tehot.........on.........ko - penkitystä
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Ei ole tehua, vaan 117 oli toisessa takarenkaalla ja toisessa vaan 45. Missä vika?:p
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Ehkä siihen tottunu että kyläseppien rallikoneissa otetaan ruttua sitte vähä pois kun nakutus alkaa. Mut aika hankala ollu tuon laskeminen busan koneessa kun niin pienet tilavuuden muutokset aiheuttaa suuria eroja. Ja nokat muuttunu suunnilleen joka talvi ja koko setti sitä myöten. En tiiä sitte onko liikaa uskoa kun Samin säädettyä tuli hyvä fiilis toimivuudesta.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Hienoa että kova työ vihdoin palkitaan! Ja en kyllä hetkeäkään epäile etteikö Samin jäljiltä pyörä olisi toimiva. Käypä koeajolla ja raportoi miltä pyörä nyt tuntuu omalla ECU:lla säädettynä, huomaako eroa kommarisäätöön?snuggles kirjoitti:Ehkä siihen tottunu että kyläseppien rallikoneissa otetaan ruttua sitte vähä pois kun nakutus alkaa. Mut aika hankala ollu tuon laskeminen busan koneessa kun niin pienet tilavuuden muutokset aiheuttaa suuria eroja. Ja nokat muuttunu suunnilleen joka talvi ja koko setti sitä myöten. En tiiä sitte onko liikaa uskoa kun Samin säädettyä tuli hyvä fiilis toimivuudesta.
Kannattaa muillakin alkaa tuota oman ECU:n säätöä vaatimaan, esimerkiksi Bikedoctorilta Tampereelta löytyy myös valmius tähän!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Juu, ei ehkä kannata luottaa mun sanomisiin aivan täydellisesti. Ite oon tehnyt vain yhden vanhan rouvan moottorin (1327cc EF Suzuki (11.2:1 puristukset), ja speksannu TFM taxin konetta.
Mutta teorioidahan saa
Nakutushan johtuu siitä, että maksimi palotilan paine ylittyy, siitä varmaan kaikki voi olla yhtä mieltä?
Mikä sitten on se maksimi? Siihen vaikuttaa palotilan muoto, polttoaineen oktaaniluku ja seoksen/moottorin lämpötila. Tietääkseni ei mikään muu.
No mikäs siihen paineeseen sitten vaikuttaa? Puristussuhde nyt ainakin ja täytös ja sytysennakko. Täytös taas pyritään saamaan mahdollisimman suureksi tekemällä muutoksia kaikkiin paikkoihin välillä ilman sisäänotto -> pakoputken pää. Virtaushäviöistä johtuen täytös pyrkii olemaan parhaimmillaan pienillä kierroksilla (imusarjan resonanssipituus tosin jeesaa niillä kierroksilla mihin ne viritetään, eli ihan suoraan sei mene niin). Nokkien ajoitusten piteneminen sitten heikentää täytöstä alakierroksilla kun ilma pääsee liikkumaan imusarjassa edestakaisin. Mutta isommilla kierroksilla pelittää paremmin ilman massan hitaudesta johtuen. Imu-ja pakonokkien ajoitukset ja overlap vaikuttaa samaan asiaan.
Sytytysennakko sitten pyritään laittamaan semmoiseksi, että suurin paine tulee sopivissa kampiakselin asennossa jotta sylinterissä oleva paine saatais muutettua liike-energiaksi (diesel prosessin "paremmuus" tulee tässä palotapahtumassa, siinä kun koko työtahti on samassa paineessa).
Eli mun johtopäätös on se, että sytysennakon säätö on enemmänkin vaivaa helpottava lääke, kuin tautia parantava linimentti. Siis, että jos otetaan joku esimerkkimoottori joka nakutta vaikkapa 7000r/min. Jos myöhäistetään syttyä vs lasketaan puristusta -> purstuksia laskemalla saadaan samoilla kierroksilla enemmän vääntöä.
Pääpiirteittäin näin. Voipi sitte suhtautua varauksin ja oikastakin voi, jos oon teorisoinu tai ymmärtänyt väärin.
:p
Ja nyt valmistautumaan
Mutta teorioidahan saa
Nakutushan johtuu siitä, että maksimi palotilan paine ylittyy, siitä varmaan kaikki voi olla yhtä mieltä?
Mikä sitten on se maksimi? Siihen vaikuttaa palotilan muoto, polttoaineen oktaaniluku ja seoksen/moottorin lämpötila. Tietääkseni ei mikään muu.
