Perän korotus

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Masanaattori
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Masanaattori »

nyypie kirjoitti:Eipä onnistu meikäläisellä keulan tiputus, liian ahdasta etupäässä...
Teillä onkin niitä "pikkuisen" laitettuja pyöriä :D
Member of MC Speedfreaks

"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"

Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....

Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
104-1242627923

Viesti Kirjoittaja 104-1242627923 »

Korotus palat alumiinista ja uudet pultit perus rautakauppa pultteja mutta mikä olis palojen halkaisija.
Mistä uudet jarru letkut kannattaa ostaa/tilata edullisimmin.
104-1242627923

Viesti Kirjoittaja 104-1242627923 »

Duunasin tänään uudet koiranluut rosterilatikasta ja hyvältä nauttää. :laugh:
Avatar
max69
Viestit: 285
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 22:27
Paikkakunta: Tre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

haba kirjoitti:Duunasin tänään uudet koiranluut rosterilatikasta ja hyvältä nauttää. :laugh:

Mitä mittaa, paljonko nousi, kuvia? Tulisko kalliiks jos yhdet parit tilailis ???
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
104-1242627923

Viesti Kirjoittaja 104-1242627923 »

Rosterista tein.
Turussa sanoivat rautakaupassa ettei meillä enää rautaa saa, totesin ettei VRrälläkään ole enää vetureita ja suuntasin nakorautaan josta
rosteri latikkaa löytyi hyllysta.
Hintaa paloille kertyi 40€ sisälsi sahauksen (otin varalle materiaalia toiseen pariin)
4x 30mm leve,130mm pitkä,6mm paksu ( alkup. 7mm paksu, 140mm pitkä,30mm leveä)
poraus 4 reikää.( kannattaa teetättää poraus ettei mene vituiks)
Eli lyhennystä tuli 10mm reikien keskeltä mitattuna .
Yläpään rälläkällä pyoreäksi että sopii paremmin paikalle.

Vaihto kävi todella helposti. Ketjutalja tallin kattoon, liinalla kiinni takahäkkinn ja muia piteli keulasta pyörää pystyssä.
Ainut hanka loittava tekijä oli muijan nalkutus kun patistin sen hommiin.
:;): :;):
Itse olen 175cm pers jalkanen ja hiukan joutuu varpustamaan että maahan ylettää.
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Ens kerralla laita pyörä sivujalalle ja auton tunkki iskarin alle, niin vaihto helpottuu monikerroin, eikä tarvitse kuunnella sitä nalkutustakaan. :D
104-1242627923

Viesti Kirjoittaja 104-1242627923 »

Kiitos vinkistä. :laugh:
Avatar
Masanaattori
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Masanaattori »

haba kirjoitti:Rosterista tein.
Turussa sanoivat rautakaupassa ettei meillä enää rautaa saa, totesin ettei VRrälläkään ole enää vetureita ja suuntasin nakorautaan josta
rosteri latikkaa löytyi hyllysta.
Hintaa paloille kertyi 40€ sisälsi sahauksen (otin varalle materiaalia toiseen pariin)
4x 30mm leve,130mm pitkä,6mm paksu ( alkup. 7mm paksu, 140mm pitkä,30mm leveä)
poraus 4 reikää.( kannattaa teetättää poraus ettei mene vituiks)
Eli lyhennystä tuli 10mm reikien keskeltä mitattuna .
Yläpään rälläkällä pyoreäksi että sopii paremmin paikalle.

Vaihto kävi todella helposti. Ketjutalja tallin kattoon, liinalla kiinni takahäkkinn ja muia piteli keulasta pyörää pystyssä.
Ainut hanka loittava tekijä oli muijan nalkutus kun patistin sen hommiin.
:;): :;):
Itse olen 175cm pers jalkanen ja hiukan joutuu varpustamaan että maahan ylettää.
Motonetistä maalinkaavin muistaakseni 2,90€ kappale....yhdestä saa kaks luuta joko korotukseen tai noin viiden sentin madallukseen ja taatusti kestää. Vahvuus sama kuin originaaliluissa.

Toi 40€ hinta vaikuttaa kohtuu suolaiselta pelkistä aineista vaikka onkin rosteria ja kahteen pariin (hinta kuitenkin n.80€/metri)....

Reijät voi porata myös itse kun laittaa ensin molempiin yhdet lävet ja sitten pultilla toisiinsa kiinni niin tulee ne loput lävet samoille kohdille.
Member of MC Speedfreaks

"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"

Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....

Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
104-1242627923

Viesti Kirjoittaja 104-1242627923 »

40€ ei mielestäni ole paha hinta kun vertaa mitä valmiit maksaa ja voin olla aivan varma että kun kesällä päästelen mutka teita ettei perä petä.
:D Olihan hinnassa mukana myös reikien poraus. :laugh:
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Itsellä 55-profiilin takagummi (vakio siis 50). Paitsi että korottaa hieman (joku paremmin kaavoja osaava vois sanoa tarkkaankin), niin terävämpi profiili, mikä sopii omaan saappaan kärkeä kuluttavaan ajotapaan mainiosti :D .
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Teimpä tossa ajankulukseni tommosen: ...TYÖKUVA...
Noi toleranssit heitin hatusta...

Mitat otin luista jotka tilasin maailmalta... :D

Ja kyseessä siis perää LASKEVAT luut...




Edited By Nesmit on 1265180432
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Avatar
Masanaattori
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Masanaattori »

Nesmit kirjoitti:Teimpä tossa ajankulukseni tommosen: ...TYÖKUVA...
Noi toleranssit heitin hatusta...

Mitat otin luista jotka tilasin maailmalta... :D

Ja kyseessä siis perää LASKEVAT luut...
Joko sille löytyy tehtaalta "tako-numero" ?

Mitä te teette siellä yläkerrassa ?? :D :D
Member of MC Speedfreaks

"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"

Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....

Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
Avatar
busabobo
Viestit: 442
Liittynyt: 25 Heinä 2008, 15:43
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja busabobo »

Masanaattori kirjoitti:Mitä te teette siellä yläkerrassa ?? :D :D
Äläs nyt, kyllä siellä hommia tehdään. Sentään "teiän firman" tulos parani 2009 viimeisellä kvarttaalilla 350 prosenttia ja kassavirta 1200 prosenttia. Liikevaihdon laskukin väheni tuolla jaksolla 7,5 prosenttiin :cool:

PS. koska Masa vaihdetaan meiän bussiin nuo Nesmitin hifiluut... :D
Family toys:
Ducati Panigale 1299s
BMW s1000rr
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Masanaattori kirjoitti: Mitä te teette siellä yläkerrassa ?? :D :D

No tuu kattomaan, mää tarjoon kahveet perjantain kunniaks :D

Nimimerkillä: säädettävät luut työnalla :mosh:




Edited By Nesmit on 1265959244
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Avatar
max69
Viestit: 285
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 22:27
Paikkakunta: Tre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

Nesmit kirjoitti:Nimimerkillä: säädettävät luut työnalla :mosh:
Oisko nyt mahdollista koska herra ingagöra on nuin kiireinen niin tekis sellasen kuvan jossa perä nousis.
Nim.merk. kolmet liian lyhyet luut :oho:
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
Vastaa Viestiin