Kiihkeä Kaasukekkonen
No touhussa mukana olleena ei tosiaankaan tullut moinen mieleenkään. No kerta se on ensimmäinenkin ja Jari et ole ollut ainoa, jota tuo korkki nyt on hämännyt. Ketä kaikkia siellä tallilla onkaan ollut paikan päällä touhuamassa ja asiaa toteamassa ja moniko täällä kommentointut.
Käsitääkseni korkkia on ehdottanut vain Petri josta Kiitos ja Kumarrus..
Halpa korjaus.. ja menetetystä ajastakin on kasaantunut kyllä kokemusta koneen purusta ja niputtamisesta senkin edestä - toistot toistot.. Voipa olla että ei tarvitse ihan joka rasauksessa manuskaa avata.
Jos nurkassa meinaat hävetä niin varaappa riittävän iso nurkka, jotta kaikki mahdutaan sinne häpeämään.
Käsitääkseni korkkia on ehdottanut vain Petri josta Kiitos ja Kumarrus..
Halpa korjaus.. ja menetetystä ajastakin on kasaantunut kyllä kokemusta koneen purusta ja niputtamisesta senkin edestä - toistot toistot.. Voipa olla että ei tarvitse ihan joka rasauksessa manuskaa avata.
Jos nurkassa meinaat hävetä niin varaappa riittävän iso nurkka, jotta kaikki mahdutaan sinne häpeämään.
Jotain positiivistakin. TÄMÄ lainattu Jarin viesti on 100000:s foorumille kirjoitettu viesti, eikä näinollen tule koskaan unohtumaan foorumilaisten mielestäjarim kirjoitti:Rakas päiväkirja...
7.4.2010:
Ensinnäkään en tiedä miten aloittaisi ja miten tämän kehtaisi tunnustaa mutta... VIKA PAIKALLISTETTU SYYLÄRIN KORKKIIN. Testattiin siis Tasen pyörä minun syyläristä otetulla korkilla ja oireet oli täsmälleen samat. Oikeasti harrastuskuvaannollisesti tekisi mieli vetää melkein ranteet auki kaiken sen työmäärän edessä mitä tuon eteen on tehty tuon yhden vitun korkin takia. Kiitos ja anteeksi, poistun nurkkaan häpeämään... :O
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Tjaa-a, itse käytin tuossa tämän kevään 3. kasauksessa 1. kasauksen tiivistettä VHT:llä käsiteltynä. Purkaessa se on semmoista purkkaa osittain, en tiedä pitäisikö tuo saada siivottua siitä tiivisteestä (ja jos niin miten?) että sen voi uudelleen käyttää. Siihen 4. kasaukseen on tulossa uusi tiiviste... VHT:lla käsiteltynä.Jaakko kirjoitti:montako kertaa samalla tiivisteellä voi kasata kun vht:llä käsittelee ?
Ja sitten kaikille muistiin se syylärin korkin tilauskoodi eli "17730-12C20 CAP, RADIATOR"...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kysymysmerkki mutta luepa PetriK:n teoreema tuosta ylempää...taistovainaa kirjoitti:vääntääkö joku mullekki mite tuo korkki vaikuttaa siihen pakokaasuun nesteissä??
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Moottori on vähän niin kuin painekattila. jos kansi eli korkki on auki niin vesi kiehuu alemmassa lämpötilassa kuin mitä paineessa oleva vesi.
mun käsitys on että näkymätönkannen tai sylinteriputken halkeama vaatii myös vähän tehoja eli sylinteripainetta ennen kuin pulputtaa.
Toivottavasti nyt on kone kunnossa... Mulla projekti on vieläkin kesken.
Nimim. Myös päätä seinään hakannut.
mun käsitys on että näkymätönkannen tai sylinteriputken halkeama vaatii myös vähän tehoja eli sylinteripainetta ennen kuin pulputtaa.
Toivottavasti nyt on kone kunnossa... Mulla projekti on vieläkin kesken.
Nimim. Myös päätä seinään hakannut.
Tulipa helpotus täälläkin kun on jännännyt ja toivonut Jarille parasta. Hyvä puoli tuossa savotassa on se että foorumia lukevat saavat taas arvokkaita neuvoja omien ropleemiensa setvimiseen.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Janne Elevaara A-Katsastukselta vastaa:jarim kirjoitti:taistovainaa kirjoitti:vääntääkö joku mullekki mite tuo korkki vaikuttaa siihen pakokaasuun nesteissä??
