Gen2 1441 rakentajille - Mahdollinen ongelmakohta ?

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tämä on vähän huolestuttavaa luettavaa 1441 rakentajille. Pitää selvittää että mistä johtuu, eli onko oikeasti gen2 ongelma vai liittyykö johonkin muuhun.

http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=138882.msg1312955
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

joo.kieli, ei ymmärrä tai vaikka se se ois suomeks niin ei ymmärrä :wtf: sori kun tulin sekoileen TÄNNEKIN :1087
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Ehkä pari kuvaa selittää enemmän kuin käännös tässä yhteydessä. Kyseessä ei ole yksittäistapaus vaan näitä on ollut enemmänkin.

Kuva

Kuva




Edited By PetriK on 1239388310
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Makiasti halki. Epäilys siis että nuo helmojen leikkaukset heikentäisivät rakennetta niin paljon ettei enää kestä 84mm männille porata? Gen1 ryhmien suosio kasvanee...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

jarim kirjoitti:Makiasti halki. Epäilys siis että nuo helmojen leikkaukset heikentäisivät rakennetta niin paljon ettei enää kestä 84mm männille porata? Gen1 ryhmien suosio kasvanee...
Joo - jos gen1 ryhmä sopii heittämällä ostan heti sellaisen jos jollain on tarjota kohtuuhintaan. Ei haittaa vaikka on vähän kulunut tai naarmuinen koska menee poraukseen.

Nuo ns. windage holet ovat tärkeitä lisäämään tehontuottoa. Yksi tunnettu keino gixereissä on suurentaa niitä.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
A.Kyyrölä
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 10:28

Viesti Kirjoittaja A.Kyyrölä »

Kuvasta ei saa oikein selvää kummasta päästä alkanu halkeamaan. Onko tietoa minkälaisessa käytössä hajonneet? mikä lääkkeeksi,pitempi kanki? Saattaapa noi vanhemmiten halkeilla vakio porauksellakin kun on tollasta saissea tehneet.
106-1218133660

Viesti Kirjoittaja 106-1218133660 »

Jep, olisi hyvä selvittää kummasta päästä halkeamat saavat alkunsa.
Onko turbo vai vapari käytössä ?
Jne...

Muita yhteisiä nimittäjiä ?

Noita gen2 ylikokomosia on varmaan tehty jenkeissä satoja/tuhansia, jos ongelmia ollut vaikka 50 kpl ei prosentti kauhean suuri ole. Vaikkakin huolestuttava asia.




Edited By jkumpu on 1239430521
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Noi on ihan 1441 vapareita, ei välttämättä kovin suuresti rakenneltuja vaikka toki jonkin verran kisakäytössä. Tämä kyseinen kone on ollut vartilla ajossa muutaman lähdön verran ja kun avattiin näytti tältä sisällä. Kuulemma ovat löytäneet näitä noin kymmenkunta - gen1 ei löytynyt yhtään.

Kuvien perusteella mieleen tulee vain kaksi vaihtoehtoa.

1) Windage holet on niin isot että ei kestä enään ylikokoon porausta. Olen nähnyt tällaisen ongelman kerran aikaisemminkin kun windage holeja on suurennettu.

2) Jotain on mennyt pieleen pahasti porauksessa jonka nikasil on peittänyt.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

3. vaihtoehto voi olla materiaali. Alumiinirunkojen kanssa tulee ongelmia helposti, ellei ainesosat ole kohdallaan. :shocked:
208 whp / 168 Nm
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Joke kirjoitti:3. vaihtoehto voi olla materiaali. Alumiinirunkojen kanssa tulee ongelmia helposti, ellei ainesosat ole kohdallaan. :shocked:
Tuo tarkoittaisi sitä että vakio gen2 pyörissäkin olisi näitä murtumia ? Se olisi aika kova paikka suzukille...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

PetriK kirjoitti:
Joke kirjoitti:3. vaihtoehto voi olla materiaali. Alumiinirunkojen kanssa tulee ongelmia helposti, ellei ainesosat ole kohdallaan. :shocked:

Tuo tarkoittaisi sitä että vakio gen2 pyörissäkin olisi näitä murtumia ? Se olisi aika kova paikka suzukille...
No laitapa kyselyä Suzukille?
A.Kyyrölä
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 10:28

Viesti Kirjoittaja A.Kyyrölä »

Kohta tulee suitsalta ohjeet et pitää vaihtaa ryhmät takuuseen.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Samalla kai tarjoavat vähän isompaakin tilalle ;-)

No ennen kuin juttu paisuu, ei ole kyllä tietoa että olisi muita kuin 1441 ryhmiä hajonnut tuolla tavalla.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
106-1218133660

Viesti Kirjoittaja 106-1218133660 »

Missäköhän porautus/pinnoitus tehty ?
Minkälaiset männät ?

Onko PetriK kysynyt näkyykö ryhmästä onko halkeama saanut alkunsa ylhäältä vai alhaalta ?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Olen jutellut vain yhden kaverin kanssa asiasta ja ei ole nähtävissä onko ylhäältä vai alhaalta - on koko välin halkeama joka tapauksessa.

Ei ole tietoa että monenko eri poraajan ryhmiä nämä ovat vai pelkästään yhden - odotetaan tarkempaa tietoa ennen kuin laitetaan huhuja liikkeelle.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin