Turbaani kymysys..
Suomessa ei taida tällä hetkellä mikään instanssi tehdä (kohtuuhintaan) noita päästömittauksia. ???
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Ruåtsissa Stukholman etelä puolella on se mittaus paikka, mittaus maksaa VAIN 1100e, meni läpi eli ei!!! Näitä aiheita vois keskustella turbo foorumin puolella?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Voi näistä täälläkin keskustella, koko turbofoorumi on kokenut inflaation.
Myyräntyötä katsastusepäkohdan suhteen tehdään taustalla koko ajan, mutta välttämättä kaikkea ei vielä kannata esittää kovin julkisesti.
JariM:n kommentti on totta, samoin BussiJussin vinkki tuosta ruåttin AVL:stä.
Mites muuten, moniko on katsastanut PC:n, pakoputkiston tai vaikkapa sliparit? -Kuuluvat saman ECE40-01 -vaatimuksen piiriin ja näinollen muutoskatsastettava...
Edit: oli jo joku nopsanäppi ehtinyt siirtää koko topicin tänne puolelle. No kuiteski.
Myyräntyötä katsastusepäkohdan suhteen tehdään taustalla koko ajan, mutta välttämättä kaikkea ei vielä kannata esittää kovin julkisesti.
JariM:n kommentti on totta, samoin BussiJussin vinkki tuosta ruåttin AVL:stä.
Mites muuten, moniko on katsastanut PC:n, pakoputkiston tai vaikkapa sliparit? -Kuuluvat saman ECE40-01 -vaatimuksen piiriin ja näinollen muutoskatsastettava...
Edit: oli jo joku nopsanäppi ehtinyt siirtää koko topicin tänne puolelle. No kuiteski.
Itse itseäni täydentäen:
Päästörajat muuttuvat tiukemmiksi 06/03 jälkeen käyttöönotettujen pyörien osalta. (olikohan tarkka pvm 27.6 2003...) Aiempi normi alittuu ehjällä ja oikein säädetyllä moottorilla helposti, uudemmasta ei vielä tietoa. ...kun pitäisi päästä mittaileen noita johonkin.
Katsastuksessa vaaditaan lisäksi tehomittaustodistus, teho ei saa nousta yli 20% rek.otteeseen merkitystä. Melumittaus vaaditaan myös, pyörän käyttöönottohetkellä voimassa olleet rajat eivät saa ylittyä.
Mikään ylläolevista ehdoista ei ole mahdoton, eikä edes vaikea täyttää lukuunottamatta tuota surullisen kuuluisaa emulsiomittausta.
Päästörajat muuttuvat tiukemmiksi 06/03 jälkeen käyttöönotettujen pyörien osalta. (olikohan tarkka pvm 27.6 2003...) Aiempi normi alittuu ehjällä ja oikein säädetyllä moottorilla helposti, uudemmasta ei vielä tietoa. ...kun pitäisi päästä mittaileen noita johonkin.
Katsastuksessa vaaditaan lisäksi tehomittaustodistus, teho ei saa nousta yli 20% rek.otteeseen merkitystä. Melumittaus vaaditaan myös, pyörän käyttöönottohetkellä voimassa olleet rajat eivät saa ylittyä.
Mikään ylläolevista ehdoista ei ole mahdoton, eikä edes vaikea täyttää lukuunottamatta tuota surullisen kuuluisaa emulsiomittausta.
Bueno..Kiitoksia vastauksesta..
Täytyy oikein istahtaa ja miettiä asiaa uudestaan. Tosiaankin tuo emulsiomittaus on aika iso murheenkryyni.
Ilmeisesti kyseisiä päästöarvoja ei ole missään esillä? Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon ne tiukentuivat kyseisenä päivänä..
Ihan off topic.. Olettekos huomanneet remmiahdinsettiä Hayabusaan kyseisessä paikassa -> http://www.hillbilly-motors.com/xb_portal.html -> Shop -> productubersicht -> turbos, rotrex superchargers..
Olisiko aika käheä?
-Jim-
Täytyy oikein istahtaa ja miettiä asiaa uudestaan. Tosiaankin tuo emulsiomittaus on aika iso murheenkryyni.
Ilmeisesti kyseisiä päästöarvoja ei ole missään esillä? Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon ne tiukentuivat kyseisenä päivänä..
Ihan off topic.. Olettekos huomanneet remmiahdinsettiä Hayabusaan kyseisessä paikassa -> http://www.hillbilly-motors.com/xb_portal.html -> Shop -> productubersicht -> turbos, rotrex superchargers..
Olisiko aika käheä?
-Jim-
Taitaapa tuolla RoadDogilla olla aika liki tuommonen rotrexi busassa. On se aika kähee...Jimsgarage kirjoitti:Bueno..Kiitoksia vastauksesta..
Täytyy oikein istahtaa ja miettiä asiaa uudestaan. Tosiaankin tuo emulsiomittaus on aika iso murheenkryyni.
Ilmeisesti kyseisiä päästöarvoja ei ole missään esillä? Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon ne tiukentuivat kyseisenä päivänä..
Ihan off topic.. Olettekos huomanneet remmiahdinsettiä Hayabusaan kyseisessä paikassa -> http://www.hillbilly-motors.com/xb_portal.html -> Shop -> productubersicht -> turbos, rotrex superchargers..
Olisiko aika käheä?
-Jim-
Olis kiva kuulla niitä käyttökokemuksia jos niitä jo ois?
Jimsgarage kirjoitti:Ilmeisesti kyseisiä päästöarvoja ei ole missään esillä? Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon ne tiukentuivat kyseisenä päivänä..
Elikkä ohessa on linkki mistä käy ilmi päästörajat 06/03 ja sitä vanhemmille mopoille.
R40.01
Uudemmista arvoista ei tietoa kun ei ole "vielä" tarvinnut....mutta AKEN kautta varmaan saa tietoa kunhan kysyy.
Petteri.Hietala@ake.fi tämä kaveri ainakin tiesi asioista kun omaa mopoa varten kyselin asioista viime keväänä.
Voimaa pitäs olla....