Kytkinlevyt - Mistä ostais?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
niapa
Viestit: 62
Liittynyt: 28 Kesä 2004, 19:12
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja niapa »

Merkkiliikkeessä sanoivat massa ja välilevyille hintaa jotain 220€,
kun taas esim. dragrace myy 149€ hintaan settiä.
Onkohan noissa eroja paljon? Olisko kokemusia mistä kantsis ostaa,
ettei osta susia kun yrittää säästää.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Orkkikset on parhaat, tässä kohtaa ei kannattane säästää..
Ainaski minun mielestä
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jep, orggis osia tässä tapauksessa sisään!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
niapa
Viestit: 62
Liittynyt: 28 Kesä 2004, 19:12
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja niapa »

Jep, kiitos. Haenpa Heinolta sitten, kun oli yksi setti hyllyssä.
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Ku kaikki on samaa mieltä, niin minäpä oon sitte sen toisen kannalla :blues:

Vanhaan rouvaan päivitin aikanaan kytkimen vakio -> orient express (tiä sitte kuka oli valmistaja). Uudet levyt "tarras" paljon paremmin (kello tykkäs varttimaililla).
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

tenhulttio kirjoitti:Ku kaikki on samaa mieltä, niin minäpä oon sitte sen toisen kannalla :blues:

Vanhaan rouvaan päivitin aikanaan kytkimen vakio -> orient express (tiä sitte kuka oli valmistaja). Uudet levyt "tarras" paljon paremmin (kello tykkäs varttimaililla).
Minä taas yhdet APE:n (Barnett?) levyt poltin muutamalla aavikkovälityslähdöllä...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Käykö -02 busaan uudempien gen1 busien kytkinlevysarjat?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Käy. Itse kyllä suosin sellaista yhdistelmää että sisimmäksi tulee samanlainen massalevy kuin ulommaiseksi ilman niitä jousiprikkavirityksiä, muuten vakiosti.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

jarim kirjoitti:Käy. Itse kyllä suosin sellaista yhdistelmää että sisimmäksi tulee samanlainen massalevy kuin ulommaiseksi ilman niitä jousiprikkavirityksiä, muuten vakiosti.
No hyvä että käy, pistetääs tuosta pörssifoorumin puolelta tilaten yksi sellainen sarja.

Meinasin itsekin jättää pois ne jousiprikat ja kasata kuvailemasi levy yhdistelmän mutta onko se nyt sitten pitävin vaihtoehto jos lock uppia ei huomioida?

Joutuu hankkia sen lock uppin jos noista vakiolevyistä ei saa kasattua luistamatonta pakettia. Nyt uudet Apen ultra jouset ja hiekkapaperilla elvytetyt 5-6tkm ajetut oem levyt ja ei pidä.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kyllä tuolllainen yhdistelmä pitää meillä Taxissakin. Missä kunnossa sulla kytkinkorit on?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Kaiketi ihan hyvässä kunnossa, 30tkm ajettu ja ei vartilla käyntejä tai vastaavia harjoitteita. Sen huomasin viimeksi kun kytkimen purin että jouset tai jousenpultin aluslevyt oli painanut painelevyn reikien sivuihin painaumia!? Liekkö normaalia.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Nyt on kytkinlevyt vaihdettu ja levyt asetettu siten että sisimpänä ja uloimpana on samanlainen levy ja spring-jutut jätetty pois. Uutta vastaavat massalevyt ja uudet välilevyt. Myös reuninmaiset levyt on uudet. Ja ei pidä vieläkään :angry:

Jo viimekesänä luulin että sutii kun kierrokset hyppäs yhtäkkiä mutta takaisin tullessa ei koskaan näkynyt mustia raitoja mutta en ihmetellyt asiaa sen enempää ja nyt tämän kesän aikana on ruvennut epäilyttämään että kytkin luistaa.

Aikaisemmat kokemukset kytkimen luistamisesta on että kierrokset ampuu nopeasti kohti rajoitinta ja samalla veto tuntuu heikkenevän, nyt kierrokset nousee ajonopeutta korkeammalle mutta ei kuitenkaan välittömästi rajoittajalle asti. Lisäksi nopeusmittarin viisari nousee samalla. Kuitenkaan mustia raitoja ei jää missään tilanteessa. Voiko kytkin luistaa tuollain "vähän"?

Jos luistaa niin se on lock uppin hankinta edessä.




Edited By gsxr on 1343240536
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

gsxr kirjoitti:Nyt on kytkinlevyt vaihdettu ja levyt asetettu siten että sisimpänä ja uloimpana on samanlainen levy ja spring-jutut jätetty pois. Uutta vastaavat massalevyt ja uudet välilevyt. Myös reuninmaiset levyt on uudet. Ja ei pidä vieläkään :angry:

Jo viimekesänä luulin että sutii kun kierrokset hyppäs yhtäkkiä mutta takaisin tullessa ei koskaan näkynyt mustia raitoja mutta en ihmetellyt asiaa sen enempää ja nyt tämän kesän aikana on ruvennut epäilyttämään että kytkin luistaa.

Aikaisemmat kokemukset kytkimen luistamisesta on että kierrokset ampuu nopeasti kohti rajoitinta ja samalla veto tuntuu heikkenevän, nyt kierrokset nousee ajonopeutta korkeammalle mutta ei kuitenkaan välittömästi rajoittajalle asti. Lisäksi nopeusmittarin viisari nousee samalla. Kuitenkaan mustia raitoja ei jää missään tilanteessa. Voiko kytkin luistaa tuollain "vähän"?

Jos luistaa niin se on lock uppin hankinta edessä.
Mitkä kytkinjouset?
Onko vakiokäikäle vai billet/hitsattu?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ja onko massalevyillä ajettu koko ajan samalla öljymerkillä? Onko ko. öljymerkki todettu toimivaksi Busan kytkimen kanssa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Kytkinjouset on uudet Apen ultra hardit ja käikäle on vakio.

Aiemmin käytettyä öljymerkkiä en itseasiassa tullut kysyneeksi levyjä ostaessa. Tosin onhan mulla tallella vielä ne omat käytetyt massalevyt joissa näytti ainakin pintaa olevan melko paljon joten jos vaihtais ne vielä takaisin. Niitä on uitettu Motulin 300V öljyssä. Pakan paksuus on tällä hetkellä noin 49,9-50.0mm.

Ihme juttu kun ei pidä jos kerta toimii taxissakin ja lock uppin hankkiminen ei tosiaan huokuttelis yhtään, ehkä mieluummin sellainen ahtopaine avusteinen sydeemi jos pakko on.
Vastaa Viestiin