Kysymysmerkki mutta luepa PetriK:n teoreema tuosta ylempää...
"Tuossa meidän pakokaasuanalysaattorissa on kyllä oma imupumppu, samoin kuin kosteudenpoistojärjestelmä.
Kovin varmaa selvitystä hiilivedystä jäähdytysnesteessä en voi antaa, mutta syynä voisi olla liuotin tai öljyjäämät
kanavissa, tai pakokaasujäämät ilmassa jota jäähdytysjärjestelmästä poistuu."
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
PetriK kirjoitti:varmuus mittauksen onnistumisesta ja vesihöyryn poistajan mahdollisesta saturaatiopisteestä tulee vain kun muutama toimiva pyörä (jossa öljynhuohotus yms samalla tavalla) mitataan vastaavalla menetelmällä.
Meikäläinen ei kyllä pysty vesihöyryn mittaukseen luottamaan.
Onhan siinä pakokaasussakin vettä jonkun verran. Paljonko?
Edited By storbacka on 1270734194
Noissa nelikaasumittareiden spekseissä mitä luim sanotaan että kaasu on pidettävä letkussa lämpimänä ja että kosteudenpoistajan pitää toimia. Jotenkin vaikea uskoa että mitattaessa kuplivaa vesikattilaa tuo kaasunkuivurin saturaatiopiste ei ylittyisi niin että optiikka ei menisi huuruun.
Vähän sama kuin että jos on saunassa silmälasit päässä niin jos heittää vähän vettä kiukaalle niin hyvin näkee, mutta kun on innokas löylynheittäjä niin johan meni lasit huuruun.
Vähän sama kuin että jos on saunassa silmälasit päässä niin jos heittää vähän vettä kiukaalle niin hyvin näkee, mutta kun on innokas löylynheittäjä niin johan meni lasit huuruun.
Rakas päiväkirja...
12.4.2010:
Ei päästä Kiihkeä Kaasukekkonen minua helpolla tänä keväänä. Niputettiin vaihteeksi tenhulttion kanssa moottori, tarkistettiin venttiilien välykset ja nostettiin se muun tekemisen puutteessa takaisin runkoonkin. Käynnistys oli alunperin tarkoitus jättää huomiselle vaan nälkä kasvaa syödessä joten pitihän se tälle iltaa vielä käyntiinkin saada. Ja käynnistyihän se. Kävi lämpimäksi eikä pulputtele kaverin vieressä seisseestä Gixxusta lainatulla syylärin korkilla.
MUTTA.
Ilmeisesti nokkaketjusta kuuluu ikävä kovaääninen raklatus eli niin sanotysti vika siirtyy... Enpä jaksanut sitä sen isommin enää tälle iltaa tutkia, pitää huomenissa käyttää ketjunkiristin irti ja katsoa menikö sen asennus jotenkin metsään tms. Ääni katoaa kun kierroksia nostaa ja löysää kaasusta (eli silloin nokkaketjun löysät kai menee pakopuolelle hetkeksi).
Ei päästä helpolla ei.
12.4.2010:
Ei päästä Kiihkeä Kaasukekkonen minua helpolla tänä keväänä. Niputettiin vaihteeksi tenhulttion kanssa moottori, tarkistettiin venttiilien välykset ja nostettiin se muun tekemisen puutteessa takaisin runkoonkin. Käynnistys oli alunperin tarkoitus jättää huomiselle vaan nälkä kasvaa syödessä joten pitihän se tälle iltaa vielä käyntiinkin saada. Ja käynnistyihän se. Kävi lämpimäksi eikä pulputtele kaverin vieressä seisseestä Gixxusta lainatulla syylärin korkilla.
MUTTA.
Ilmeisesti nokkaketjusta kuuluu ikävä kovaääninen raklatus eli niin sanotysti vika siirtyy... Enpä jaksanut sitä sen isommin enää tälle iltaa tutkia, pitää huomenissa käyttää ketjunkiristin irti ja katsoa menikö sen asennus jotenkin metsään tms. Ääni katoaa kun kierroksia nostaa ja löysää kaasusta (eli silloin nokkaketjun löysät kai menee pakopuolelle hetkeksi).
Ei päästä helpolla ei.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport