tehonmittaus - ??

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
112-1115653992

Viesti Kirjoittaja 112-1115653992 »

kertokaapas jotka ootte mittauttaneet moponne tehot,että millä vaihteella mittaus suoritettu?näyttää olevan eroja?vai johtuuko eri vaihteella mittaus kenties penkistä/softasta :stupid:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Viaber vitosella, Ansavuori nelosella, Tuning World vitosella
112-1115653992

Viesti Kirjoittaja 112-1115653992 »

kemi mc ja kokkolan pekka.p kutosella.oma villi veikkaus on että jos samassa penkissä ajetaan esim.kutosella ja nelosella niin saahan se rulla kyytiä nelosella hiukan erilailla ??? tässäkö se selitys etelän suuremmille(yleensä) heppalaumoille :mosh: ja tästä ei kannata kenenkään vetää herneitä nenään....lähinnä alkoi mietityttään tämä asia pyörän(ei ollu busa) kohdalla joka ajettiin kokkolassa nelosella ja kemissä kutosella.enkä väitä suuntaan tai toiseen että jompikumpi ois väärin/oikein :oops: kertokaapa asiasta tietävät missä tämän homman niksi piilee :bulb:
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Minulta mitattiin kuhmossa kutosvaihteella....itsekkin mietin samaa asiaa, mutta sanoivat ettei sillä ole merkistystä....

Millaisia eroja siinä syntyi kun ajoitte eri vaihteella?
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

Penkitkin ovat kai hieman yksilöitä ja eri paikoissa saatetaan käyttää eri korjaus kertoimia josta erot. Jos halutaan vertailua tehdä niin kaikki pitäisi ajaa samassa penkissä :oops:
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
112-1115653992

Viesti Kirjoittaja 112-1115653992 »

yksilöitäpä hyvinkin...mutta millä perusteella vaihde arvotaan?joku taika siinä on.kuhmossa ja kemissä ilmeisesti samanlainen penkki?tai softa ainaki.noooo esimerkiksi kokkolassa olikohan fuksin penkki(korjatkoon ken muistaa)ohjelma kertoo millä vaihteella ajetaan ja jos välitys muutettu se naputetaan koneelle ennen ajoa.yleensä isommat pyörät ajetaan isoimmalla vaihteella,mutta ymmärrettävistä :D syistä esim.kusiaiset pienemmillä.käyn joku päivä ajaan käppyrät 4,5 ja 6. ja kerron sitte mitä näytti :turbobusa:
72-1116521483

Viesti Kirjoittaja 72-1116521483 »

Oma säädettiin ja penkitettiin Bike Doctorilla Tanpereella, nääs.
Vetoja tehtiin sekä 5. että 6. vaihteella 300km/h rajoitus poistettuna (TRE). Ts. 6. -vaihteenkin sai vääntää kierroluvunrajoittimeen saakka. Tulos löytyy galleriasta 6.-vaihteella ajettuna.
112-1115653992

Viesti Kirjoittaja 112-1115653992 »

et sitte viittiny kertoa oliko tuloksissa eroa :shocked:
109-1117704784

Viesti Kirjoittaja 109-1117704784 »

olisko kellää antaa jonku turbo virittäjän numeroa tai koti sivua.
onko tietoa mitä maksaa
72-1116521483

Viesti Kirjoittaja 72-1116521483 »

pete1 kirjoitti:et sitte viittiny kertoa oliko tuloksissa eroa :shocked:
No muistaakseni ei. Mopossa oli penkissä "pitkät" välitykset (18/40), eikä silläkään tuntunut olevan merkitystä, koska noi tiedot syötetään säätöpenkin PC:hen. Bussien mittaukset tehdään vitosella, ettei 300km/h leikkuri katkaisisi mittausta ennen kierroluvunrajoitinta. Omassani tällä ei ollut merkitystä.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

makeaa kirjoitti:olisko kellää antaa jonku turbo virittäjän numeroa tai koti sivua.
onko tietoa mitä maksaa
Pitäiskö olla valmis paketti vai rakennatko itse?
112-1115653992

Viesti Kirjoittaja 112-1115653992 »

no niin käppyröitä tuli ajettua.ajettu kokkolassa ja konetehoista kyse,mutta kertonee olennaisimman.
177.7hv 14,9nm kutosella (147.6hv 13.6nm rullateho)
182.4hv 18.4nm vitosella
182.8hv 16.6nm nelosella

vakioputkistolla+bos vaimentajilla 175.6hv 15.1nm
nyt micronin sarja+yoshin rs3 race+k&n(boxi modattu)tre 177.7hv 14.9nm :thumbdown: sama paketti kemissä 155hv 133nm takaa(oma boxi säädettynä)=aika säälittävä lopputulos 2.1hv lisää ja vääntöä pois.
minkälaisia tuloksia muut saanu micronilla?ei vakuuttanu mua ainakaan..........taidan jatkossa luottaa jälleen akraan
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tasen1:n -03 Busasta Micronin 4-2-1 putkella, suodatinkotelon modauksella + K&N:llä 162 heppaa takarenkaalta Kemin penkissä...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Tase
Viestit: 168
Liittynyt: 24 Touko 2004, 08:22
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Tase »

Jep mulla on lähes sama satsi viripalikoita.. Kemissä mitattiin tuo Jarim mainitsema 162 Kliks Onko sulla käyriä tuosta sun Busasta? Tuliko sulle myös tonne alas vääntöön tollainen kuoppa? Tuntuu, että kaikilla jotka on laittaneet 4-2-1 putken ja modanneet ilmanputsarin ilmenee jonkinmoinen kuoppa :oops: Tuota ei omalla ruiskuboksilla saanut säädettyä pois. No ei tuota kuoppaa ajossa edes huomaa :;):
72-1116521483

Viesti Kirjoittaja 72-1116521483 »

No jopas onkin aika monttu. Tuossa 2500rpm kohdalla pitäs olla 100Nm... Vai onko mulla joku ihme yksilö itellä -empä usko.
Vastaa Viestiin