Fi c41

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
118-1176995089

Viesti Kirjoittaja 118-1176995089 »

Eli hyvin pelannut tämän kesän, mutta nyt pyörä oli seisonut 2 päivää ja hyppäsin puikkoihin. Aloin starttaamaan ja alkoi FI valo vilkkumaan. katsoin vikakoodin ja näytti C 41 katsoin sulakkeet ja yksi 10A sulake FUEL oli palanut. laitoin siitä vierestä varasulakkeen ja käänsin virrat päälle niin samantien poltti sulakkeen. nyt kun kääntää virrat niin rele vain napsuu ja pumppu ei pyöri kun tosin ei ole sitä ehjää sulaketta. täytyy lähtee ostamaan ehjiä sulakkeita. Avittakaa te mua ongelmassa. Pyörä 1999 ajettu 19000 km. Viime kesänä putsattu pumppu + sihdit ja vaihdettu pumppuun uudet o-renkaat!? miksi polttaa sulaketta vaikka viime reissulla toimi moitteettomasti!?.

kiitos
118-1176995089

Viesti Kirjoittaja 118-1176995089 »

Hieman lisää.. Eli pumppu ei kerkiä pyörähtämään yhtään kun se polttaa sen sulakkeen heti! Voisko sitä pumpulta lähtevän johdon liittimestä mitata jotain? mitä arvoja se pitäisi näyttää?

Vitsi kun on kuutamolla noista sähköistä :D
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

tsekkaa ainakin liitokset ja mahdolliset johtohiertymät...arvoista en osaa sanoo
118-1176995089

Viesti Kirjoittaja 118-1176995089 »

joo niitä täs oon yrittänyt tonkia mutta kaikki näyttää niin ehjältä..

Laitoin uuden sulakkeen ja otin sen liittimen irti joka tulee bensapumpulle. Sitten kun kääntää virrat päälle niin vika koodi näyttää, että kaikki on OK ja sulake pysyy ehjänä. Eikös tämä kerro sen, että vika on ainoastaan pumpussa koska kaikki on OK kun virtaa ei pumpulle tule ja sitten kun liitin on kiinni eli virtaa pumpulle tulee niin se sulake palaa..!? Mikä mahtaisi pumpussa olla?




Edited By varustelija on 1243360020
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

oikosessa?
villeh
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 12:54
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja villeh »

Mulla on yksi -99 pumppu hyllyssä...
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
118-1176995089

Viesti Kirjoittaja 118-1176995089 »

villeh kirjoitti:Mulla on yksi -99 pumppu hyllyssä...

Mitenkäs paljon sillä on päästelty? Onkohan kallis? oletko aukonut sitä kertaakaan?




Edited By varustelija on 1243363179
118-1176995089

Viesti Kirjoittaja 118-1176995089 »

Vika edelleen kateissa. Ehdotuksia/arvauksia?
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

manuskan mukaan C41 (sivu 4-49):

No signal from fuel pump relay
-Fuel pump relay circuit open or short cut (tarkistus sivu 4-53)
-Fuel pump relay malfunction (tarkistus sivu 4-53)
-ECM malfunction (tarkistus sivu 4-49)

itse pumpun tarkistus proceduuri manuskan sivu (4-53)

Kannataa hommata/kaivaa esille rempparomppu ja tarkistella sen mukaan.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
samppi
Viestit: 317
Liittynyt: 12 Tammi 2008, 12:57
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja samppi »

Alottaa etulampusta, ni ennen takalamppua yleesä vika löytyy, sivutuotteena tulee mopon tekniikka tutuksi :offtopic: :D
Tosiaan itte muutamaan otteeseen menny ja räjäyttäny turhaan mopon,jonka jälkeen oppinu hyödyntämään hiljalleen tota romppua josta ulostelin paperiversion kansioon talliin. :bowdown:
Se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys !

Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
118-1176995089

Viesti Kirjoittaja 118-1176995089 »

samppi kirjoitti:Alottaa etulampusta, ni ennen takalamppua yleesä vika löytyy, sivutuotteena tulee mopon tekniikka tutuksi :offtopic: :D
Tosiaan itte muutamaan otteeseen menny ja räjäyttäny turhaan mopon,jonka jälkeen oppinu hyödyntämään hiljalleen tota romppua josta ulostelin paperiversion kansioon talliin. :bowdown:
Saisko Sen suomenkielisenä :D :;):
118-1176995089

Viesti Kirjoittaja 118-1176995089 »

Taas busa toimii. Avattiin bensapumppu ja siellähän se vika oli. viime kesänä kun se avattiin ja putsattiin niin kasausvaiheessa toinen sähköjohdoista oli jäänyt pumpun sisällä olevan valkoisen muovikehikon alle jumiin ja nyt oli hiertänyt johdon eristeen rikki.

:thumbup:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

varustelija kirjoitti:Taas busa toimii. Avattiin bensapumppu ja siellähän se vika oli. viime kesänä kun se avattiin ja putsattiin niin kasausvaiheessa toinen sähköjohdoista oli jäänyt pumpun sisällä olevan valkoisen muovikehikon alle jumiin ja nyt oli hiertänyt johdon eristeen rikki.

:thumbup:
Noniin, asioilla on tapana selvitä ja hienosti taas Busa itse kertoi missä se vika on. Hyvä kun raportoit myös ongelman ratkaisun tänne. :thumbup:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

tollasia vikoja on aina hieno etsii. mutta hyvä että löyty, ja sieltä mistä pitikin.
jeejee 1/4 alle kympin
118-1176995089

Viesti Kirjoittaja 118-1176995089 »

Joo näin on. Meinasi vähän ahistaa kun kyselin Jokiniemestä uuden pumpun hintaa niin kehu, että ei se maksa kuin 660e :oho:
Vastaa Viestiin