Vanha ecu, uusi pyörijä.. - ..pitäisikökään toimia?

Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Pitäisikö lähteä käyntiin ko. kombinaatiolla? ei ota tulta alle ei sitten millään.. :thumbdown:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Ei taida syttyä.. sillä kampuran asentotunnistimelta tulee uudemman pyörijällä väärä tieto vanhalle eculle. Noin 3 kertainen määrä pulsseja alkuperaiseen nähden ja ykskään uusista ei osu saamaan kohtaan...
Toi kokoonpano ei toimi ei...
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

ok, kiitti tiedosta, ei tarvii turhaan etsii vikaa.
Nyt kun sami saisi tehtyä sen pienen homman johon ei kulu kuulemma ku 5 min, nyt oon ootellut.. ööö.. 30 päivää... :(
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

No niin, uusi ecu paikalla ja ongelmat jatkuvat, eli vanhalla sentään muutaman kerran ampui bensat pakoputkesta, mutta uudella ei sitäkään, kellon tilalla check ja lämpömittari punaisella. Kahden johdon paikat vaihdettu eculta ohjeen mukaisesti. Olisiko jollain vinkkiä mitä seuraavaksi koitan, alkaa konstit loppumaan.

Eli pyörä siis -99, ja uudempi ecu paikalla, pyörittää vimmatusti, bensa haisee ja kipinääkin antaa, mutta ei edes lupaa.. ja se check siis heti näytöllä. Vaihdoin testimielessä johdot ennalleen ja vanha ecu takaisin, ei check-tekstiä, ampui heti bensat putkesta, eli joku henki vaikkei muuta tehnytkään, johtojen vaihto ja uusi kiinni ja vika palasi.. :( Help!!

Pystyykö rikkinäisen ecun flashaamaan huomaamatta että ecu on viallinen?




Edited By nyypie on 1270309795
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Oletko kajonnut sytytyspuolan liittimiin, 1-2 sylintereiden johdot sekoittuvat helposti. silloin tulee noita oireita.
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Kävin vielä tarkistaas, oikeassa järjestyksessä on, ovat vielä numeroitujakin.. :)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

nyypie kirjoitti:No niin, uusi ecu paikalla ja ongelmat jatkuvat, eli vanhalla sentään muutaman kerran ampui bensat pakoputkesta, mutta uudella ei sitäkään, kellon tilalla check ja lämpömittari punaisella. Kahden johdon paikat vaihdettu eculta ohjeen mukaisesti. Olisiko jollain vinkkiä mitä seuraavaksi koitan, alkaa konstit loppumaan.

Eli pyörä siis -99, ja uudempi ecu paikalla, pyörittää vimmatusti, bensa haisee ja kipinääkin antaa, mutta ei edes lupaa.. ja se check siis heti näytöllä. Vaihdoin testimielessä johdot ennalleen ja vanha ecu takaisin, ei check-tekstiä, ampui heti bensat putkesta, eli joku henki vaikkei muuta tehnytkään, johtojen vaihto ja uusi kiinni ja vika palasi.. :( Help!!

Pystyykö rikkinäisen ecun flashaamaan huomaamatta että ecu on viallinen?

Lue vikakoodi... penkin alta valkoinen nelinapainen liitin johon tulee kaksi johtoa ja kumitulppa päässä. Yhdistä nuo johdot hyppylangalla.

Sellainen huomio vielä että mikä koodi ECU:ssa? 32920-24FG0 vai 32920-24FK0? Eli onko se EU vai USA mallinen? USA mallinen ei defaulttina EU johtosarjassa starttaa.




Edited By jarim on 1270319904
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Ei tule mitään vikakoodia.. Ja EU-ecu on, eli 32920-24FG0. Ecu testattu äsken blackbusan pyörässä, laakista hurahti käymään, kiitos avusta!

Nyt mulle tuli paha pelko, että luotin väärään mieheen konetta kasatessa, ja jako on 180-astetta pielessä, mitäs mieltä muut on, viittaisiko siihen?

Edit. Nyt tekemään pari nopeaa testiä vahvistamaan pelkoa..




Edited By nyypie on 1270323057
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Otin painekotelon irti, nippusiteellä kytkin pohjaan, kaasu täysille ja starttia, niin nätisti ruiskurungot tuprautteli bensahöyryjä ulos, käsi pakoputken päähän ja imultahan tuo vaikutti..
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Olisiko jollain hyvät ja helpot ohjeet ajoituksen tarkistukseen, mahdolliseen kääntöön? Niin helpot että kerran koneen auki nähnytkin osaa? :D

Merkit kohdakkain, onko ykkönen ja nelonen silloin alhaalla vai ylhäällä?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

nyypie kirjoitti:Nyt mulle tuli paha pelko, että luotin väärään mieheen konetta kasatessa, ja jako on 180-astetta pielessä, mitäs mieltä muut on, viittaisiko siihen?

Nokkien ajoitusko? Imunokan asentotunnistin pitäisi antaa vikakoodi startatessa jos imunokalta ei tule pulssia tietyssä aikaikkunassa. Onhan imunokassa se tappi paikoillaan mikä pulssin anturille antaa? Tietysti jos nokat on vaikka hampaan verran ajoitukseltaan pielessä niin tekee noin ja ei välttämättä anna vikakoodia. Noin kävi kerran itsellä...

Merkit kohdakkain niin 1 ja 4 on ylhäällä. Jos sulla on vakionokat niin hyvät ohjeet service manualissa. Virinokkien kanssa pitäisi lobe centerit heittokellon kanssa hakea jos on säädettävät pyörät. Muuten ohjeiden mukaan jos sattuu löytymään.




Edited By jarim on 1270358656
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Vakionokat juu, ongelma vaan ku firman vanha rousku ei avaa sitä 80 megan pdf:ää kokonaan, ei pysty turvautuu siihen, kotona ei viitti välillä käydä lukemassa ja taas 9km takas hallille..
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

nyypie kirjoitti:Vakionokat juu, ongelma vaan ku firman vanha rousku ei avaa sitä 80 megan pdf:ää kokonaan, ei pysty turvautuu siihen, kotona ei viitti välillä käydä lukemassa ja taas 9km takas hallille..
http://www.hiekkalaatikko.org/3-128-engine.jpg

Tuossa näkyy miten voit tarkistaa ajoitusmerkkien mukaan. Huom. jos koneessa on nostolevyä ryhmän alla tms. niin ei välttämättä enää 100% päde.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Kiitos!! Lähdenpä kahtelemaan josko jotain löytyisi..
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

nyypie kirjoitti:Kiitos!! Lähdenpä kahtelemaan josko jotain löytyisi..
Selviääkö?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin