Telineet ja laukut saksan moottoritielle ? - Mikä kestäisi ja mistä kokemusta....
Harkinnassa on hetkellisesti pilata bussin kauniit linjat laittamalla siihen kiinni säilytystilaa italianreissun takia. Valitettavasti vaan laukkujen valmistajat ovat laittaneet niihin ihmeellisen heikkoja osia kun lupaavat maksimissaan 120km/t nopeuden.
Onko ketään valmistajaa jolta löytyisi sivulaukut joille luvataan edes kohtuulliset 200km/t jatkuvassa käytössä. Pelkkä takalaukku aiheuttanee aerodynamiikassa muutoksia joten ensisijaisesti sivulaukut kiinnostavat - mutta kaikenlainen laukkujen kanssa pelaaminen kun matkavauhdit ovat olleet 200-300km/t kiinnostaa...
Kommetteja ja kokemuksia kysellen ...
Onko ketään valmistajaa jolta löytyisi sivulaukut joille luvataan edes kohtuulliset 200km/t jatkuvassa käytössä. Pelkkä takalaukku aiheuttanee aerodynamiikassa muutoksia joten ensisijaisesti sivulaukut kiinnostavat - mutta kaikenlainen laukkujen kanssa pelaaminen kun matkavauhdit ovat olleet 200-300km/t kiinnostaa...
Kommetteja ja kokemuksia kysellen ...
Minä käytin kapan k40 takalaukkua viimekesän euroopan reissulla ja ei ollut mitään haittaa ajamiseen siitä. Tosin minulla oli kyytiläinen joka esti hieman ilmanvirtausta suoraan laukulle, mutta hyvin kesti kun ajettiin pitkiä toveja matkavauhtina plus 200kmh ja huiput 270 ja hienosti se siellä perässä pysyi niinkuin kyytiläinenkin
PetriK kirjoitti:... Pelkkä takalaukku aiheuttanee aerodynamiikassa muutoksia ...
Takavalolla oli tossa muutama vuos sitten yksi myyjä joka vakuutti ettei takalaukku vaikuta mitään
Givin sivulaukut kestää kyllä 150-250 nopeuksia, isoa lujaa ei laukkujen kanssa ole tullut testattua.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
"'If u dont rev it, dont buy it"
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Putkitelineet, Givin 24 sivulaukut, takalaukkuna Givin 36, plus tankkilaukku. Max Gps nopeus 2 päällä 300km/h, ja hyvin tuli mukana. Normivauhtina pidettiin 200-250 nopeuksia, mutta pitihän sitä vähän kokeilla "öky"lohkon kulkuja. Eli kyllä ne kestää noi normi telineet. Takalaukkuun ei kannata painavaa laittaa, meilläkin tyhjänä mukana. Ja Itsekseen ei mielestäni hyvä ajaa lujaa takalaukun kanssa, kax päällä toimii paremmin.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Jep paras kokeiltu takalaukku malli yksin reissaamiseen...
Pulttaa pohjalevy kiinni suoraan takasatulaan ja laukku kiinnittyy mahdollisimman alas, ja nopeudet on vapaat.
Tarvittaessa voin auttaa tekemään käytännön toteutuksen..
Sivulaukuista tuskin on haittaa ja niitäkin sai vähän parempia tuolta ainakin vanhaan malliin.....
http://www.corbin.com/suzuki/gsxr1300bags.shtml
Pulttaa pohjalevy kiinni suoraan takasatulaan ja laukku kiinnittyy mahdollisimman alas, ja nopeudet on vapaat.
Tarvittaessa voin auttaa tekemään käytännön toteutuksen..
Sivulaukuista tuskin on haittaa ja niitäkin sai vähän parempia tuolta ainakin vanhaan malliin.....
http://www.corbin.com/suzuki/gsxr1300bags.shtml
Juu - yksin päällä - joten takalaukku sellaisenaan ei oikein taida olla toimiva ratkaisu - tulee aikamoinen spoileri normaalista takalaukusta painaen keulaa ylös yksi päällä. Sivulaukuiksi Corbin voisi olla hyvä mutta ei taida löytyä riittävän nopeasti ja oikeaan vuosimalliin.
Eli edelleenkin kaipaisi näkemyksiä saksassa yksin reissanneilta siitä mikä oli toimiva ratkaisu ?
Eli edelleenkin kaipaisi näkemyksiä saksassa yksin reissanneilta siitä mikä oli toimiva ratkaisu ?
Whoppa pag
http://www.bagster.com/en/showroom_liste_bagagerie.php?id_temp=14
Kuva.
http://www.bagster.com/en/showroom_liste_bagagerie.php?id_temp=14
Kuva.
Team SMR
230.3HP@10265rpm / 177.6Nm@6927rpm
335.07kmh (208.203mph)
Liittynyt syys 2005
230.3HP@10265rpm / 177.6Nm@6927rpm
335.07kmh (208.203mph)
Liittynyt syys 2005
Hmm.. toi takapenkin päälle laitettu laukku toimii kuin kuuppa. Mitään ilman vastusta ei esiinny kovaa ajaessa, niin alhaalle laukku asettuu..PetriK kirjoitti:Juu - yksin päällä - joten takalaukku sellaisenaan ei oikein taida olla toimiva ratkaisu - tulee aikamoinen spoileri normaalista takalaukusta painaen keulaa ylös yksi päällä. Sivulaukuiksi Corbin voisi olla hyvä mutta ei taida löytyä riittävän nopeasti ja oikeaan vuosimalliin.
