tehot.........on.........ko - penkitystä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Mikähän mun motissa on vikana kun ei nakuttele 14,5 suhteellakaan V-Powerilla
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Ksthb kirjoitti:Mikähän mun motissa on vikana kun ei nakuttele 14,5 suhteellakaan V-Powerilla
Oliskohan liikaa overlappia? Taikka sitte vaan liian pitkät ajotukset :bulb:
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Ei ole tehua, vaan 117 oli toisessa takarenkaalla ja toisessa vaan 45. Missä vika?:p
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

snuggles kirjoitti:Voidaan myö Titaani koittaa saada lukemia aikaiseksi välimallin keskikokoisten luokassa, ei oo asiaa kaasujen ja ropellien sekaan :D
kaikkii luokkii niitä nykyään onkin..
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Hei - ei nyt arvostella jos joku tekee litrateholtaan toistaiseksi parhaan moottorin. Kai nyt sellaisessa nakutusta saa säätämisen alussa kuulua varsinkin alakerrassa isolla vääntöalueella. Nakutuksen saa kuitenkin helposti pois pienentämällä ennakkoa siellä nakutusalueella.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ehkä siihen tottunu että kyläseppien rallikoneissa otetaan ruttua sitte vähä pois kun nakutus alkaa. Mut aika hankala ollu tuon laskeminen busan koneessa kun niin pienet tilavuuden muutokset aiheuttaa suuria eroja. Ja nokat muuttunu suunnilleen joka talvi ja koko setti sitä myöten. En tiiä sitte onko liikaa uskoa kun Samin säädettyä tuli hyvä fiilis toimivuudesta.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

snuggles kirjoitti:Ehkä siihen tottunu että kyläseppien rallikoneissa otetaan ruttua sitte vähä pois kun nakutus alkaa. Mut aika hankala ollu tuon laskeminen busan koneessa kun niin pienet tilavuuden muutokset aiheuttaa suuria eroja. Ja nokat muuttunu suunnilleen joka talvi ja koko setti sitä myöten. En tiiä sitte onko liikaa uskoa kun Samin säädettyä tuli hyvä fiilis toimivuudesta.
Hienoa että kova työ vihdoin palkitaan! Ja en kyllä hetkeäkään epäile etteikö Samin jäljiltä pyörä olisi toimiva. Käypä koeajolla ja raportoi miltä pyörä nyt tuntuu omalla ECU:lla säädettynä, huomaako eroa kommarisäätöön?

Kannattaa muillakin alkaa tuota oman ECU:n säätöä vaatimaan, esimerkiksi Bikedoctorilta Tampereelta löytyy myös valmius tähän!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Juu, ei ehkä kannata luottaa mun sanomisiin aivan täydellisesti. Ite oon tehnyt vain yhden vanhan rouvan moottorin (1327cc EF Suzuki (11.2:1 puristukset), ja speksannu TFM taxin konetta.
Mutta teorioidahan saa :)

Nakutushan johtuu siitä, että maksimi palotilan paine ylittyy, siitä varmaan kaikki voi olla yhtä mieltä?
Mikä sitten on se maksimi? Siihen vaikuttaa palotilan muoto, polttoaineen oktaaniluku ja seoksen/moottorin lämpötila. Tietääkseni ei mikään muu.

No mikäs siihen paineeseen sitten vaikuttaa? Puristussuhde nyt ainakin ja täytös ja sytysennakko. Täytös taas pyritään saamaan mahdollisimman suureksi tekemällä muutoksia kaikkiin paikkoihin välillä ilman sisäänotto -> pakoputken pää. Virtaushäviöistä johtuen täytös pyrkii olemaan parhaimmillaan pienillä kierroksilla (imusarjan resonanssipituus tosin jeesaa niillä kierroksilla mihin ne viritetään, eli ihan suoraan sei mene niin). Nokkien ajoitusten piteneminen sitten heikentää täytöstä alakierroksilla kun ilma pääsee liikkumaan imusarjassa edestakaisin. Mutta isommilla kierroksilla pelittää paremmin ilman massan hitaudesta johtuen. Imu-ja pakonokkien ajoitukset ja overlap vaikuttaa samaan asiaan.

