Kytkimen ilmaus... - ...osoittautui hankalaksi...

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
jsalok
Viestit: 106
Liittynyt: 24 Touko 2004, 08:26
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsalok »

Tulipa laitettua MiksaK:n laippa paikalleen ja vaihdettua kytkinnesteet. Kytkimen ilmaus osoittautui vähän oudoksi.
Onko kellään hyviä niksejä...

- jsalok -
Avatar
jsalok
Viestit: 106
Liittynyt: 24 Touko 2004, 08:26
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsalok »

Vaikka kuinka pumppaa niin ei tule ilmaa enää muttei ala myöskään kytkin tekemään mitään... :(
Tuntuu ihan niinkuin tyhjää olis kytkimen takana...

- jsalok -
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

mulla oli juuri samoja ongelmia mutta kun ilmas sylinterin irrallaan ja tangolla laittoi sylinterille vähän vastusta niin alkoi homma toimimaan
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Jossain niksipirkassa neuvottiin ottamaan lääkeruisku kokoa XXL ja vähän muoviletkua, ruutalla imaisten säiliö tyhjäks, sitten ruutta täyteen uutta nestettä, letkulla kiinni alapään ilmaruuviin joka auki ja hissukseen painaen uudet liemet sissään... säiliötä väijyen huomaa kun alkaa tulla puhdasta nestettä ja sitten ilmaruuvi kiinni, ylös vielä puhtaat nesteet ja pakettiin. En oo ite tuota kokeillut mutta luulis toimivan...
Ja voihan tota soveltaa, esim kokeilla imeä ruutalla alhaalta ilmaruuvista hissukseen uutta ainetta (= ilmat pois) läpi systeemin...

Edit: JA VAROKAA NIITÄ MUOVIOSIA!!! :angry:
Club 100 m/s
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Joo muoviosat tykkää noista kytkinnesteistä.. laita vaikka visiinpuhdistuspräytä siihen ennen kun rupeet tuunaan se tekee sellasen kivan suojan siihen ettei ihan niin arka oo.. :fixed:
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
jsalok
Viestit: 106
Liittynyt: 24 Touko 2004, 08:26
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsalok »

Joo onnistuhan se lopulta kun kaveri tuli sellaisen ison ruiskun kanssa käymään. Meni siinä sittenkin aikaa ennenkuin kytkin alkoi toimimaan. Ensiksi yritettiin ilmoja pois ruiskulla alhaalta, mutta kun ei tuntunut tulevan mitään niin työnnettiin alhaalta nesteet ylöspäin ja sitten rämpytettiin sitä kytkintä tovin aikaa. Siitä se sitten hiljalleen alkoi toimimaan.
Pitäsi kehitellä sellainen nesteenvaihtoaparaatti kun olis tuo jarrunestekin joskus vaihdettava.
Vaihdoin tosiaan samalla öljyt ja suodattimen sekä ilmansuodattimen. Ainakin vaihteet toimi tosi paljon paremmin... Johtui varmaan siitä ilmansuodattimen vaihdosta... :D

- jsalok -
Falconer
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Touko 2004, 08:37
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Falconer »

jsalok kirjoitti:Joo onnistuhan se lopulta kun kaveri tuli sellaisen ison ruiskun kanssa käymään. Meni siinä sittenkin aikaa ennenkuin kytkin alkoi toimimaan. Ensiksi yritettiin ilmoja pois ruiskulla alhaalta, mutta kun ei tuntunut tulevan mitään niin työnnettiin alhaalta nesteet ylöspäin ja sitten rämpytettiin sitä kytkintä tovin aikaa. Siitä se sitten hiljalleen alkoi toimimaan.
Pitäsi kehitellä sellainen nesteenvaihtoaparaatti kun olis tuo jarrunestekin joskus vaihdettava.
Vaihdoin tosiaan samalla öljyt ja suodattimen sekä ilmansuodattimen. Ainakin vaihteet toimi tosi paljon paremmin... Johtui varmaan siitä ilmansuodattimen vaihdosta... :D

- jsalok -
Itse kun asensin vastaavaa osaa, niin varoin, ettei yläpäästä pääse hörppäämään ilmaa - siis valutin jarrunestettä lisää sitämyöten kun alapäästä (letkun kiinnikkeen olin löysännyt) poistui. Ilmaa tuli siitä huolimatta järjestelmään, mutta se poistui normaalisti ilmausruuvin kautta: ruuvi auki, kahva pohjaan ja ruuvi kiinni. Muutama toisto ja kytkin alkoi pelittään.
Vanha pieru
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

Falconer kirjoitti:
jsalok kirjoitti:Joo onnistuhan se lopulta kun kaveri tuli sellaisen ison ruiskun kanssa käymään. Meni siinä sittenkin aikaa ennenkuin kytkin alkoi toimimaan. Ensiksi yritettiin ilmoja pois ruiskulla alhaalta, mutta kun ei tuntunut tulevan mitään niin työnnettiin alhaalta nesteet ylöspäin ja sitten rämpytettiin sitä kytkintä tovin aikaa. Siitä se sitten hiljalleen alkoi toimimaan.
Pitäsi kehitellä sellainen nesteenvaihtoaparaatti kun olis tuo jarrunestekin joskus vaihdettava.
Vaihdoin tosiaan samalla öljyt ja suodattimen sekä ilmansuodattimen. Ainakin vaihteet toimi tosi paljon paremmin... Johtui varmaan siitä ilmansuodattimen vaihdosta... :D