Eli edelleenkin kaipaisi näkemyksiä saksassa yksin reissanneilta siitä mikä oli toimiva ratkaisu ?
Harmi kun ei ole kuvaa tosta kokoon panosta...
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Ksthb kirjoitti:quote]
Hmm.. toi takapenkin päälle laitettu laukku toimii kuin kuuppa. Mitään ilman vastusta ei esiinny kovaa ajaessa, niin alhaalle laukku asettuu..
Harmi kun ei ole kuvaa tosta kokoon panosta...
Muistaakseni ainakin Sepellä on ollut toi viritys käytössä
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Itse ajattelin tehdä kesän reissun n.10 päivää Bagsterin medea tankkilaukulla ja Kriegan pelkääjän paikalle tulevalla laukulla. Kiinnitys näyttää tukevalta ja onhan noilla kriegan laukuilla 10v. takuu, joten se kertonee laadusta jotain. Tarkoitus on nuo Saksan siirtymät päästä vauhdilla.
Vaikkei ole Saksan baanoilla (henkilökohtaisesti) testattu niin väittäisin toimivan, kiinnitys sen verran tukeva ja jää matalalle ettei käy tuuleen klix
Siis Bags Connectionin Cargobag + päällä tent bag. Kuvakulma vähän huono...
Ja voihan jättää päällä olevan tent bagin pois, tosin sekin kyllä istuu tiukassa kuin...
Plussana lisäksi edullinen hinta (120 e), miinuksena irroitus/kiinnitys suttaista ainakin ketjujen puolella kun remmit rasvassa... ja muoveja joutuu suojaamaan ettei tule naarmuja
Kuinka muistaisin, että viime kesälle joku tällä foorumilla suunnitteli Saksan reisua vastaavalla kokoonpanolla, kokemuksia?
Siis Bags Connectionin Cargobag + päällä tent bag. Kuvakulma vähän huono...
Ja voihan jättää päällä olevan tent bagin pois, tosin sekin kyllä istuu tiukassa kuin...
Plussana lisäksi edullinen hinta (120 e), miinuksena irroitus/kiinnitys suttaista ainakin ketjujen puolella kun remmit rasvassa... ja muoveja joutuu suojaamaan ettei tule naarmuja
Kuinka muistaisin, että viime kesälle joku tällä foorumilla suunnitteli Saksan reisua vastaavalla kokoonpanolla, kokemuksia?
"Epäjärjestys on sana, jonka olemme keksineet kuvaamaan järjestystä, jota emme ymmärrä."
- Henry Miller -
- Henry Miller -
Tällaisella setupilla itse olin 2004: http://www.hiekkalaatikko.org/gallery....?full=1PetriK kirjoitti:Juu - yksin päällä - joten takalaukku sellaisenaan ei oikein taida olla toimiva ratkaisu - tulee aikamoinen spoileri normaalista takalaukusta painaen keulaa ylös yksi päällä. Sivulaukuiksi Corbin voisi olla hyvä mutta ei taida löytyä riittävän nopeasti ja oikeaan vuosimalliin.
Eli edelleenkin kaipaisi näkemyksiä saksassa yksin reissanneilta siitä mikä oli toimiva ratkaisu ?
Hienosti pysyi koko reissun kyydissä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tolla setupilla käytiin Norjassa. Huiput vain pari hunttia mutta niin hiljaista kyytiä ettei viittiny edes tulppia käyttää. Ai niin mulla oli vielä reppu selässä. Idea oli täyttää kaikki mahdollinen ilmatila pyörän päällä jollakin: tankkilaukku, kuski, reppu, apukuski, takalaukku ja pussukka. Jos aukkoja jää niin matalien äänien huiluhan paketista tulee ja korvat saa humppaa ja ohjaus vetelee.
Mitenkään en ole simuloinut tai analysoinut mutta minusta tuolla takana tuossa asennossa oleva laukku painaa etupyörää alas, koska koko paketin profiili muistuttaa eteen alas suuntavaa siipeä.
Mitenkään en ole simuloinut tai analysoinut mutta minusta tuolla takana tuossa asennossa oleva laukku painaa etupyörää alas, koska koko paketin profiili muistuttaa eteen alas suuntavaa siipeä.
PetriK kirjoitti:Juu - yksin päällä - joten takalaukku sellaisenaan ei oikein taida olla toimiva ratkaisu - tulee aikamoinen spoileri normaalista takalaukusta painaen keulaa ylös yksi päällä. Sivulaukuiksi Corbin voisi olla hyvä mutta ei taida löytyä riittävän nopeasti ja oikeaan vuosimalliin.
Eli edelleenkin kaipaisi näkemyksiä saksassa yksin reissanneilta siitä mikä oli toimiva ratkaisu ?
Täältä saat lainaan Bagsterin nahan + tankkilaukun. Johan moisella ruumalla yksinmatkustava mies pärjää...
Meillä oli taannoin Givin sivulaukut SW Motechin pikalukko-tellinkeissä, romua piukassa ja ~250 km/h menossa pysyivät mukana. Ei siis kannata turhaan stressailla, kyllä nuo mukana pysyy.
Club 100 m/s
TuplaX:llä vedin Givin sivulaukut kiinni mittarinopeutta Italian autostradalla 277kmh eikä laukut olleet mihinkään lähdössä. Pientä vaappumista Hondan löysä runko teki mutta ei pahempaa. Sen sijaan samalla kokoonpanolla mutta lisättynä Givin takalaukku, ja vauhtia vain reilu 250kmh, kevensi keulaa niin paljon että välillä olin varma että keulii 250-vauhdissa...