Moottorin öljynhuohotin

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Onko kenelläkään kokemuksia tai muuten tietoa sellasesta modista, missä moottorin päällä oleva huohotintötterö on poistettu, ja tilalle laitettu suora levy josta lähtee huohotinletku.

Meinasin yrittää saada akun mahtumaan tankin alle. Tuolla systeemillä sais vaan aika paljon tilaa sinne.
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Omassa turbokoneessa moinen ollut, mukavasti mahtui bensapumppu + Cosworthin bensafiltteri siihen päälle.
On nyt joutilaana tuo tsydeemi (billet-levy, siihen letkuliitin, lyhyt letku 90-asteen mutkalla sekä K&N huohotinfilsu), pistä viestiä jos kiinnostaa.
Club 100 m/s
mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

jos ei mennyt jo storbackalle,niin ostan tuon käikäleen..
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Taidanpa vääntää itte sen levyn. Täytyy yrittää integroida se akkutellinki siihen samaan rakenteeseen.
82-1232688863

Viesti Kirjoittaja 82-1232688863 »

Mä tein myös itse levystä ja ruuvasin letkulähdön, johon filsu päähän, hyvin huokaili äkkikäytössäkin.
Mulla oli ja tulee olemaan tankki siinä poterossa.
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Tollanen siitä sitten tuli.

Tarvii vielä jonkunlainen pidike rakentaa siihen akun päälle..


Kuva

Kuva
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

On hieno!

Taitaa juuri sopia bensapumppu laskeutumaan päälle?
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Hieno on! Onko olemassa faktaa miten nuo akut yleensä kestää lämpöä? Itse mietin kanssa tuota tankin alusta toisen akun sijoituspaikaksi mutta kun tuo tankinalus kesäkuumalla ja varsinkin dynossa säätäessä kuitenkin on kohtuu lämmin paikka niin olen päätymässä takahydlariin.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Joo kyllä pumppu mahtuu olee ihan normaalisti, se sattuu vähän taaemmas kun toi akku. Tuli sitä lämmönkestoakin mietittyä, mut sittenhän sen näkee. Voishan siihen ehkä jotain eristettä laittaa jos meinaa probleemaksi käydä.
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

OK, eristeet alle etupuolelle ja sivulle, niin ei ainakaan pitäisi niin helpolla sulaa.
Mulla ollut takapenkin alla lisäakku viime kesän ja haluais sen pois sieltä kun on muutenkin ahdasta.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Ootteko tehnyt tämän huohottimen kannen ihan suorasta levystä vai oikein jyrsimällä sinne semmonen kanava/sokkelo kuten näissä billet kansissa on (ape yms.)?
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

gsxr kirjoitti:Ootteko tehnyt tämän huohottimen kannen ihan suorasta levystä vai oikein jyrsimällä sinne semmonen kanava/sokkelo kuten näissä billet kansissa on (ape yms.)?
TFM taxissa on ihan vaan suora levy by rälläkkä ja porakone.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

tenhulttio kirjoitti:
gsxr kirjoitti:Ootteko tehnyt tämän huohottimen kannen ihan suorasta levystä vai oikein jyrsimällä sinne semmonen kanava/sokkelo kuten näissä billet kansissa on (ape yms.)?

TFM taxissa on ihan vaan suora levy by rälläkkä ja porakone.
Tämä selvä, kiitos tiedosta! :)
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Sotkeeko tuo normaalisti miten paljon konehuonetta jos letku vapaana pelkällä filtterillä? Uusimmassa hankinnassa toteutettu juuri noin. Kurkistin varovasti lahjahevosen suuhun niin jonkin verran tuolla oli öljysumua havaittavissa. Meinaan vaan että pitääkö olla huolissaan vai onko tuo normaalia :oops:

Ei kukaan ola rakentanut tuonne pientä kerääjäsäiliötä josta öljy valuisi takaisin koneeseen?
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Monenlaista versiota oli itselläki, lopulta alkoi kyllästyttää öljysotku mitä siitä tuli ja palautin alkuperäisen ratkaisun missä letku on vedetty suodatinkoteloon...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin