Turbaani kymysys..

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
74-1085474959

Viesti Kirjoittaja 74-1085474959 »

Hola!

Semmoinen asia on mietityttänyt, että jos asentelee turbosarjan pyörään niin miten onnistuu kilpiin saaminen? Kyseessä on -03.. Mites päästömittaus onnistuu missä/paljon maksaa?

Nimimerk..viittä vaille tilaus lähdössä..
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

käys kysäsemässä katsastuskonttorilla :O
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Suomessa ei taida tällä hetkellä mikään instanssi tehdä (kohtuuhintaan) noita päästömittauksia. ???
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
74-1085474959

Viesti Kirjoittaja 74-1085474959 »

Jeps..Tämmöinen kuva myös minulla on..Mut milläs tällä foorumilla pyörivät heput ovat saaneet turbot kilpiin??

:apua:
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Ruåtsissa Stukholman etelä puolella on se mittaus paikka, mittaus maksaa VAIN 1100e, meni läpi eli ei!!! Näitä aiheita vois keskustella turbo foorumin puolella?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Voi näistä täälläkin keskustella, koko turbofoorumi on kokenut inflaation.
Myyräntyötä katsastusepäkohdan suhteen tehdään taustalla koko ajan, mutta välttämättä kaikkea ei vielä kannata esittää kovin julkisesti.
JariM:n kommentti on totta, samoin BussiJussin vinkki tuosta ruåttin AVL:stä.

Mites muuten, moniko on katsastanut PC:n, pakoputkiston tai vaikkapa sliparit? -Kuuluvat saman ECE40-01 -vaatimuksen piiriin ja näinollen muutoskatsastettava... :D

Edit: oli jo joku nopsanäppi ehtinyt siirtää koko topicin tänne puolelle. No kuiteski.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Itse itseäni täydentäen:
Päästörajat muuttuvat tiukemmiksi 06/03 jälkeen käyttöönotettujen pyörien osalta. (olikohan tarkka pvm 27.6 2003...) Aiempi normi alittuu ehjällä ja oikein säädetyllä moottorilla helposti, uudemmasta ei vielä tietoa. ...kun pitäisi päästä mittaileen noita johonkin.
Katsastuksessa vaaditaan lisäksi tehomittaustodistus, teho ei saa nousta yli 20% rek.otteeseen merkitystä. Melumittaus vaaditaan myös, pyörän käyttöönottohetkellä voimassa olleet rajat eivät saa ylittyä.
Mikään ylläolevista ehdoista ei ole mahdoton, eikä edes vaikea täyttää lukuunottamatta tuota surullisen kuuluisaa emulsiomittausta.
74-1085474959

Viesti Kirjoittaja 74-1085474959 »

Bueno..Kiitoksia vastauksesta..

Täytyy oikein istahtaa ja miettiä asiaa uudestaan. Tosiaankin tuo emulsiomittaus on aika iso murheenkryyni.

Ilmeisesti kyseisiä päästöarvoja ei ole missään esillä? Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon ne tiukentuivat kyseisenä päivänä..

Ihan off topic.. Olettekos huomanneet remmiahdinsettiä Hayabusaan kyseisessä paikassa -> http://www.hillbilly-motors.com/xb_portal.html -> Shop -> productubersicht -> turbos, rotrex superchargers..

Olisiko aika käheä?

:twisted: -Jim-
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Varmaan jossain nuo raja-arvot olisi luettavissakin, mutta on nuo brysselin-klovnien tekstit niin puuduttavaa lukemista että loppuu mielenkiinto eka riville...
Mihinkäs aikaan vuotta 03 se Jimin pyörä olikaan otettu käyttöön?
74-1085474959

Viesti Kirjoittaja 74-1085474959 »

Se on harmillisesti 9.10.03..
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Jimsgarage kirjoitti:Bueno..Kiitoksia vastauksesta..

Täytyy oikein istahtaa ja miettiä asiaa uudestaan. Tosiaankin tuo emulsiomittaus on aika iso murheenkryyni.

Ilmeisesti kyseisiä päästöarvoja ei ole missään esillä? Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon ne tiukentuivat kyseisenä päivänä..

Ihan off topic.. Olettekos huomanneet remmiahdinsettiä Hayabusaan kyseisessä paikassa -> http://www.hillbilly-motors.com/xb_portal.html -> Shop -> productubersicht -> turbos, rotrex superchargers..

Olisiko aika käheä?

:twisted: -Jim-
Taitaapa tuolla RoadDogilla olla aika liki tuommonen rotrexi busassa. On se aika kähee...
Olis kiva kuulla niitä käyttökokemuksia jos niitä jo ois?
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

MMAFfin tarinaa aiheen tilanteesta:
MMAF arkisto
Club 100 m/s
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Niin kuin Kujo kirjoitti pakoputkiviritteisiä pelejä suomi pullollaan. Eli ei kait turpopeli ole sen laillisempa tai laittomampikaan.
tetsa
busa00
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Loka 2004, 10:58
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja busa00 »

Jimsgarage kirjoitti:Ilmeisesti kyseisiä päästöarvoja ei ole missään esillä? Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon ne tiukentuivat kyseisenä päivänä..

Elikkä ohessa on linkki mistä käy ilmi päästörajat 06/03 ja sitä vanhemmille mopoille.
R40.01

Uudemmista arvoista ei tietoa kun ei ole "vielä" tarvinnut....mutta AKEN kautta varmaan saa tietoa kunhan kysyy.

Petteri.Hietala@ake.fi tämä kaveri ainakin tiesi asioista kun omaa mopoa varten kyselin asioista viime keväänä.
Voimaa pitäs olla....
74-1085474959

Viesti Kirjoittaja 74-1085474959 »

Ecocatin Timo Laitinen ei enään voinut tehdä mittauksia. Yksi projekti heillä kuulemma vielä oli, mutta sekin oli kauan sitten jo sovittu.

Onkos jollain mitään muita ideoita? Kun ei houkuttas tuonne ruotsiin lähteä..
Vastaa Viestiin