No mikäs siihen paineeseen sitten vaikuttaa? Puristussuhde nyt ainakin ja täytös ja sytysennakko. Täytös taas pyritään saamaan mahdollisimman suureksi tekemällä muutoksia kaikkiin paikkoihin välillä ilman sisäänotto -> pakoputken pää. Virtaushäviöistä johtuen täytös pyrkii olemaan parhaimmillaan pienillä kierroksilla (imusarjan resonanssipituus tosin jeesaa niillä kierroksilla mihin ne viritetään, eli ihan suoraan sei mene niin). Nokkien ajoitusten piteneminen sitten heikentää täytöstä alakierroksilla kun ilma pääsee liikkumaan imusarjassa edestakaisin. Mutta isommilla kierroksilla pelittää paremmin ilman massan hitaudesta johtuen. Imu-ja pakonokkien ajoitukset ja overlap vaikuttaa samaan asiaan.
Sytytysennakko sitten pyritään laittamaan semmoiseksi, että suurin paine tulee sopivissa kampiakselin asennossa jotta sylinterissä oleva paine saatais muutettua liike-energiaksi (diesel prosessin "paremmuus" tulee tässä palotapahtumassa, siinä kun koko työtahti on samassa paineessa).
Eli mun johtopäätös on se, että sytysennakon säätö on enemmänkin vaivaa helpottava lääke, kuin tautia parantava linimentti. Siis, että jos otetaan joku esimerkkimoottori joka nakutta vaikkapa 7000r/min. Jos myöhäistetään syttyä vs lasketaan puristusta -> purstuksia laskemalla saadaan samoilla kierroksilla enemmän vääntöä.
Pääpiirteittäin näin. Voipi sitte suhtautua varauksin ja oikastakin voi, jos oon teorisoinu tai ymmärtänyt väärin.
:p
Ja nyt valmistautumaan
Takarengas luisti aika lahjakkaasti, vanha kova koppura nyt alla, aiemmin sisäänajovedot antoi parempia lukemia..
2008 vs 2009
Edited By TJJ on 1243705598
2008 vs 2009
Edited By TJJ on 1243705598
Tuota noin, koeajo oli tänään alastarolla kiihdytystä ja tuntuihan se menevän vaikkei kello tykänny. Tällä kokoonpanollahan tuo ei oo ollu commarisäädetty, joten siitä erosta en osaa sanoa. Seuraavaksi tarkastelua ettei oo joo kaakit karkuteillä.jarim kirjoitti:Hienoa että kova työ vihdoin palkitaan! Ja en kyllä hetkeäkään epäile etteikö Samin jäljiltä pyörä olisi toimiva. Käypä koeajolla ja raportoi miltä pyörä nyt tuntuu omalla ECU:lla säädettynä, huomaako eroa kommarisäätöön?
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Paljonko se litrateho on siinä parhaassa?PetriK kirjoitti:Hei - ei nyt arvostella jos joku tekee litrateholtaan toistaiseksi parhaan moottorin. Kai nyt sellaisessa nakutusta saa säätämisen alussa kuulua varsinkin alakerrassa isolla vääntöalueella. Nakutuksen saa kuitenkin helposti pois pienentämällä ennakkoa siellä nakutusalueella.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Omasta laskeskelin 149hv/l ja olisko siellä mitattu sellasia 143hv/l ja 142hv/l. Mut lopullinen maksimiteho tietty käytössä ratkaisee, josta jäätiin kymmeniä kaakkeja. Eilen vartillakin näki eron käytännössä kun alko teksti takalokkarissa "200mph club" häviään horisonttiin.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Sellainen lisäys vielä että tehot mitattu nyt myös rikumotorilla lahdessa. Takaselta 232,8hv. Normeista, olosuhteista, rullasta ja eilisistä eväistä saa tietty vääntää juttua, mut pointti on se että tuolla tuli viime kesänä jo 229hv, joten kentälle ei ole parannusta odotettavissa, kun touring-pleksistä ym. hidasteista en luovu. Koitetaan vaan sitä 200mph rikkoa uudestaan.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Torstaina kävi mun vanhus Kimmon käsittelyssä Bikefoxilla. Eli busa -00 mittarissa 61tkm. Yoshi TRS race sliparit, K&N ja PC3. Pyysin vääntöä alas eikä huipputehoilla oo väliä, mutta kivasti niitäkin irtos mun mielestä:
Teho: 163,8hv
Vääntö: 146Nm
On kyllä miellyttävän tasainen käyrä ja käy nyt paljon nätimmin ylipäätään. Kelepaa lähtiä ulukomaanreisulle=)
Teho: 163,8hv
Vääntö: 146Nm
On kyllä miellyttävän tasainen käyrä ja käy nyt paljon nätimmin ylipäätään. Kelepaa lähtiä ulukomaanreisulle=)
Löytyi tällainenkin tehomittauskuva netistä... Dynon rullat solmuun!
Joo sori, vähän OT..
e: korjattu linkkkiä
Edited By TeeCay on 1247038810
Joo sori, vähän OT..
e: korjattu linkkkiä
Edited By TeeCay on 1247038810