Kytkimen ilmaus... - ...osoittautui hankalaksi...
Jossain niksipirkassa neuvottiin ottamaan lääkeruisku kokoa XXL ja vähän muoviletkua, ruutalla imaisten säiliö tyhjäks, sitten ruutta täyteen uutta nestettä, letkulla kiinni alapään ilmaruuviin joka auki ja hissukseen painaen uudet liemet sissään... säiliötä väijyen huomaa kun alkaa tulla puhdasta nestettä ja sitten ilmaruuvi kiinni, ylös vielä puhtaat nesteet ja pakettiin. En oo ite tuota kokeillut mutta luulis toimivan...
Ja voihan tota soveltaa, esim kokeilla imeä ruutalla alhaalta ilmaruuvista hissukseen uutta ainetta (= ilmat pois) läpi systeemin...
Edit: JA VAROKAA NIITÄ MUOVIOSIA!!!
Ja voihan tota soveltaa, esim kokeilla imeä ruutalla alhaalta ilmaruuvista hissukseen uutta ainetta (= ilmat pois) läpi systeemin...
Edit: JA VAROKAA NIITÄ MUOVIOSIA!!!
Club 100 m/s
Joo onnistuhan se lopulta kun kaveri tuli sellaisen ison ruiskun kanssa käymään. Meni siinä sittenkin aikaa ennenkuin kytkin alkoi toimimaan. Ensiksi yritettiin ilmoja pois ruiskulla alhaalta, mutta kun ei tuntunut tulevan mitään niin työnnettiin alhaalta nesteet ylöspäin ja sitten rämpytettiin sitä kytkintä tovin aikaa. Siitä se sitten hiljalleen alkoi toimimaan.
Pitäsi kehitellä sellainen nesteenvaihtoaparaatti kun olis tuo jarrunestekin joskus vaihdettava.
Vaihdoin tosiaan samalla öljyt ja suodattimen sekä ilmansuodattimen. Ainakin vaihteet toimi tosi paljon paremmin... Johtui varmaan siitä ilmansuodattimen vaihdosta...
- jsalok -
Pitäsi kehitellä sellainen nesteenvaihtoaparaatti kun olis tuo jarrunestekin joskus vaihdettava.
Vaihdoin tosiaan samalla öljyt ja suodattimen sekä ilmansuodattimen. Ainakin vaihteet toimi tosi paljon paremmin... Johtui varmaan siitä ilmansuodattimen vaihdosta...
- jsalok -
Itse kun asensin vastaavaa osaa, niin varoin, ettei yläpäästä pääse hörppäämään ilmaa - siis valutin jarrunestettä lisää sitämyöten kun alapäästä (letkun kiinnikkeen olin löysännyt) poistui. Ilmaa tuli siitä huolimatta järjestelmään, mutta se poistui normaalisti ilmausruuvin kautta: ruuvi auki, kahva pohjaan ja ruuvi kiinni. Muutama toisto ja kytkin alkoi pelittään.jsalok kirjoitti:Joo onnistuhan se lopulta kun kaveri tuli sellaisen ison ruiskun kanssa käymään. Meni siinä sittenkin aikaa ennenkuin kytkin alkoi toimimaan. Ensiksi yritettiin ilmoja pois ruiskulla alhaalta, mutta kun ei tuntunut tulevan mitään niin työnnettiin alhaalta nesteet ylöspäin ja sitten rämpytettiin sitä kytkintä tovin aikaa. Siitä se sitten hiljalleen alkoi toimimaan.
Pitäsi kehitellä sellainen nesteenvaihtoaparaatti kun olis tuo jarrunestekin joskus vaihdettava.
Vaihdoin tosiaan samalla öljyt ja suodattimen sekä ilmansuodattimen. Ainakin vaihteet toimi tosi paljon paremmin... Johtui varmaan siitä ilmansuodattimen vaihdosta...
- jsalok -
Vanha pieru
joo ei tunnu kertakaikkiaan toimivan,ilmaa ei muka enää oo muttei kyllä otakkaan,no pitää kai purkaa vielä ja ilmata irrallaanFalconer kirjoitti:jsalok kirjoitti:Joo onnistuhan se lopulta kun kaveri tuli sellaisen ison ruiskun kanssa käymään. Meni siinä sittenkin aikaa ennenkuin kytkin alkoi toimimaan. Ensiksi yritettiin ilmoja pois ruiskulla alhaalta, mutta kun ei tuntunut tulevan mitään niin työnnettiin alhaalta nesteet ylöspäin ja sitten rämpytettiin sitä kytkintä tovin aikaa. Siitä se sitten hiljalleen alkoi toimimaan.