- jsalok -

Itse kun asensin vastaavaa osaa, niin varoin, ettei yläpäästä pääse hörppäämään ilmaa - siis valutin jarrunestettä lisää sitämyöten kun alapäästä (letkun kiinnikkeen olin löysännyt) poistui. Ilmaa tuli siitä huolimatta järjestelmään, mutta se poistui normaalisti ilmausruuvin kautta: ruuvi auki, kahva pohjaan ja ruuvi kiinni. Muutama toisto ja kytkin alkoi pelittään.
joo ei tunnu kertakaikkiaan toimivan,ilmaa ei muka enää oo muttei kyllä otakkaan,no pitää kai purkaa vielä ja ilmata irrallaan
Minime
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Loka 2006, 09:50
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Minime »

Kytkimen ilmaus osoittautui eilen illalla aivan käsittämättömän hankalaksi.
Normaalisti 15 minuutin homma kahvitaukoineen vei pari tuntia ILMAN onnistumisen riemua...
Oiskohan jollain pettämätöntä keinoa millä homma onnistuisi. On kokeiltu ylä- ja alakautta, irrallaan ja kiinni, liittimien kautta, yms, yms... mutta kun ei niin ei.
kaikilla keinoin saa kahvan puolikovaksi, mutta lopullinen onnistuminen jää puuttumaan....
Avatar
kalle
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 15:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kalle »

Minime kirjoitti:
kaikilla keinoin saa kahvan puolikovaksi, mutta lopullinen onnistuminen jää puuttumaan....

No voi perkele...., eiks Viagra auta tohon vaivaan....:)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Minä olen tuo ilmauksen tehnyt niin että kahvaa varovasti painaen siihen kohtaan jossa vastus alkaa tuntumaan, siinä vaiheessa alhaalta ruuvi auki ja varovasti kahva pohjaan asti, ruuvi kiinni ja kahva ylös. Tuota muutaman kerran niin yleensä on toiminut. Ylimääräinen käsipari sitä ruuvia aukomaan ei välttämättä ole pahitteeksi. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
104-1152012659

Viesti Kirjoittaja 104-1152012659 »

Joo ei se ollut helppo jobi soitin agollekkin hätääntyneenä hän suositteli sitä isoa ruuttaa mut sitä ei ollu saatavilla. putsasin samalla sylinteristä kaikki mönjät silältä eli mäntä ulos putsaus ja takaisin .silloin jäsrjestelmä tyhjenee kokonaan. sain kuitenkin ilmattua siten .aukasin ilmausruuvia ja kiinitin siihen läpinäkyvän bensaletkun ja toinen pää nestesäiliöön siten että se pää täytyy olla kokoajan nestepinnan alapuolella sit ei muuta kun pummppailin kytkinkahvalla pikkuhiljaa alkoi tuntuma löytymään sitä piti lutkuttaa reippaasti .homma onnistui ja päälle päkki panimotuotteita maistui hyvälle onnistuneen homman kunniaks :kippis:



Edited By hayabusa00 on 1176285960
Minime
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Loka 2006, 09:50
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Minime »

Nyt ei pysty ymmärtämään.
Kävin taas kytkimen kimppuun.. pari minuuttia pumppaamista ja kytkin rupesi pelaamaan.
Ihan pelkkää nestettä valu vähän pois ja nyt toimii.
Olisi vissiin pitänyt eilen jaksaa vielä yhden olutpullon verran jatkaa.....
:p
Avatar
Timppa
Site Admin
Viestit: 716
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 16:15
Paikkakunta: Anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

hayabusa00 kirjoitti:aukasin ilmausruuvia ja kiinitin siihen läpinäkyvän bensaletkun ja toinen pää nestesäiliöön siten että se pää täytyy olla kokoajan nestepinnan alapuolella

Tuohon kun vielä lisää polkupyörän venttiilin sinne letkun alapäähän estämään ilman/nesteen lutkuttamisen edestakaisin ilman ilmausruuvin kääntelyä, niin on Pro :cool:

Minime kirjoitti:Nyt ei pysty ymmärtämään.
Kävin taas kytkimen kimppuun.. pari minuuttia pumppaamista ja kytkin rupesi pelaamaan.
Ihan pelkkää nestettä valu vähän pois ja nyt toimii.

Olisko ne ilmakuplat yönaikana hissukseen nousseet letkuista ja sylinteristä säiliöön... ???
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
106-1154289781

Viesti Kirjoittaja 106-1154289781 »

Ette näköjään tiedä kytkimen ilmauksesta mitään... nimittäin siellä on kytkinnesteen henki , joka puhaltelee ilmaa miten sattuu, joskus puhaltelee oikeaan suuntaan kuplia... :D

:oho: Sorry, mun oli ihan pakko... :offtopic:

EDIT: Tarkoitin siis että henkimaailman hommia....




Edited By jussibussi on 1176306542
Vastaa Viestiin