Telineet ja laukut saksan moottoritielle ? - Mikä kestäisi ja mistä kokemusta....

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
75-1229438028

Viesti Kirjoittaja 75-1229438028 »

Ku en jaksa ny googlata, onks toi Cargobag itsessään jo vedenpitävä ilman erillistä sadesuojaa? Mulla nyt ollut rearbag joka tosi hyvä, mut hiukan snadi ilman sivulaukkuja...
jbusa

Viesti Kirjoittaja jbusa »

Cargobagissa on vedenpitävä sisäpussi jossa teipatut saumat. Kunnon päiväkaupalla jatkuvassa sateessa en henk.koht. ole testannut, mutta pikku kuurot kestää kyllä laukun normi tekstiilikin.
RM Heinon sivuilla lisätietoa ja valmistajan sivut
"Epäjärjestys on sana, jonka olemme keksineet kuvaamaan järjestystä, jota emme ymmärrä."

- Henry Miller -
75-1229438028

Reilun 25 vuotta reissunnu tuolla Saksanmaalla ja siitä alaspäin, tuo mitä sanoin että ei ole ollut ongelmaa paikallisten poliisien kanssa laukku- ym. asioissa kovien nopeuksien kera perustuu mun kokemukseen, ei koskaan mitään pulmia ko. asioissa siellä. Olen minäkin kuullut monenlaista tarinaa, itse en ole kokenut moista virkavallan taholta.

Moneen kertaan jutellut huoltamoilla saksalaisen virkavallan kanssa, aina vaan kyselleet että Suomestako asti sitä tullaan...ja mihis kauas on matka... :skootteri:
Köpi

Viesti Kirjoittaja Köpi »

jbusa kirjoitti:Cargobagissa on vedenpitävä sisäpussi jossa teipatut saumat. Kunnon päiväkaupalla jatkuvassa sateessa en henk.koht. ole testannut, mutta pikku kuurot kestää kyllä laukun normi tekstiilikin.
Ööh, kyyl mun cargo-bagin mukana tuli erillinen sadehuppu, joka vetästään laukun päälle...
jbusa

Viesti Kirjoittaja jbusa »

Köpi kirjoitti:
jbusa kirjoitti:Cargobagissa on vedenpitävä sisäpussi jossa teipatut saumat. Kunnon päiväkaupalla jatkuvassa sateessa en henk.koht. ole testannut, mutta pikku kuurot kestää kyllä laukun normi tekstiilikin.

Ööh, kyyl mun cargo-bagin mukana tuli erillinen sadehuppu, joka vetästään laukun päälle...

:wtf: Ei mitään pussukkaa ollut mukana? Tais myyjä höpläyttää sujuvilla puheilla innostunutta sisämuoveista, kyselläänpä kortonkia jos löytyis vielä... :blues: Alkuperäisessä (?) paketissa oli muttei liikkeestä ostettu.
Noh, ei kamat ole kastunut (vielä), mutta eipä tosiaan kunnon kaatosateeseenkaan osunut (viime kesänä lähinnä ihme...).
"Epäjärjestys on sana, jonka olemme keksineet kuvaamaan järjestystä, jota emme ymmärrä."

- Henry Miller -
Köpi

Alppireissullani kortonki oli tarpeeseen, kamat sisälläkin oli kyllä ilmatiiviisti pakatuissa tiivistepusseissa...eikä siten kastuneet.
75-1229438028

Rearbag kesti Alpeilla kunnon monsuunisateen, ei ottanu vodaa sisäänsä yhtään. Säilyi vaatteet ja kamera, ym. aivan kuivana, ja siis ilman mitään sadesuojaa. Eipä sen mukana tulekaan sellaista. Hemmetin hyvä laukku! :respekt:
103-1209027290

Viesti Kirjoittaja 103-1209027290 »

Karza kirjoitti:Rearbag kesti Alpeilla kunnon monsuunisateen, ei ottanu vodaa sisäänsä yhtään. Säilyi vaatteet ja kamera, ym. aivan kuivana, ja siis ilman mitään sadesuojaa. Eipä sen mukana tulekaan sellaista. Hemmetin hyvä laukku! :respekt:
Siis Bags Connectionin Rearbag? Itse hain juuri eilettäin sellaisen kaupasta, ja laukun sisällä oli joku pikkuinen muovipakkaus, joka näytti kovasti sadepeitteeltä. En tosin avannut pakkausta, joten pitänee tarkastaa asia. Samanlainen paketti tuli myös BC:n Tankbagin mukana. Mielenkiintoista muuten että tankkilakun reiät on porattava itse :p
75-1229438028

Mun Rearbag on ostettu v.-05, silloin ei ainakaan tullu erillistä sadesuojaa mukana, eikä ole kyllä tarvinnutkaan. :thumbup:
Köpi

greatLeo kirjoitti:Mielenkiintoista muuten että tankkilakun reiät on porattava itse :p
Mielenkiintoista? Mun mielestä pirun hyvä että näin on...
PetriK

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tämäkin asia ratkesi kun vaimon lentokoneella tulevia matkatavaroita varten kiinnitettiin peräteline pyörään. Nyt sopii selkäreppu matkaan mukaan aika aerodynaamisella tavalla ja kun tuon heittää liinoilla kiinni niin pysyy paremmin kuin mikään muu vaihtoehdoista. Ilman perätelinettä vaihtoehto olisi ollut cargobag - joka nyt taitaa jäädä käyttämättömänä kaappiin.

Tämä reppu on Hälfords:n Tight jonka pitäisi olla kohtuullisen vedenpitävä. 38L XL koko joka on kuvassa jää hieman lyhyeksi, jos vielä ehtisi hankkimaan 48L XXL koon kokeiltavaksi.

Kuva
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Ekoteko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ekoteko »

Tsekkaa nämä, tilasin itse Englannista ( Big Bike Book ), mutta saanee niitä suomestakin.. tupla hintaan.
hyvin pysyy eikä haittaa mitään, kohtuu iisit ottaa irti ja laittaa takaisin.
Humbpack + tankkilaukku pelaa hyvin.http://www.bigbikebook.com/productimage ... nn.bmp.jpg
..ankka on elävä todiste siitä, että uiminen ei tee hyvää vartalolle..

CR 125R, TZR, SV 650S, K0, K9, L0
kuntofillari YZ400F

TEAM CAMPARI
Tomppa

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Ekoteko kirjoitti:Tsekkaa nämä, tilasin itse Englannista ( Big Bike Book ), mutta saanee niitä suomestakin.. tupla hintaan.
hyvin pysyy eikä haittaa mitään, kohtuu iisit ottaa irti ja laittaa takaisin.
Humbpack + tankkilaukku pelaa hyvin.http://www.bigbikebook.com/productimage ... nn.bmp.jpg

LINKKINÄ

ja tietojen kanssa KLIKS

Edited By Tomppa on 1242047555
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Ekoteko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ekoteko »

Tota linkittämistä yritin minäkin... :comp

kiitosta vaan
..ankka on elävä todiste siitä, että uiminen ei tee hyvää vartalolle..

CR 125R, TZR, SV 650S, K0, K9, L0
kuntofillari YZ400F

TEAM CAMPARI
Vastaa Viestiin