Moottorin - Lämmöt

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

ajolenkin jälkeen jätin pyörän pörisemää pihaan,lämmöt lähti nousemaan hiljalleen eikä flektikään jaksanut pudottaa lämpöjä.Mittari näytti 3/4 kun sammutin. vähän ajan päästä paisuntasäiliössä kävi kova pulputus.Virrat päälle, mittari punaisella ja punavalo paloi.Ei taida termari aukea täysin, vai eikö flektin teho riitä?
tetsa
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Hmh, termostaatti tahi voisko vesipumppu brakata?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
kalle
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 15:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kalle »

tetsa kirjoitti:ajolenkin jälkeen jätin pyörän pörisemää pihaan,lämmöt lähti nousemaan hiljalleen eikä flektikään jaksanut pudottaa lämpöjä.Mittari näytti 3/4 kun sammutin. vähän ajan päästä paisuntasäiliössä kävi kova pulputus.Virrat päälle, mittari punaisella ja punavalo paloi.Ei taida termari aukea täysin, vai eikö flektin teho riitä?
Jotain hämminkiä täytyy olla, koska oma Busa ei moista temppua ole koskaan tehnyt 60.000km:n aikana.

Käyttäytyykö lämpötila ihan normaalisti maantieajossa?
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

lämmöt ok. maantiellä. eikä ne kaupunkiajossakaan ole ongelmaa tuottanut.
tetsa
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Oliko nestettä tarpeeksi ennen kiehumista?....

Viittaa pumpun puolelle kun ei jaksa tyhjäynnillä kierrättää......
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

nestettä oli ja on vieläkin. annoin kyllä kierroksiakin 4-5 tuhatta mutta ei auttanut. kokeilin aamusta uudestaan,pari kertaa flekti pörähti ja lämmöt laski.
tetsa
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

tetsa kirjoitti:lämmöt ok. maantiellä. eikä ne kaupunkiajossakaan ole ongelmaa tuottanut.
Hmm.. Isolohko ilmoitti kansitilke viasta noin.

Kun moisia ongelmia esiintyy mulla uudelleen niin otan kyllä mosan auki heti, ettei lisä vahinkoja tule enää.

Ja syy tohon on sata varmasti pottoaineen (bensan) laatuvaihtelut.

Vältä kaikkia erikoistarjouksia, pieniä kylmä asemia. Suosittelen ostamaan bensan varmoista paikoista, isot asemat Neste, Shell, Teboil. Kokemuksieni perusteella näin säästyy paljolta harmilta.

Niin ja se syy pikku asemien kiertoon/välttelyyn, tilaavat 95e:tä reilusti ja jos kaikki ei mahdu 95e säiliöön niin loput lyödään kylmästi 98e:n sekaan periaatteella ei noin vähä vaikuta.
Sinänsä totta, vakio autoihin ei vaikutusta. Mutta ylikiristelty mopo reakoi kyllä ja ikävin seurauksin.
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

vaihdan termarin ja paineistan syylärin niin saa selville ettei syylärinkorkki vuoda jo pienestä paineesta. miten helpompi pelkkä kansi irti vai koko kone jos kansi täytyy ottaa auki.
tetsa
Possu
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 00:47
Paikkakunta: Sikala

Viesti Kirjoittaja Possu »

Mulla tekee samaa. Pyörä vakio. Olen kyllä alusta asti epäillyt kansipahvia, mutta voihan olla, että vika on korkissa. Pyörällä ajettu 39000km ja koneella 8000km. pannu korjattu takuuseen ja kaikki on uutta. No mosa puretaan talven aikana, niin sittenhän nähdään onko vika kansipahvissa. Tarkoitus olisi samalla suorittaa pientä viilausta.
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

syyläri oli paineistuksessa ja korkki päästää läpi 1.5 paineessa. korkin arvo1.1 eli ok. 30 vuotta alalla ollut kennokorjaaja oli satavarma että termari ei aukee täysin. Uusi termari pitäisi saada torstaina et sitten näkee.
tetsa
Possu
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 00:47
Paikkakunta: Sikala

Viesti Kirjoittaja Possu »

tetsa kirjoitti:syyläri oli paineistuksessa ja korkki päästää läpi 1.5 paineessa. korkin arvo1.1 eli ok. 30 vuotta alalla ollut kennokorjaaja oli satavarma että termari ei aukee täysin. Uusi termari pitäisi saada torstaina et sitten näkee.
Saitko uuden termarin ja auttoiko vaivaan?
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Termari vaihdettu. Lämmöt pysyi kohdillaan kun käyttelin. ajamaan ei ole töiden takia päässyt joten ei tiedä mitä tekee ajon jälkeen.mutta viikolla tietää. Kannattaahan termarin vaihto kokeilla, tietää sitten autaako.
tetsa
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Hommasin civicin flektinanturan,käynnistää 93 asteessa ja sammuu 88.Muzzyn flektiropelli osu käteen myös jos olis tehokkampi kuin orkkis.
tetsa
Avatar
kimisti
Viestit: 122
Liittynyt: 16 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kimisti »

tetsa kirjoitti:Termari vaihdettu. Lämmöt pysyi kohdillaan kun käyttelin. ajamaan ei ole töiden takia päässyt joten ei tiedä mitä tekee ajon jälkeen.mutta viikolla tietää. Kannattaahan termarin vaihto kokeilla, tietää sitten autaako.

pitääkö termostaatin vaihtaakseen irroittaa mitä(ilmanputsarikotelo tietenkin)-throttle body?

ja jos/kun niin tarviiko irroittaa bensaletkuja tankista?
koitin kyllä mutta bensathan sieltä syliin tulee!?
mopot ennen.honda mtx 125- suzuki gsx 750 e-kawasaki gpz 750-honda cbr 1000f-hayabusa vm.99-suzuki dr 800-kawasaki zzr 1100-honda vf 1100 magna-honda cbr 1000-honda vfr 750-aprilia sl 1000 falco-kawasaki vn 800-kawasaki z750- ???
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

eikös gen1:ssä termostaatti löydy jäähdyttäjän vasemmasta yläkulmasta... :O vasen sivukate irti niin sielä pitäisi löytyä.
Vastaa Viestiin