MGa kirjoitti:tulee vaan vähän kiirous kiristellä niit ristiin ku sitä ruuvilukitettaki pitäis väliin laitella,
hmm pitäisköhän ostaa tommonen momenttiavain jostain motonetista mitäköhän maksaa ???
Halvan saa varmaan 40-50 eurolla ja hyvän 150-200 eurolla
MGa kirjoitti:tulee vaan vähän kiirous kiristellä niit ristiin ku sitä ruuvilukitettaki pitäis väliin laitella,
hmm pitäisköhän ostaa tommonen momenttiavain jostain motonetista mitäköhän maksaa ???
Ei siinä mitään kiirettä ole. Pikaliima ja ruuvilukite on eri asia. Laita vaikkapa Loctite 643, niin saa jopa joskus auki ilman lämpöäkin.
MGa kirjoitti:tulee vaan vähän kiirous kiristellä niit ristiin ku sitä ruuvilukitettaki pitäis väliin laitella,
hmm pitäisköhän ostaa tommonen momenttiavain jostain motonetista mitäköhän maksaa ???
Halvan saa varmaan 40-50 eurolla ja hyvän 150-200 eurolla
heh maksoin 20 eli tuo on sitte kategoriassa surkea varmaan :laugh:
Mulla -99vm. bussissa kun avasin päällimmäiset ruuvit niin yksi niistä alimmaisista irtosi mukana eli oli löysällä kiitos vinkistä
Suzuki oli ilmeisesti säästänyt ruuvilukitteessa meinaan mulla siitä ei ollut jälkeäkään...
Niin ja sitten tähän yhteyteen vielä kyssäri:
Onko kauheeta jos menin vähän liikaa kiristelee näitä alimmaisii (löystyviä)pultteja meni yks ainaki vähän kasaan ku oli pahmeetä matskuu ja momenttiavain ei oikee skulannu niinku halusin...
Elikkä meenkä kauppaan ostaa uuden pultin?
Nyt mopo on vielä pikkasen palasina ku huomen aamuvuoro ja pitäis pari tuntii ehtii nukkuukki, mut suojaliappa ja uudet nesteet tulossa
No voi harmi... Aivan ensimmäisenä, heitä se kahdenkympin momenttiavain lähimpään vesistöön. Toiseksi, mistä kohtaa pultti meni "kasaan"? jos kantit pyöristyi, niin kuin epäilen, niin anna olla siinä ja kiristä muut käsivaralla kiinni, n. 10cm varsi vääntimessä riittää, jollet ole salimiehiä. Jos taas pultti antoi periksi jostain muualta, niin ei kannata ottaa riskiä, uutta ehjää tilalle.
pultti painui kasaan eli ikäänkuin teki lisää kierrettä elikkä meni syvemmälle kuin muut.
milläs mahdan sen enää auki saada kun on sitä wurthin hard ruuvilukitettakin vielä
Olen ajellut pyörällä kuukauden päivät ja ihmetellyt sen kytkintä. Nyt se näköjään selvisi ja tehtävä nämä toimenpiteet talvella. Pyörääl kieltämättä hankala lähteä kun se haukkaa kiinni heti jos lähtee isommilla kierroksilla.
Tämä lienee tapaus nro.3. Tarkistin tänään kytkimen ja kuinkas ollakkaan ne jousipultit tuli runkopultin kanssa pois lähes sormin!!!
Kannattaa siis tsekata. Miekin tällasena mämmikourana sain homman tehtyä huolella alta tunnin, joten ei kannata jättää sattuman varaan
Ei välttämättä poistu tuo haukkaamis-ilmiö noiden pulttien kiristelemisellä. Mulla hitsattu keskiosa jäykäksi, vaihdettu kaikki massa- ja välilevyt uusiin ja kokeiltu muutamiakin eri öljyjä (ja ne pultit ovat kiinni) ja yhä haukkaa niin ettei esim. varttimailia kannata edes miettiä. ??? Tuon hitsauksen myötähän kytkimen pitäisi olla lähestulkoon "normaali" prätkän kytkin, mutta ei vaan toimi... Ja mopo on vm. -99.
