Typpivanaa suoralle kesällä

Täällä pohditaan miten ne pelit kulkee...
Ja jos ei, niin miksi ei...
Avatar
Ginkaze
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Elo 2008, 09:58
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ginkaze »

Pari kysymystä iloista pulloa kyyditseville busanisteille. Itse näprään ilokaasusetin (50hp) paikoilleen K3:een kun ehdin. Busani on yoshin putkistoa lukuunottamatta alkuperäinen. Tarkoitus on pitää pyörä edelleen mahdollisimman alkuperäisenä, kaasulla tulee ajettua vain muutaman kerran. Mikähän olisi joustavin tapa järjestää lisäbensat tuohon kaasutusvaiheeseen? Niin, tässäkin kohtaa olisi hyvä saada toteutettua lisäbensat niin, että järjestely olisi iisi skipata käytöstä silloin kun pyörä on taas ihan normaali ajossa. Jos tähän lisäbensan järjestelyyn tarvitaan Commanderia tai läppäriä, välipiuhaa ja laajoja tietoja oman ECU:n päivittämisestä joudun nostamaan kädet korkealle pystyyn tai oikeamminkin ”perstaskuun” ja kysyn sitten mistä löytyy välineet, mies ja tieto tämän ongelman ratkaisuun?

Entä onko hyviä tärppejä kuinka kaasua käytetään kenttäajossa jos tarkoitus on ajaa mahdollisimman hyvä huippunopeus? Jos pneum. vaihtajaa eikä sytyn pätkijääkään ole käytössä lienee helpointa kiihdytellä suosiolla normaalin ripeästi kutoselle ja painaa sitten vasta nappia vai kuinka homma toimii?
+200mph CLUB FINLAND
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vaikkapa tälleen:

Kuva

Vaatii ECU:n näpräämistä. ECU:n toiselle karttasetille siis rikastus jonka saa aktivoitua tuolla tööttinapilla joka samalla aktivoi ilokaasusolenoidin. Näin minulla. Kun nappia ei paina niin toimii normaalisti vaparina. Ja kytkimellä vielä saa valittua niinkin että töötti on edelleen töötti...

Tuo TT-Motorsportille Kempeleeseen niin laitetaan toimimaan. :)

Jos kaasua on tarpeeksi (=iso pullo) niin mahdollisimman aikaisessa vaiheessa nappi pohjaan. Itse käytän kakkosvaihteelta lähtien.




Edited By jarim on 1260295932
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...saattaa olla jonoa kevväällä... :D
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

toimeve kirjoitti:...saattaa olla jonoa kevväällä... :D
Vai alkaa Jämsässäkin koneen kutittelu? :D
No kentällä meneekin sit lujaa :turbobusa:
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Avatar
Koijari
Viestit: 220
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 20:14
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Koijari »

Vois kans kiinnostaa. :;):
SS 1600 k
3x SS 1000
--Still Counting --
Avatar
Ginkaze
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Elo 2008, 09:58
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ginkaze »

jarim kirjoitti:Tuo TT-Motorsportille Kempeleeseen niin laitetaan toimimaan. :)

Kiitti vastauksesta, pitää touhuta pullo ja kytkennät valmiiksi. ECU näprätään kuntoon sitten keväällä, eihän sitä tiedä jos vaikka TT-Motorsportin toimipiste löytyy silloin täältä etelästäkin ;)
+200mph CLUB FINLAND
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Löytyiskös pirkanmaalta/jyväskylän seutuvilta ECUn näprääjiä? Näin talvisin kun on aikaa miettiä ja suunnitella kaikkea kivaa :;):
Lähinnä ajattelin kuljettaa sellaista kaasupulloa ja napista vaihdella isompaa vaihdetta. Tosin kun köyhä opiskelija olen, niin varmaan taas jää kysely asteelle (ainakin tämän kesän osalta).
Mitäs käytännössä pyörälle muuta tarvisi tehdä, vai tarviiko mitään?
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Joku muu tietää paljonko pitää annostella jos haluaa kuskia kaasuttaa, mutta niille joita kiinnostaa moottorin kaasuttaminen molekyylitason ohjeet siitä että millaiseen seokseen jotkut pyrkivät ... jos meinataan paljonkin enemmän sitä kaasua laittaa...

http://www.modularfords.com/forums/showthread.php?t=150757
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin