Busan takarunko
- jokkebusa
- Viestit: 122
- Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
- Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
- Viesti:
toi takahäkkyrä tietääkseni murtuu poikki aina vain siitä yhestä kohdasta, eli yläkiinnikkekorvien takaa. tuskin on pelkoa että ettei moista huomaisi...=) matskun voipi varmistaa hyvinkin helposti takasatulaa tai kyttyrää raottamalla. ellei joku oo feikannut alurunkoa mustalla spraylla, alurunko on aina alumiinin värinen ja se teräksinen onpi maalattu mustaksi....
...dont you agree...ehhh..?
Alu-takarunko ei juurikaan "taivu", vaan se murtuu poikki. Kuten jokke tuossa mainitsikin, niin murtuminen tapahtuu siitä yläkiinnike korvakkeen takaa, hitsaussaumasta. Mikäli omistaa ko. malllin niin on hyvä aika-ajoin tarkistaa onko ko. saumaan ilmestynyt esim. hiushalkeamia. Eli etupenkki pois ja tsekkaus, aikaa hommaan menee max. 5 minuuttia.
Kyseessä on siis ns. laatuongelma, eli sen kiinnityskorvakkeen hitsaus siihen varsinaiseen alumiiniseen takahäkkiin ei ole kaikissa onnistunut. => Jotkut noista alumiinista murtuvat poikki ja osa taas tullee kestämään maailman tappiin.
Tuohon ongelmaan on maailmalla tarjolla erilaisia vahvistuksia/varmistuksia, jotta mitään radikaalia ei pääse tapahtumaan, vaikka ko. murtuminen tapahtuisikin. Tuossa esim. yksi yksinkertaisimmista/halvimmista. Ko. mallin tukiraudat ei tosin ole kovin paha tehdä itsekkään, jos vaan on välineet millä tehdä.
Kyseessä on siis ns. laatuongelma, eli sen kiinnityskorvakkeen hitsaus siihen varsinaiseen alumiiniseen takahäkkiin ei ole kaikissa onnistunut. => Jotkut noista alumiinista murtuvat poikki ja osa taas tullee kestämään maailman tappiin.
Tuohon ongelmaan on maailmalla tarjolla erilaisia vahvistuksia/varmistuksia, jotta mitään radikaalia ei pääse tapahtumaan, vaikka ko. murtuminen tapahtuisikin. Tuossa esim. yksi yksinkertaisimmista/halvimmista. Ko. mallin tukiraudat ei tosin ole kovin paha tehdä itsekkään, jos vaan on välineet millä tehdä.
Tosin takahäkin yläputkista ei tarvitse revetä kuin toinen putki niin se riittää murtamaan toisen korvakon poikki ( jos on laukkusarja paikollaan). Se todella tuntuu epämiellyttävältä kun häkki notkahtaa noin 160 vauhdista :O ei onneksi emäntä puonnut kyydistä vaikka lähellä se oli. Perä retkahti noin 10 cm alaspäin.
Tekasin tuossa muutaman kappaleen näitä takarungon jäykistepaloja, oisko kellään tarvetta? Jos ilmaantuu tarvetta niin viestiä vaan tänne niin tekasen niitä kerralla sitte vähä isomman pompsin. Hinta ois 40egeä/pariFastm8 kirjoitti:Alu-takarunko ei juurikaan "taivu", vaan se murtuu poikki. Kuten jokke tuossa mainitsikin, niin murtuminen tapahtuu siitä yläkiinnike korvakkeen takaa, hitsaussaumasta. Mikäli omistaa ko. malllin niin on hyvä aika-ajoin tarkistaa onko ko. saumaan ilmestynyt esim. hiushalkeamia. Eli etupenkki pois ja tsekkaus, aikaa hommaan menee max. 5 minuuttia.
Kyseessä on siis ns. laatuongelma, eli sen kiinnityskorvakkeen hitsaus siihen varsinaiseen alumiiniseen takahäkkiin ei ole kaikissa onnistunut. => Jotkut noista alumiinista murtuvat poikki ja osa taas tullee kestämään maailman tappiin.
Tuohon ongelmaan on maailmalla tarjolla erilaisia vahvistuksia/varmistuksia, jotta mitään radikaalia ei pääse tapahtumaan, vaikka ko. murtuminen tapahtuisikin. Tuossa esim. yksi yksinkertaisimmista/halvimmista. Ko. mallin tukiraudat ei tosin ole kovin paha tehdä itsekkään, jos vaan on välineet millä tehdä.
Ainakin mulla teräksisen takarungon väri on musta. Oletko kokeillut magneetilla että runko ei varmasti ole alumiinia?Ode kirjoitti:Jälkikäteen vaihdoin omaan busaani takarungon. Se on teräksinen ja väri oli hopea... Ei siis musta.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 13:37
Toissa kesänä vaihdoin kanssa omaani rautaisen. Se on maalattu myös hopeaksi.... varpisti on rautainen. Siihen putkihäkkyrään oli vielä listätty lattavahvikkeita muutamaan kohtaan... semmoisia joita ei alumiinisessa ollut ollenkaan. Lisäksi päällä on lattarauta poikittain neljällä kuusiokololla... siinä jossakin puolenvälin tienoilla sen jakkaran alla jolla kuski lepuuttaa ahteriaan.
Katselin taannoin yhtä toista, olisko ollut -00 tai -01, mustalla rautaperällä. Muistaakseni en löytänyt noita lattavahvikkeita siitä.
Katselin taannoin yhtä toista, olisko ollut -00 tai -01, mustalla rautaperällä. Muistaakseni en löytänyt noita lattavahvikkeita siitä.
Fastm8 kirjoitti:Alu-takarunko ei juurikaan "taivu", vaan se murtuu poikki. Kuten jokke tuossa mainitsikin, niin murtuminen tapahtuu siitä yläkiinnike korvakkeen takaa, hitsaussaumasta. Mikäli omistaa ko. malllin niin on hyvä aika-ajoin tarkistaa onko ko. saumaan ilmestynyt esim. hiushalkeamia. Eli etupenkki pois ja tsekkaus, aikaa hommaan menee max. 5 minuuttia.
Kyseessä on siis ns. laatuongelma, eli sen kiinnityskorvakkeen hitsaus siihen varsinaiseen alumiiniseen takahäkkiin ei ole kaikissa onnistunut. => Jotkut noista alumiinista murtuvat poikki ja osa taas tullee kestämään maailman tappiin.
Tuohon ongelmaan on maailmalla tarjolla erilaisia vahvistuksia/varmistuksia, jotta mitään radikaalia ei pääse tapahtumaan, vaikka ko. murtuminen tapahtuisikin. Tuossa esim. yksi yksinkertaisimmista/halvimmista. Ko. mallin tukiraudat ei tosin ole kovin paha tehdä itsekkään, jos vaan on välineet millä tehdä.
Joo ja multa löytyy kotimaisia vastaavanlaisia jäykisteitä samaan hintaan, mikäli tarvetta!!
Edit:
Taas liika hätänen, tämähän on sama vanha keskustelu :p
Mutta nuita kuitenki löytyy vielä jos tarvetta.