Pitäsi kehitellä sellainen nesteenvaihtoaparaatti kun olis tuo jarrunestekin joskus vaihdettava.
Vaihdoin tosiaan samalla öljyt ja suodattimen sekä ilmansuodattimen. Ainakin vaihteet toimi tosi paljon paremmin... Johtui varmaan siitä ilmansuodattimen vaihdosta...
- jsalok -
Itse kun asensin vastaavaa osaa, niin varoin, ettei yläpäästä pääse hörppäämään ilmaa - siis valutin jarrunestettä lisää sitämyöten kun alapäästä (letkun kiinnikkeen olin löysännyt) poistui. Ilmaa tuli siitä huolimatta järjestelmään, mutta se poistui normaalisti ilmausruuvin kautta: ruuvi auki, kahva pohjaan ja ruuvi kiinni. Muutama toisto ja kytkin alkoi pelittään.
Kytkimen ilmaus osoittautui eilen illalla aivan käsittämättömän hankalaksi.
Normaalisti 15 minuutin homma kahvitaukoineen vei pari tuntia ILMAN onnistumisen riemua...
Oiskohan jollain pettämätöntä keinoa millä homma onnistuisi. On kokeiltu ylä- ja alakautta, irrallaan ja kiinni, liittimien kautta, yms, yms... mutta kun ei niin ei.
kaikilla keinoin saa kahvan puolikovaksi, mutta lopullinen onnistuminen jää puuttumaan....
Normaalisti 15 minuutin homma kahvitaukoineen vei pari tuntia ILMAN onnistumisen riemua...
Oiskohan jollain pettämätöntä keinoa millä homma onnistuisi. On kokeiltu ylä- ja alakautta, irrallaan ja kiinni, liittimien kautta, yms, yms... mutta kun ei niin ei.
kaikilla keinoin saa kahvan puolikovaksi, mutta lopullinen onnistuminen jää puuttumaan....
Minä olen tuo ilmauksen tehnyt niin että kahvaa varovasti painaen siihen kohtaan jossa vastus alkaa tuntumaan, siinä vaiheessa alhaalta ruuvi auki ja varovasti kahva pohjaan asti, ruuvi kiinni ja kahva ylös. Tuota muutaman kerran niin yleensä on toiminut. Ylimääräinen käsipari sitä ruuvia aukomaan ei välttämättä ole pahitteeksi.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Joo ei se ollut helppo jobi soitin agollekkin hätääntyneenä hän suositteli sitä isoa ruuttaa mut sitä ei ollu saatavilla. putsasin samalla sylinteristä kaikki mönjät silältä eli mäntä ulos putsaus ja takaisin .silloin jäsrjestelmä tyhjenee kokonaan. sain kuitenkin ilmattua siten .aukasin ilmausruuvia ja kiinitin siihen läpinäkyvän bensaletkun ja toinen pää nestesäiliöön siten että se pää täytyy olla kokoajan nestepinnan alapuolella sit ei muuta kun pummppailin kytkinkahvalla pikkuhiljaa alkoi tuntuma löytymään sitä piti lutkuttaa reippaasti .homma onnistui ja päälle päkki panimotuotteita maistui hyvälle onnistuneen homman kunniaks
Edited By hayabusa00 on 1176285960
Edited By hayabusa00 on 1176285960
hayabusa00 kirjoitti:aukasin ilmausruuvia ja kiinitin siihen läpinäkyvän bensaletkun ja toinen pää nestesäiliöön siten että se pää täytyy olla kokoajan nestepinnan alapuolella
Tuohon kun vielä lisää polkupyörän venttiilin sinne letkun alapäähän estämään ilman/nesteen lutkuttamisen edestakaisin ilman ilmausruuvin kääntelyä, niin on Pro
Minime kirjoitti:Nyt ei pysty ymmärtämään.
Kävin taas kytkimen kimppuun.. pari minuuttia pumppaamista ja kytkin rupesi pelaamaan.
Ihan pelkkää nestettä valu vähän pois ja nyt toimii.
Olisko ne ilmakuplat yönaikana hissukseen nousseet letkuista ja sylinteristä säiliöön... ???
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage