jbusa oli kirjoittanut tämän kytkin topiikkiin niin ajettelin tehdä uuden 2009 Recall topiikin..
Toivottavasti alla oleva ei pidä paikkaansa...
Maailmalla olis huhua että kaikki K8 ja osa K9 busseista (ilmeisesti koskis K8 Kingejäkin) saisi jopa takasinkutsun koska kytkimen pultit löystyy? Onko joku muu kuullut asiasta?
Jenkeissä on kuulemma lähetetty tälläinen service bulletin:
MOTORCYCLE DIVISION 4-STROKE
BULLETIN GS/GSX/GSX-R NO. 199
DATE: 4/6/2009
SUBJECT: ABNORMAL CLUTCH NOISE
AFFECTED UNITS: ALL GSX1300RK8, ALL GSX1300BKK8, AND
CERTAIN GSX1300RK9 MODELS (See Affected Units on Page 2)
REFERENCE: GSX1300R SERVICE MANUAL (P/N 99500-39350-03E)
GSX1300BK SERVICE MANUAL (P/N 99500-39321-03E)
Suzuki has received field reports of a light metallic "ticking" noise coming from the clutch
cover area on the right side of GSX1300RK8-K9 and GSX1300BKK8 model motorcycles. The
noise is most distinguishable when the engine is running at idle speed. The noise occurs when
a clutch spring support bolt 1 loosens from the clutch cam 2 and allows the head of a clutch
spring bolt to come in contact with the clutch cover during engine operation. Typically, when
found on retail units this condition occurs at lower mileages.
Suzuki requires that the following procedure be completed on:
�� All new units prior to retail delivery
�� Retail units exhibiting the noise described above.
Clean the threads of the clutch spring support
bolts 1 and clutch cam 2. Apply thread lock
to the clutch spring support bolts and tighten
them to the specified torque. Install the
clutch cover using a new gasket and tighten
the cover bolts to the specified torque.
����: Thread lock cement 99000-32030
(Thread Lock Cement Super 1303 or
equivalent)
����Clutch Spring Support Bolts 23 N.m
(2.3 kgf-m, 16.5 lb-ft)
����Clutch Spring Bolts 10 N.m (1.0 kgf-m,
7.0 lb-ft)
����Clutch Cover Bolts 10 N.m (1.0 kgf-m,
7.0 lb-ft)
1
2
��
- 2/2 -
AFFECTED DEPARTMENTS:
The following departments in your dealership should be notified of this information:
⌧ Management ⌧ Service ⌧Warranty �� Sales �� Parts �� Accessories
American Suzuki Motor Corporation
Technical Service Department
Motorcycle / ATV / Scooter
Warranty Information
Warranty claims will be accepted for new units and retail units within the original warranty
period. Use the following information to submit a regular warranty claim:
Causal Part 21481-24F30
Complaint Code 26
Defect Code 48
Labor Operation GA9999
Labor Time 1.0 hrs
Affected Units
Model Specification Range
GSX1300RK8 ALL ALL
GSX1300BKK8 ALL ALL
GSX1300RK9 E-03 JS1GX72A*92102653 and before
GSX1300RK9 E-33 JS1GX72A*92104270 and before
Elikkäs kellekköhän Suzuki on ulkoistanut laadunvalvontansa??
MGa kirjoitti:Kawasakille ? :p
Eikö ne oppinu ekoista gen1 kykäongelmista mitään..
Toivottavasti ei sentään sinne..eikä ole palkanneet kvaakun ex-työntekijöitä..
Kohta menee yöunetkin kun saa oottaa noita recall kutsuja postissa.. noi ruuvien pysymien on helppo korjata verrattuna jos PetriK:n esiin tuomat ryhmän halkeamiset johtuukin materiaali ongelmista eikä ylikokoon porauksesta/pinnoituksista.
makebusa kirjoitti:onko näissä k8-k9:a (kuka paljastaa) vs. gen1 bussiin paljonkin ollu häikkiä ???
Ei ainakaan mulla (VIELÄ) muuta, kuin tyhjäkäyntipiiiri antoi FI-valoa, saa nähdä korjaantuko tyhjäkäyntivenan vaihdolla... Jos näissä isoja vikoja, ainakin minä raskin kertoa. Jos näissä vikoja, eiköhän mulla ainakin paljastu tulevana kesänä!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
4000km ajettu K8 ja itseasiassa kun tämän ketjun luin niin muistinkin että piti se aika kolinaa kylmänä kun talven jälkeen käynnistin,nyt kun aloin tarkempaa seurailemaan niin kyl mul siel joku kolisee,hiljenee kun lyö kahvan pohjaan! Tekee kylmänä tuopn,ei muuten.
Tuo service bulletin on sarjanumeroiden perusteella kaikki K8 mallit ja vain K9 USA ja California mallit.
Onko kenelläkään mahdollisuustta seurata Suzukin Service Bulletins tiedotteita Suomessa. Olisi hyvä nähdä että onko Euroopassa lähetetty vastaavaa tiedotetta ulos.
EDIT: 5536km ajettu K9:llä ja toimii hienosti... tai no ketjut on pitänyt kiristää kerran ja nyt kaasuvaijeria pitäsi vähän kiristää
Vmatti kirjoitti:14tkm takana eikä oo ainakaan vielä mitään ilmenny. Toimii kuin se kuuluisa vessa.
Tuohan on jo kohta loppuunajettu Mulla edelleen kiinteät 8500 km ajettu....
No asvaltilla ajellessa kertyy helpommin noita kilometrejä kuin eräiden harrastamilla 'busa off-road ajeluilla' ??? :rasberry:
Ja nyt koputetaan puuta...
Ja toiseksi noi kilometrithän on vasta luokkaa 'sisäänajo suoritettu'.