Sytytysennakko sitten pyritään laittamaan semmoiseksi, että suurin paine tulee sopivissa kampiakselin asennossa jotta sylinterissä oleva paine saatais muutettua liike-energiaksi (diesel prosessin "paremmuus" tulee tässä palotapahtumassa, siinä kun koko työtahti on samassa paineessa).
Eli mun johtopäätös on se, että sytysennakon säätö on enemmänkin vaivaa helpottava lääke, kuin tautia parantava linimentti. Siis, että jos otetaan joku esimerkkimoottori joka nakutta vaikkapa 7000r/min. Jos myöhäistetään syttyä vs lasketaan puristusta -> purstuksia laskemalla saadaan samoilla kierroksilla enemmän vääntöä.

Pääpiirteittäin näin. Voipi sitte suhtautua varauksin ja oikastakin voi, jos oon teorisoinu tai ymmärtänyt väärin.
:p

Ja nyt valmistautumaan :kippis:
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Takarengas luisti aika lahjakkaasti, vanha kova koppura nyt alla, aiemmin sisäänajovedot antoi parempia lukemia..

2008 vs 2009




Edited By TJJ on 1243705598
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

jarim kirjoitti:Hienoa että kova työ vihdoin palkitaan! Ja en kyllä hetkeäkään epäile etteikö Samin jäljiltä pyörä olisi toimiva. Käypä koeajolla ja raportoi miltä pyörä nyt tuntuu omalla ECU:lla säädettynä, huomaako eroa kommarisäätöön?
Tuota noin, koeajo oli tänään alastarolla kiihdytystä ja tuntuihan se menevän vaikkei kello tykänny. Tällä kokoonpanollahan tuo ei oo ollu commarisäädetty, joten siitä erosta en osaa sanoa. Seuraavaksi tarkastelua ettei oo joo kaakit karkuteillä.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

PetriK kirjoitti:Hei - ei nyt arvostella jos joku tekee litrateholtaan toistaiseksi parhaan moottorin. Kai nyt sellaisessa nakutusta saa säätämisen alussa kuulua varsinkin alakerrassa isolla vääntöalueella. Nakutuksen saa kuitenkin helposti pois pienentämällä ennakkoa siellä nakutusalueella.
Paljonko se litrateho on siinä parhaassa?
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Omasta laskeskelin 149hv/l ja olisko siellä mitattu sellasia 143hv/l ja 142hv/l. Mut lopullinen maksimiteho tietty käytössä ratkaisee, josta jäätiin kymmeniä kaakkeja. Eilen vartillakin näki eron käytännössä kun alko teksti takalokkarissa "200mph club" häviään horisonttiin.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Sellainen lisäys vielä että tehot mitattu nyt myös rikumotorilla lahdessa. Takaselta 232,8hv. Normeista, olosuhteista, rullasta ja eilisistä eväistä saa tietty vääntää juttua, mut pointti on se että tuolla tuli viime kesänä jo 229hv, joten kentälle ei ole parannusta odotettavissa, kun touring-pleksistä ym. hidasteista en luovu. Koitetaan vaan sitä 200mph rikkoa uudestaan.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
45-1241345342

Viesti Kirjoittaja 45-1241345342 »

Torstaina kävi mun vanhus Kimmon käsittelyssä Bikefoxilla. Eli busa -00 mittarissa 61tkm. Yoshi TRS race sliparit, K&N ja PC3. Pyysin vääntöä alas eikä huipputehoilla oo väliä, mutta kivasti niitäkin irtos mun mielestä:

Teho: 163,8hv
Vääntö: 146Nm

On kyllä miellyttävän tasainen käyrä ja käy nyt paljon nätimmin ylipäätään. Kelepaa lähtiä ulukomaanreisulle=)
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

Löytyi tällainenkin tehomittauskuva netistä... Dynon rullat solmuun!

Joo sori, vähän OT.. :cool:

e: korjattu linkkkiä




Edited By TeeCay on 1247038810
Vastaa Viestiin