseni YTZ-14S on myöskin sovitettu menestyksekkäästi gen2 busaan.

Tuo on pari senttiä matalampi, kuin vakioakku, joten akun ja satulan väliin sijoitettiin pala vaahtomuovia.

Käynnistysvirtaa tuosta irtoaa ainakin enemmän, mutta on hintakin sitten kaksinkertainen vakioon verrattuna.
K9
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Minä laittaisin bilteman akun, maksaa ~20e. Mitat löytyy nettisivuilta.
Hyvin kesti 5 kesää, olen kuullut huonompiakin suorituksia "merkkiakuilta"
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

jyka kirjoitti:Minä laittaisin bilteman akun, maksaa ~20e. Mitat löytyy nettisivuilta.
Hyvin kesti 5 kesää, olen kuullut huonompiakin suorituksia "merkkiakuilta"
Kokemusta 1441cc ~1:14 puristeisen koneen starttaamisesta ko. akulla? :;):

Mutta eipä tosiaan hyvää sanottavaa minulla tuosta YTZ14S-BS akustakaan ole. 2008 keväällä sellaisen ostin ja 2009 keväällä se oli kaput...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Kaikkista paras systeemi on siirtyä suosiolla 24v starttiin.
Johdot valmiina Dragracelta 105 e (voi väsätä itsekkin) ja 5 ah hyytelöakku (esim Biltema 29.90 e) takavalon viereen
Ja käynnistys ongelmat on historiaa....
Avatar
api-75
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 19:31

Viesti Kirjoittaja api-75 »

jarim kirjoitti:Mutta eipä tosiaan hyvää sanottavaa minulla tuosta YTZ14S-BS akustakaan ole. 2008 keväällä sellaisen ostin ja 2009 keväällä se oli kaput...

Itselläni taas Yuasan YTZ-14S palveli menestyksekkäästi kuusi kesää.
K9
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

api-75 kirjoitti:
jarim kirjoitti:Mutta eipä tosiaan hyvää sanottavaa minulla tuosta YTZ14S-BS akustakaan ole. 2008 keväällä sellaisen ostin ja 2009 keväällä se oli kaput...

Itselläni taas Yuasan YTZ-14S palveli menestyksekkäästi kuusi kesää.
Jarimilla taisikin olla joku muun merkin YTZ-14S
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Mul oli stormilta hankittu YTZ-14S ja tais kestää melkein keväästä syksyyn, ei ihan.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

RHead kirjoitti:
api-75 kirjoitti:
jarim kirjoitti:Mutta eipä tosiaan hyvää sanottavaa minulla tuosta YTZ14S-BS akustakaan ole. 2008 keväällä sellaisen ostin ja 2009 keväällä se oli kaput...

Itselläni taas Yuasan YTZ-14S palveli menestyksekkäästi kuusi kesää.

Jarimilla taisikin olla joku muun merkin YTZ-14S
Joo, unohtui mainita, Vartalainen oli se.

Keväällä sain ilmaiseksi tilalle jonkun fyysisesti samankokoisen Vartan "perusakun" joka antaa starttivirtaa 120A (EN). Sen kanssa pärjäsi koko kesän ja tuntuu toimivan vieläkin. 24V systeemi minullekin täksi kesäksi on tulossa, lähinnä kylmän yön jäljiltä starttaukset on ollu ongelmana.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin