60 tkm -04 kone auki - Mitä kannattaa vaihtaa?
60tkm ja 04 busan kone avataan ensimmäistä kertaa.
tarkoitus on vaihtaa rattaita että nykiminen 2:lla kiihdyttäessä loppuis. Onko raittaiten ja siirtäjien hinnat mitä luokkaa? JA kuinka kauan niitä yleensä joutuu odottaa kun tilaa?
Ja mitä kannattaa samalla vaihtaa?
esm, nokkaketjun kiristäjä?
nokkaketju?
Vai riittääkö pelkkä ventiilien tarkastus/säätö?.
tarkoitus on vaihtaa rattaita että nykiminen 2:lla kiihdyttäessä loppuis. Onko raittaiten ja siirtäjien hinnat mitä luokkaa? JA kuinka kauan niitä yleensä joutuu odottaa kun tilaa?
Ja mitä kannattaa samalla vaihtaa?
esm, nokkaketjun kiristäjä?
nokkaketju?
Vai riittääkö pelkkä ventiilien tarkastus/säätö?.
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Ehjiä moottorinkoppien tiivisteitä ei, kannentiivisteen itse aina aukaistaessa vaihtanut. (kaikki ei sitäkään) Tämä vaan minun mielipide...YOUgo kirjoitti:Entäs tiivisteet? pitääkö ne vaihtaa?
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Ennen lohkojen irroitusta muista irroittaa se 10mm pieni pultti sieltä tasapainoakselin vierestä metallikannen alta 
Samaa mieltä kakkosen kestävyydestä, kannattaa ehdottomasti laittaa viistetty ratas. Joko ostaen maailmalta tai täällä Suomessa ainakin Sami Vittaniemi tekee noita 2. vaihteen viistämisiä, eli rattaat sinne jotta kakkonen pysyy jatkossa päällä. Pelkkä uusi ratas ei oikein pelkästään riitä vaan ehdottomasti viistäminen (kirj. oma mielipide). Siirtäjät ehdottomasti vaihtoon. Ehkä myös investointia billettisiin siirtäjätankoihin - maksaa muutaman kympin mutta ei taivu.
Ei kai noista bussin koneista muita asioita juuri mene solmuun kuin se että kakkonen ei pysy päällä jonka saa yllä olevalla jo etukäteen vahvistettua ?

Samaa mieltä kakkosen kestävyydestä, kannattaa ehdottomasti laittaa viistetty ratas. Joko ostaen maailmalta tai täällä Suomessa ainakin Sami Vittaniemi tekee noita 2. vaihteen viistämisiä, eli rattaat sinne jotta kakkonen pysyy jatkossa päällä. Pelkkä uusi ratas ei oikein pelkästään riitä vaan ehdottomasti viistäminen (kirj. oma mielipide). Siirtäjät ehdottomasti vaihtoon. Ehkä myös investointia billettisiin siirtäjätankoihin - maksaa muutaman kympin mutta ei taivu.
Ei kai noista bussin koneista muita asioita juuri mene solmuun kuin se että kakkonen ei pysy päällä jonka saa yllä olevalla jo etukäteen vahvistettua ?
Se on kuusmillinen se pultti siellä tasapainoakselin kannen alla.PetriK kirjoitti:Ennen lohkojen irroitusta muista irroittaa se 10mm pieni pultti sieltä tasapainoakselin vierestä metallikannen alta
Samaa mieltä kakkosen kestävyydestä, kannattaa ehdottomasti laittaa viistetty ratas. Joko ostaen maailmalta tai täällä Suomessa ainakin Sami Vittaniemi tekee noita 2. vaihteen viistämisiä, eli rattaat sinne jotta kakkonen pysyy jatkossa päällä. Pelkkä uusi ratas ei oikein pelkästään riitä vaan ehdottomasti viistäminen (kirj. oma mielipide). Siirtäjät ehdottomasti vaihtoon. Ehkä myös investointia billettisiin siirtäjätankoihin - maksaa muutaman kympin mutta ei taivu.
Ei kai noista bussin koneista muita asioita juuri mene solmuun kuin se että kakkonen ei pysy päällä jonka saa yllä olevalla jo etukäteen vahvistettua ?
Purkaminen on ollut tosi heleppoa. MUTTA kokoamista ei olla vielä päästy koittamaan.. Tämä vain tiedoksi jotka meititte vaihteisto remonttia....
Kytkimestä muuten löyty sellanen neulalaakeri mistä puuttuu se yksi neularivi. Olettekote vaihtanut sen kunnolliseen vai laittanut sellasen "viallisen" takasin...
Kytkimestä muuten löyty sellanen neulalaakeri mistä puuttuu se yksi neularivi. Olettekote vaihtanut sen kunnolliseen vai laittanut sellasen "viallisen" takasin...
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
YOUgo kirjoitti:Purkaminen on ollut tosi heleppoa. MUTTA kokoamista ei olla vielä päästy koittamaan.. Tämä vain tiedoksi jotka meititte vaihteisto remonttia....
Kytkimestä muuten löyty sellanen neulalaakeri mistä puuttuu se yksi neularivi. Olettekote vaihtanut sen kunnolliseen vai laittanut sellasen "viallisen" takasin...
Katsoppa sivun puoliväliä! Ihan ok laakeri, jos tuosta kyse!
klix
Edited By BussiJussi on 1268225229
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"