Kytkin - kannattaa tarkistaa

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
busa00
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Loka 2004, 10:58
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja busa00 »

MGa kirjoitti:tulee vaan vähän kiirous kiristellä niit ristiin ku sitä ruuvilukitettaki pitäis väliin laitella,
hmm pitäisköhän ostaa tommonen momenttiavain jostain motonetista mitäköhän maksaa ???

Halvan saa varmaan 40-50 eurolla ja hyvän 150-200 eurolla :D
Voimaa pitäs olla....
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

MGa kirjoitti:tulee vaan vähän kiirous kiristellä niit ristiin ku sitä ruuvilukitettaki pitäis väliin laitella,
hmm pitäisköhän ostaa tommonen momenttiavain jostain motonetista mitäköhän maksaa ???
Ei siinä mitään kiirettä ole. Pikaliima ja ruuvilukite on eri asia. Laita vaikkapa Loctite 643, niin saa jopa joskus auki ilman lämpöäkin.
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

busa00 kirjoitti:
MGa kirjoitti:tulee vaan vähän kiirous kiristellä niit ristiin ku sitä ruuvilukitettaki pitäis väliin laitella,
hmm pitäisköhän ostaa tommonen momenttiavain jostain motonetista mitäköhän maksaa ???

Halvan saa varmaan 40-50 eurolla ja hyvän 150-200 eurolla :D
heh maksoin 20 eli tuo on sitte kategoriassa surkea varmaan :laugh:
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Mulla -99vm. bussissa kun avasin päällimmäiset ruuvit niin yksi niistä alimmaisista irtosi mukana eli oli löysällä kiitos vinkistä :thumbup:
Suzuki oli ilmeisesti säästänyt ruuvilukitteessa meinaan mulla siitä ei ollut jälkeäkään... :oops:
Niin ja sitten tähän yhteyteen vielä kyssäri:
Onko kauheeta jos menin vähän liikaa kiristelee näitä alimmaisii (löystyviä)pultteja meni yks ainaki vähän kasaan ku oli pahmeetä matskuu ja momenttiavain ei oikee skulannu niinku halusin...
Elikkä meenkä kauppaan ostaa uuden pultin? :apua:
Nyt mopo on vielä pikkasen palasina ku huomen aamuvuoro ja pitäis pari tuntii ehtii nukkuukki, mut suojaliappa ja uudet nesteet tulossa :turbobusa:
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

No voi harmi... Aivan ensimmäisenä, heitä se kahdenkympin momenttiavain lähimpään vesistöön. Toiseksi, mistä kohtaa pultti meni "kasaan"? jos kantit pyöristyi, niin kuin epäilen, niin anna olla siinä ja kiristä muut käsivaralla kiinni, n. 10cm varsi vääntimessä riittää, jollet ole salimiehiä. Jos taas pultti antoi periksi jostain muualta, niin ei kannata ottaa riskiä, uutta ehjää tilalle.
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

pultti painui kasaan eli ikäänkuin teki lisää kierrettä elikkä meni syvemmälle kuin muut.
milläs mahdan sen enää auki saada kun on sitä wurthin hard ruuvilukitettakin vielä :oho:
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Auttasko lämmittäminen!? ???
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

jep kytkin on nyt huippukunnossa
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
106-1126090739

Viesti Kirjoittaja 106-1126090739 »

Olen ajellut pyörällä kuukauden päivät ja ihmetellyt sen kytkintä. Nyt se näköjään selvisi ja tehtävä nämä toimenpiteet talvella. Pyörääl kieltämättä hankala lähteä kun se haukkaa kiinni heti jos lähtee isommilla kierroksilla.
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

Tämä lienee tapaus nro.3. Tarkistin tänään kytkimen ja kuinkas ollakkaan ne jousipultit tuli runkopultin kanssa pois lähes sormin!!!
Kannattaa siis tsekata. Miekin tällasena mämmikourana sain homman tehtyä huolella alta tunnin, joten ei kannata jättää sattuman varaan :smoking:

Edit: Niin ja suurkiitos vinkeistä jälleen kerran :respekt:




Edited By roibusa77 on 1184339977
74-1093961235

Viesti Kirjoittaja 74-1093961235 »

Ei välttämättä poistu tuo haukkaamis-ilmiö noiden pulttien kiristelemisellä. Mulla hitsattu keskiosa jäykäksi, vaihdettu kaikki massa- ja välilevyt uusiin ja kokeiltu muutamiakin eri öljyjä (ja ne pultit ovat kiinni) ja yhä haukkaa niin ettei esim. varttimailia kannata edes miettiä. ??? Tuon hitsauksen myötähän kytkimen pitäisi olla lähestulkoon "normaali" prätkän kytkin, mutta ei vaan toimi... Ja mopo on vm. -99.
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

Jarno kirjoitti:Ei välttämättä poistu tuo haukkaamis-ilmiö noiden pulttien kiristelemisellä. Mulla hitsattu keskiosa jäykäksi, vaihdettu kaikki massa- ja välilevyt uusiin ja kokeiltu muutamiakin eri öljyjä (ja ne pultit ovat kiinni) ja yhä haukkaa niin ettei esim. varttimailia kannata edes miettiä. ??? Tuon hitsauksen myötähän kytkimen pitäisi olla lähestulkoon "normaali" prätkän kytkin, mutta ei vaan toimi... Ja mopo on vm. -99.
Tyhmä ei käsitä termiä :1087 Miten kytkin haukkaa?
Mulla tuo kytkin pelaa siten että pirun pitkä luisto ja sitten vasta siellä loppupäässä "imasee" kiinni. Onko tämä sitten sitä haukkaamista?
Avatar
TNT
Viestit: 771
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 21:23
Paikkakunta: Kotipalakinen.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNT »

No ite ymmärrän tuon haukkaamisen, että kytkintä ei pysty tavallaan "luistattamaan" vaan ottaa "haukkaamalla" liian hätäsesti vaikka kuinka varovasti yrittää kytkintä vapauttaa.
Noissa kiihytys hommissa lähöt kärsii.. Tämä näin lauantaiaamun tuotoksena :bulb: Tätä kai haettiin.
Btw jos lähtiski talliin busan kimppuun kun vettä tulee ku esterin hanurista.




Edited By TNT on 1184397073
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Ittekki "tumpelona" tilautin jo nuo kytkinlevyt yms hilkkeet ja tarkotus oli vaihattaa seuraavan öljynvaihon yhteyessä, mutta toishaalta tuo vika ei kauhiasti ittiä häiritte...kun ei tule otettua noita paikalta lähtöjä kovin rivakasti. Taitaa olla osin myös jonkinlainen "ominaisuus" tälle mallille. Tätä ketjua lukiessa kyllä tuli mielhen, että tuo pulttien kireyen tarkistus ei lie kova homma, joten sen vois tehä joka tappauksessa. Joskus :D

Itte tuota ei tosin huomaa enemmältä kun se on ollu koko ajan tuommonen. Kaveri ajeli viikon tuolla Busallani kun olin Välimeressä lillumassa ja oli muuten toinen asia, josta mainitti kun palautti pyörän...ei kuulemma ollu Yamahan R1:ssä ollu vastaavaa (hänen edellinen pyörä).

p.s. niin ja se ensimmäinen asia josta mainitti oli että "wau...vois ittellekki laittaa tuommosen, kun seuraavan pyörän hommaa..."
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
74-1093961235

Viesti Kirjoittaja 74-1093961235 »

roibusa77 kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Ei välttämättä poistu tuo haukkaamis-ilmiö noiden pulttien kiristelemisellä. Mulla hitsattu keskiosa jäykäksi, vaihdettu kaikki massa- ja välilevyt uusiin ja kokeiltu muutamiakin eri öljyjä (ja ne pultit ovat kiinni) ja yhä haukkaa niin ettei esim. varttimailia kannata edes miettiä. ??? Tuon hitsauksen myötähän kytkimen pitäisi olla lähestulkoon "normaali" prätkän kytkin, mutta ei vaan toimi... Ja mopo on vm. -99.

Tyhmä ei käsitä termiä :1087 Miten kytkin haukkaa?
Mulla tuo kytkin pelaa siten että pirun pitkä luisto ja sitten vasta siellä loppupäässä "imasee" kiinni. Onko tämä sitten sitä haukkaamista?
No mulla tuo haukkaaminen on sellasta, että jos lähtökierrokset on esim. 3000rpm (saatikka enemmän), niin tuntuu että jotain hajoaa kun kytkin tarraa. Eli sitä ei voi luistattaa yhtään isommilla kierroksilla. :1087
Vastaa Viestiin