"Vikaa turbossa" - reikärauta venyy......

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
83-1085581541

Viesti Kirjoittaja 83-1085581541 »

Ei näytä löytyvän kestävää ketjua busaan! Viides ketju lähti käyttöön kun edellinen hajos!!!! Nyt kokeillaan 18/45 ratastuksella josko siitä löytyisi apu.
MikaM
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Heinä 2005, 21:51
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja MikaM »

Lähetin kyselyn semmoisesta kuin Renouldin ketjuista. Renould valmistaa ketjuja teollisuuskäyttöön ja on ainakin olevinaan erittäin lujia. Se, että soveltuuko ne mp-käyttöön, selviää tässä lähiaikoina.
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

MikaM kirjoitti:Lähetin kyselyn semmoisesta kuin Renouldin ketjuista. Renould valmistaa ketjuja teollisuuskäyttöön ja on ainakin olevinaan erittäin lujia. Se, että soveltuuko ne mp-käyttöön, selviää tässä lähiaikoina.
Renould on yksi kuuluisimmista ketjuita, en tiije tekkeekö ennää muita kun teollisuus ketjuja. Onko O-rengas ketju?. Ennen vanhaan ei renukan teollisuus ketju ainakaan kovin hyvin pyöräkäyttöön sattunu mutta ajelihan sillä kun tutuilta steelin kavereilta sai vaikka satametriä ja jakso vaihtaa ja niitata :O
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
74-1093961235

Viesti Kirjoittaja 74-1093961235 »

Ex-Busanistina heitettävä tähän väliin omaa kokemusta; nimittäin yllättäen Reginan ketju kestänyt omassa mopossa todella hyvin! Ketju oli pärrässä ostaessa paikallaan, ja suhtauduin siihen hiukka epäillen koska olen jotenkin tottunut pitämään Reginaa jotenkin "kakkosluokan kejuna". En kuitenkaan alkanut ketjua vaihtamaan koska se oli melkein uusi ja päätin testata. Tähän mennessä kilsoja tullut n. 6500 ja ketjua kiristetty kolme kertaa. Joko mun pärrästä puuttuu tehoa/vääntöä tai sitte tuo ketju on LUJA! ???
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Jarno kirjoitti:Ex-Busanistina heitettävä tähän väliin omaa kokemusta; nimittäin yllättäen Reginan ketju kestänyt omassa mopossa todella hyvin! Ketju oli pärrässä ostaessa paikallaan, ja suhtauduin siihen hiukka epäillen koska olen jotenkin tottunut pitämään Reginaa jotenkin "kakkosluokan kejuna". En kuitenkaan alkanut ketjua vaihtamaan koska se oli melkein uusi ja päätin testata. Tähän mennessä kilsoja tullut n. 6500 ja ketjua kiristetty kolme kertaa. Joko mun pärrästä puuttuu tehoa/vääntöä tai sitte tuo ketju on LUJA! ???
Kerros mitkä välitykset sulla on siinä? Nehän vaikuttaa aika olennaisesti myös sen kestoon..
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
74-1093961235

Viesti Kirjoittaja 74-1093961235 »

16/44 :pylly:
122-1330943115

Viesti Kirjoittaja 122-1330943115 »

vanha aihe mutta katotaas jos tärppäis:

ketjut ja rattaat vaihtokunnossa.
melkein jos hommasin DID ZVM50 mutta onneksi ei löytynyt hyllystä ja sensijaan löyty tämä topic..

suunnitelmissa on talvelle turbiini-projekti.

ketjut vois mitottaa jo nyt sen mukaan ettei heikoin lenkki pauku sitten 1. vedolla ja pientä oravaa ala heti jörnimään.

eli hyvät turbiinin omistajat,
laittaisitteko viimeisimmät kokemuksenne ketjuista ja rattaista..
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Ek ZZZ. Venyy sekin mutta paras tähän mennessä.
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

En suosittele tuota ek:n zzz vitjaa.
Oisko tuolla nyt tonni ajettu ja alkaa oleen selvät. Ja on modattu vetopakka.
Seuraavana lähtee kokeiluun dragracen Ek:n drz2 vitja.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Noihin ketjuongelmiin suurin syy on/oli vakio vetopakka kun se pääsee voiman edessä taipumaan sivusuunnassa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Ei mullakkaan ollut ongelmia zzz ketjulla vaikka se 300 oli takistehoa.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

On mullaki modattu vetopakka. Meniskö sitte ajotyylin piikkiin tuo ketjun venyminen paremman selityksen puuttuessa.
122-1330943115

Viesti Kirjoittaja 122-1330943115 »

Kiitoksia kommenteista.

Tein vielä soittokierroksen ja mm. allright tuotepäällikkö suositteli DID D530ZVM-X ketjua sunstar rattailla.

Sunstarit rattaat ovat kuulemma kovammat kuin JT rattaat.

Onko nuista laajempia kokemuksia turbiinikäytössä ?


Laite tulee ns. päivittäiseen ajoon ja rakennetaan enemmän kestäväksi kuin tehokkaaksi.

Jatkoswingin "pakollisuus" ketjujen pituutta miettiessä nousi esiin.
Onko ketään turbiini bussikuskia joka ajelee vakioswingillä ?
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Itsellä hyvin riitti vakioswing noille tehoille. Eli ihan käyttäjästä kiinni tuo.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Onhan se hauskaa, ainakin yksi kesä ajella vakioswingillä.... Voi siihenkin kyllästyä ku koko ajan lipsuu nenä pystyyn :shocked:

Ainaski ite päädyin jatkoihin
Vastaa Viestiin