60 tkm -04 kone auki - Mitä kannattaa vaihtaa?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
89-1114359877

Viesti Kirjoittaja 89-1114359877 »

60tkm ja 04 busan kone avataan ensimmäistä kertaa.
tarkoitus on vaihtaa rattaita että nykiminen 2:lla kiihdyttäessä loppuis. Onko raittaiten ja siirtäjien hinnat mitä luokkaa? JA kuinka kauan niitä yleensä joutuu odottaa kun tilaa?

Ja mitä kannattaa samalla vaihtaa?
esm, nokkaketjun kiristäjä?
nokkaketju?

Vai riittääkö pelkkä ventiilien tarkastus/säätö?.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Osat vajaa 300eur (kakkonen, kutonen ja yksi siirtäjä.) Itse vaihtaisin kaikki siirtäjät (a n.90eur). Muuta turha investoida jollei ole rikki.
77-1231347869

Viesti Kirjoittaja 77-1231347869 »

Kujo kirjoitti:Osat vajaa 300eur (kakkonen, kutonen ja yksi siirtäjä.) Itse vaihtaisin kaikki siirtäjät (a n.90eur). Muuta turha investoida jollei ole rikki.
If it aint broken dont fix it
89-1114359877

Viesti Kirjoittaja 89-1114359877 »

Entäs tiivisteet? pitääkö ne vaihtaa?
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

YOUgo kirjoitti:Entäs tiivisteet? pitääkö ne vaihtaa?
Ehjiä moottorinkoppien tiivisteitä ei, kannentiivisteen itse aina aukaistaessa vaihtanut. (kaikki ei sitäkään) Tämä vaan minun mielipide...

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
89-1114359877

Viesti Kirjoittaja 89-1114359877 »

Kone irrotettiin, siihen jouduimme tekemään hylsystä erikoistyökalun..
Seuraavaksi avaamme moottorin, onko siellä jotain odotettavissa mikä tarvitsee jotain normaalisat poikkeavaa työkalua?
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Kykimen keskiön kiinnipitotyökalu. Vanhasta välilevystä voi tehdä. Tai sitten vanha etuhampi johon hitsaat mutterin, että voit pitää sieltä juntturissa kykää irrotettaessa. Huom. ÄLÄ KÄYTÄ MUTTERIPYSSYÄ!!!
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Ennen lohkojen irroitusta muista irroittaa se 10mm pieni pultti sieltä tasapainoakselin vierestä metallikannen alta ;-)

Samaa mieltä kakkosen kestävyydestä, kannattaa ehdottomasti laittaa viistetty ratas. Joko ostaen maailmalta tai täällä Suomessa ainakin Sami Vittaniemi tekee noita 2. vaihteen viistämisiä, eli rattaat sinne jotta kakkonen pysyy jatkossa päällä. Pelkkä uusi ratas ei oikein pelkästään riitä vaan ehdottomasti viistäminen (kirj. oma mielipide). Siirtäjät ehdottomasti vaihtoon. Ehkä myös investointia billettisiin siirtäjätankoihin - maksaa muutaman kympin mutta ei taivu.

Ei kai noista bussin koneista muita asioita juuri mene solmuun kuin se että kakkonen ei pysy päällä jonka saa yllä olevalla jo etukäteen vahvistettua ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

PetriK kirjoitti:Ennen lohkojen irroitusta muista irroittaa se 10mm pieni pultti sieltä tasapainoakselin vierestä metallikannen alta ;-)

Samaa mieltä kakkosen kestävyydestä, kannattaa ehdottomasti laittaa viistetty ratas. Joko ostaen maailmalta tai täällä Suomessa ainakin Sami Vittaniemi tekee noita 2. vaihteen viistämisiä, eli rattaat sinne jotta kakkonen pysyy jatkossa päällä. Pelkkä uusi ratas ei oikein pelkästään riitä vaan ehdottomasti viistäminen (kirj. oma mielipide). Siirtäjät ehdottomasti vaihtoon. Ehkä myös investointia billettisiin siirtäjätankoihin - maksaa muutaman kympin mutta ei taivu.

Ei kai noista bussin koneista muita asioita juuri mene solmuun kuin se että kakkonen ei pysy päällä jonka saa yllä olevalla jo etukäteen vahvistettua ?
Se on kuusmillinen se pultti siellä tasapainoakselin kannen alla.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Joo sorry, on varmaan M6, 10mm kannalla - vai ? Meikä on ihan käsi pulttien kokojen kanssa.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
89-1114359877

Viesti Kirjoittaja 89-1114359877 »

Purkaminen on ollut tosi heleppoa. MUTTA kokoamista ei olla vielä päästy koittamaan.. Tämä vain tiedoksi jotka meititte vaihteisto remonttia....
Kytkimestä muuten löyty sellanen neulalaakeri mistä puuttuu se yksi neularivi. Olettekote vaihtanut sen kunnolliseen vai laittanut sellasen "viallisen" takasin...
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

YOUgo kirjoitti:Purkaminen on ollut tosi heleppoa. MUTTA kokoamista ei olla vielä päästy koittamaan.. Tämä vain tiedoksi jotka meititte vaihteisto remonttia....
Kytkimestä muuten löyty sellanen neulalaakeri mistä puuttuu se yksi neularivi. Olettekote vaihtanut sen kunnolliseen vai laittanut sellasen "viallisen" takasin...




Katsoppa sivun puoliväliä! Ihan ok laakeri, jos tuosta kyse!

klix




Edited By BussiJussi on 1268225229
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
89-1114359877

Viesti Kirjoittaja 89-1114359877 »

Osat 580e. nelja ratasta ja yksi siirtäjä...
ehkä sain ehkä en alennuksia....
Vastaa Viestiin