Akku tyhjäksi nopeasti / huoltoa mikkelissä?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
116-1117441574

Viesti Kirjoittaja 116-1117441574 »

Ajeltiin Helsingistä Mikkeliin, matkan varrella yksi pysähdys. Kun yritin käynnistää koneen perillä, oli akku jo niin tyhjä, ettei mitään toivoa saada konetta käyntiin.

Mikä voisi tyhjentää akun näin nopeasti? Pari päivää sitten mittailin jännitteen moottorin käydessä noin 5 000 k/min, oli alle korjauskäsikirjassa mainitun jännitteen. Joku osa on siis *askana, mutta mikä?

Ja toinen kysymys samaan hengenvetoon: mihin kannattaisi pyörä viedä huoltoon Mikkelissä? Täällä olisi tarkoitus olla ensi viikon puoliväliin asti, ei taida saada pyörää kuntoon tässä ajassa?
77-1231347869

Viesti Kirjoittaja 77-1231347869 »

Jos jännite paljon alle 13,5v akun navoista kierrostaessa niin laturia veikkaisin..tai akku...itselläni uusi akku ei kestänny 3kk pidempään...
116-1117441574

Viesti Kirjoittaja 116-1117441574 »

Matso kirjoitti:Jos jännite paljon alle 13,5v akun navoista kierrostaessa niin laturia veikkaisin..tai akku...itselläni uusi akku ei kestänny 3kk pidempään...

Akku on lähes uusi, joten tuskin se vika on siinä...mikäs tuo laturi olikaan englanniksi? Pitäisi varmaan laittaa hakuun.
Avatar
Mrk
Viestit: 183
Liittynyt: 12 Touko 2008, 00:00
Paikkakunta: Enimmäkseen eteläsuomessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mrk »

Alternator on laturi lontoon murteella, mutta kyllä ne siellä Mikkelissä suomeakin ymmärtävät :p
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

Kannattaa noita uusiakin akkuja latailla kunnolla siinä ennen asennusta heti hapotuksen jälkeen että heräävät toimintaan.
oli sitten kuinka Yuasa tahansa.ja jos joku kiinan akku niin voihan siitä tehdä leivänpaahtimen :cool:
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

Jaksanu ny parempaa ketjua etsiä niin laitetaan tähän kyssäri;
jos busan akku jostain syystä pääsee tyhjenemään täysin, saako sitä käyntiin millään paitsi apuvirralla/latauksella? Lähinnä G2&up kiinnostaa kun on ajonestoa ja muutakin elektroniikkaa niin ettei oma taito kaikkeen taivu.
Onnistuuko mäkistartti?
AD/HD
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Dösällä kirjoitti:Onnistuuko mäkistartti?

Ei onnistu. pitää olla virtaa.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

waiski10 kirjoitti:
Dösällä kirjoitti:Onnistuuko mäkistartti?

Ei onnistu. pitää olla virtaa.
Pikku pikku herätevirta pitäs olla ennekuin vaihtovirtalaturi suostuu yhteityökykyseksi seksi seksi seksi :1087
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Jonkun verran pitää olla virtaa että pensapumppu saa tehtyä tarpeeksi painetta. Muuten ei mäkistartilla lähde. Näin ainakin omien kokemuksien mukaan noi ruiskupelit käyttäytyy.
Vastaa Viestiin