2009 recall

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

jbusa oli kirjoittanut tämän kytkin topiikkiin niin ajettelin tehdä uuden 2009 Recall topiikin..
Toivottavasti alla oleva ei pidä paikkaansa...

Maailmalla olis huhua että kaikki K8 ja osa K9 busseista (ilmeisesti koskis K8 Kingejäkin) saisi jopa takasinkutsun koska kytkimen pultit löystyy? Onko joku muu kuullut asiasta?

Jenkeissä on kuulemma lähetetty tälläinen service bulletin:

MOTORCYCLE DIVISION 4-STROKE
BULLETIN GS/GSX/GSX-R NO. 199
DATE: 4/6/2009
SUBJECT: ABNORMAL CLUTCH NOISE
AFFECTED UNITS: ALL GSX1300RK8, ALL GSX1300BKK8, AND
CERTAIN GSX1300RK9 MODELS (See Affected Units on Page 2)
REFERENCE: GSX1300R SERVICE MANUAL (P/N 99500-39350-03E)
GSX1300BK SERVICE MANUAL (P/N 99500-39321-03E)
Suzuki has received field reports of a light metallic "ticking" noise coming from the clutch
cover area on the right side of GSX1300RK8-K9 and GSX1300BKK8 model motorcycles. The
noise is most distinguishable when the engine is running at idle speed. The noise occurs when
a clutch spring support bolt 1 loosens from the clutch cam 2 and allows the head of a clutch
spring bolt to come in contact with the clutch cover during engine operation. Typically, when
found on retail units this condition occurs at lower mileages.
Suzuki requires that the following procedure be completed on:
�� All new units prior to retail delivery
�� Retail units exhibiting the noise described above.
Clean the threads of the clutch spring support
bolts 1 and clutch cam 2. Apply thread lock
to the clutch spring support bolts and tighten
them to the specified torque. Install the
clutch cover using a new gasket and tighten
the cover bolts to the specified torque.
����: Thread lock cement 99000-32030
(Thread Lock Cement Super 1303 or
equivalent)
����Clutch Spring Support Bolts 23 N.m
(2.3 kgf-m, 16.5 lb-ft)
����Clutch Spring Bolts 10 N.m (1.0 kgf-m,
7.0 lb-ft)
����Clutch Cover Bolts 10 N.m (1.0 kgf-m,
7.0 lb-ft)
1
2
��
- 2/2 -
AFFECTED DEPARTMENTS:
The following departments in your dealership should be notified of this information:
⌧ Management ⌧ Service ⌧Warranty �� Sales �� Parts �� Accessories
American Suzuki Motor Corporation
Technical Service Department
Motorcycle / ATV / Scooter
Warranty Information
Warranty claims will be accepted for new units and retail units within the original warranty
period. Use the following information to submit a regular warranty claim:
Causal Part 21481-24F30
Complaint Code 26
Defect Code 48
Labor Operation GA9999
Labor Time 1.0 hrs
Affected Units
Model Specification Range
GSX1300RK8 ALL ALL
GSX1300BKK8 ALL ALL
GSX1300RK9 E-03 JS1GX72A*92102653 and before
GSX1300RK9 E-33 JS1GX72A*92104270 and before

Elikkäs kellekköhän Suzuki on ulkoistanut laadunvalvontansa??
:wtf:
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Kawasakille ? :p
Eikö ne oppinu ekoista gen1 kykäongelmista mitään..
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

MGa kirjoitti:Kawasakille ? :p
Eikö ne oppinu ekoista gen1 kykäongelmista mitään..

Toivottavasti ei sentään sinne..eikä ole palkanneet kvaakun ex-työntekijöitä..
Kohta menee yöunetkin kun saa oottaa noita recall kutsuja postissa.. noi ruuvien pysymien on helppo korjata verrattuna jos PetriK:n esiin tuomat ryhmän halkeamiset johtuukin materiaali ongelmista eikä ylikokoon porauksesta/pinnoituksista. :apua:




Edited By Snowman on 1240518028
109-1180512207

Viesti Kirjoittaja 109-1180512207 »

onko näissä k8-k9:a (kuka paljastaa) vs. gen1 bussiin paljonkin ollu häikkiä ???
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

makebusa kirjoitti:onko näissä k8-k9:a (kuka paljastaa) vs. gen1 bussiin paljonkin ollu häikkiä ???
Ei ainakaan mulla (VIELÄ) muuta, kuin tyhjäkäyntipiiiri antoi FI-valoa, saa nähdä korjaantuko tyhjäkäyntivenan vaihdolla... Jos näissä isoja vikoja, ainakin minä raskin kertoa. Jos näissä vikoja, eiköhän mulla ainakin paljastu tulevana kesänä!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

14tkm takana eikä oo ainakaan vielä mitään ilmenny. Toimii kuin se kuuluisa vessa.
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

9.5 tkm takana eikä vikoja.
109-1192076167

Viesti Kirjoittaja 109-1192076167 »

4000km ajettu K8 ja itseasiassa kun tämän ketjun luin niin muistinkin että piti se aika kolinaa kylmänä kun talven jälkeen käynnistin,nyt kun aloin tarkempaa seurailemaan niin kyl mul siel joku kolisee,hiljenee kun lyö kahvan pohjaan! Tekee kylmänä tuopn,ei muuten.
Avatar
JakeS
Viestit: 237
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 18:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakeS »

Vmatti kirjoitti:14tkm takana eikä oo ainakaan vielä mitään ilmenny. Toimii kuin se kuuluisa vessa.
Tuohan on jo kohta loppuunajettu :D Mulla edelleen kiinteät 8500 km ajettu....
83-1085581541

Viesti Kirjoittaja 83-1085581541 »

On se eri hyvä tää gen.1 kun se ei hajoo millään.... :D :p
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Suki kirjoitti:On se eri hyvä tää gen.1 kun se ei hajoo millään.... :D :p
Paitsi ylipaineella kentällä? :D
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

jarim kirjoitti:
Suki kirjoitti:On se eri hyvä tää gen.1 kun se ei hajoo millään.... :D :p

Paitsi ylipaineella kentällä? :D
silloinkin vaan huoltoa :D
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Hayabusa Rules
Viestit: 29
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 22:01

Viesti Kirjoittaja Hayabusa Rules »

19000km ajettu k8, ja on ihan hiljaa vielä. :thumbup:
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tuo service bulletin on sarjanumeroiden perusteella kaikki K8 mallit ja vain K9 USA ja California mallit.

Onko kenelläkään mahdollisuustta seurata Suzukin Service Bulletins tiedotteita Suomessa. Olisi hyvä nähdä että onko Euroopassa lähetetty vastaavaa tiedotetta ulos.

EDIT: 5536km ajettu K9:llä ja toimii hienosti... tai no ketjut on pitänyt kiristää kerran ja nyt kaasuvaijeria pitäsi vähän kiristää ;-)




Edited By PetriK on 1240925197
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

JakeS kirjoitti:
Vmatti kirjoitti:14tkm takana eikä oo ainakaan vielä mitään ilmenny. Toimii kuin se kuuluisa vessa.

Tuohan on jo kohta loppuunajettu :D Mulla edelleen kiinteät 8500 km ajettu....

No asvaltilla ajellessa kertyy helpommin noita kilometrejä kuin eräiden harrastamilla 'busa off-road ajeluilla' ??? :rasberry:
Ja nyt koputetaan puuta...

Ja toiseksi noi kilometrithän on vasta luokkaa 'sisäänajo suoritettu'.
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
Vastaa Viestiin