Jarno kirjoitti:Ei välttämättä poistu tuo haukkaamis-ilmiö noiden pulttien kiristelemisellä. Mulla hitsattu keskiosa jäykäksi, vaihdettu kaikki massa- ja välilevyt uusiin ja kokeiltu muutamiakin eri öljyjä (ja ne pultit ovat kiinni) ja yhä haukkaa niin ettei esim. varttimailia kannata edes miettiä. ??? Tuon hitsauksen myötähän kytkimen pitäisi olla lähestulkoon "normaali" prätkän kytkin, mutta ei vaan toimi... Ja mopo on vm. -99.
Tyhmä ei käsitä termiä :1087 Miten kytkin haukkaa?
Mulla tuo kytkin pelaa siten että pirun pitkä luisto ja sitten vasta siellä loppupäässä "imasee" kiinni. Onko tämä sitten sitä haukkaamista?
No ite ymmärrän tuon haukkaamisen, että kytkintä ei pysty tavallaan "luistattamaan" vaan ottaa "haukkaamalla" liian hätäsesti vaikka kuinka varovasti yrittää kytkintä vapauttaa.
Noissa kiihytys hommissa lähöt kärsii.. Tämä näin lauantaiaamun tuotoksena Tätä kai haettiin.
Btw jos lähtiski talliin busan kimppuun kun vettä tulee ku esterin hanurista.
Ittekki "tumpelona" tilautin jo nuo kytkinlevyt yms hilkkeet ja tarkotus oli vaihattaa seuraavan öljynvaihon yhteyessä, mutta toishaalta tuo vika ei kauhiasti ittiä häiritte...kun ei tule otettua noita paikalta lähtöjä kovin rivakasti. Taitaa olla osin myös jonkinlainen "ominaisuus" tälle mallille. Tätä ketjua lukiessa kyllä tuli mielhen, että tuo pulttien kireyen tarkistus ei lie kova homma, joten sen vois tehä joka tappauksessa. Joskus
Itte tuota ei tosin huomaa enemmältä kun se on ollu koko ajan tuommonen. Kaveri ajeli viikon tuolla Busallani kun olin Välimeressä lillumassa ja oli muuten toinen asia, josta mainitti kun palautti pyörän...ei kuulemma ollu Yamahan R1:ssä ollu vastaavaa (hänen edellinen pyörä).
p.s. niin ja se ensimmäinen asia josta mainitti oli että "wau...vois ittellekki laittaa tuommosen, kun seuraavan pyörän hommaa..."
Jarno kirjoitti:Ei välttämättä poistu tuo haukkaamis-ilmiö noiden pulttien kiristelemisellä. Mulla hitsattu keskiosa jäykäksi, vaihdettu kaikki massa- ja välilevyt uusiin ja kokeiltu muutamiakin eri öljyjä (ja ne pultit ovat kiinni) ja yhä haukkaa niin ettei esim. varttimailia kannata edes miettiä. ??? Tuon hitsauksen myötähän kytkimen pitäisi olla lähestulkoon "normaali" prätkän kytkin, mutta ei vaan toimi... Ja mopo on vm. -99.
Tyhmä ei käsitä termiä :1087 Miten kytkin haukkaa?
Mulla tuo kytkin pelaa siten että pirun pitkä luisto ja sitten vasta siellä loppupäässä "imasee" kiinni. Onko tämä sitten sitä haukkaamista?
No mulla tuo haukkaaminen on sellasta, että jos lähtökierrokset on esim. 3000rpm (saatikka enemmän), niin tuntuu että jotain hajoaa kun kytkin tarraa. Eli sitä ei voi luistattaa yhtään isommilla kierroksilla. :1087